Σε επίπεδα-ρεκόρ η αύξηση πωλήσεων των σούπερ μάρκετ

Σε επίπεδα-ρεκόρ η αύξηση πωλήσεων των σούπερ μάρκετ

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρεκόρ αύξησης για τα τελευταία τουλάχιστον 15 χρόνια σημείωσαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2020, ενός από τους ελάχιστους κλάδους που συγκαταλέγεται στους κερδισμένους της πανδημίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίασε αύξηση της τάξης του 9,7% τη χρονιά που πέρασε – συγκρίνοντας τις 52 εβδομάδες που τελειώνουν 27 Δεκεμβρίου με τις αντίστοιχες 52 εβδομάδες του 2019. Σημειώνεται ότι στις μετρήσεις περιλαμβάνονται τα σούπερ μάρκετ άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, συμπεριλαμβανομένων και των εκπτωτικών αλυσίδων.

Η αύξηση κατά 9,7% είναι αποτέλεσμα της ενίσχυσης του τζίρου σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων που διαθέτουν τα σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών στα φρέσκα και εν γένει προϊόντα που πωλούνται χύμα αυξήθηκε κατά 7,2%, στα είδη bazaar (είδη ένδυσης, μπάνιου, κουζίνας, ηλεκτρικά είδη κ.λπ.) οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 10,7%, παρά το γεγονός μάλιστα ότι τις τελευταίες εβδομάδες απαγορεύεται η πώλησή τους από τα σούπερ μάρκετ), ενώ, τέλος, η κατηγορία των τροφίμων – απορρυπαντικών – ειδών ατομικής υγιεινής είχε πωλήσεις αυξημένες κατά 10,5%.

Στην τελευταία αυτή κατηγορία η μεγαλύτερα αύξηση καταγράφηκε στα είδη καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (18%), καθώς και στα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (9,8%), ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (5,4%).

Η προμήθεια πολλών προϊόντων, η ανάγκη των καταναλωτών να βρίσκονται σε μεγάλους χώρους, αλλά και η ανάγκη να αποφεύγουν ουρές αναμονής για να εισέλθουν στο κατάστημα, οδήγησαν σε αύξηση των πωλήσεων στα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) κατά 17,7%. Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (1.000-2.499 τ.μ.) είχαν πωλήσεις αυξημένες κατά 9,8% σε σύγκριση με το 2020, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τα μικρότερα καταστήματα.

Τέλος, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις του κλάδου ήταν ανοδικές, με τον νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή