Πίσω από το ράλι του κινεζικού ηλεκτρικού Ι.Χ. Han ο Μπάφετ

Πίσω από το ράλι του κινεζικού ηλεκτρικού Ι.Χ. Han ο Μπάφετ

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν ο αειθαλής γκουρού των επενδύσεων Γουόρεν Μπάφετ αποφασίσει να στηρίξει μία επιχείρηση, αγοράζοντας μετοχές της, τότε τα προϊόντα της έχουν ακόμα ένα λόγο να γίνουν δημοφιλή. Ενα παράδειγμα τέτοιας επιλογής αποτελεί και η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, η οποία μόλις πριν από έξι μήνες έδωσε στην κυκλοφορία το πολυτελές ηλεκτρικό σεντάν Han, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC. Κι αυτό εκτινάχθηκε στην όγδοη θέση των πωλήσεων μεταξύ των μοντέλων που κινούνται με νέες πηγές ενέργειας στην Κίνα, σύμφωνα με την Ενωση Εταιρειών Επιβατικών Αυτοκινήτων της χώρας. 

Ποια είναι, τώρα, η κατηγορία αυτή; Πρόκειται για τα αυτοκίνητα, τα οποία είτε κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια είτε με ένα διττό σύστημα, δηλαδή είναι υβριδικά και χρησιμοποιούν και συμβατικά καύσιμα και ηλεκτρισμό. Πέρυσι, πάντως, στην Κίνα μειώθηκαν οι πωλήσεις συμβατικών αμαξιών και ενισχύθηκαν αυτές των ηλεκτρικών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της BYD, οι πωλήσεις του εν λόγω αυτοκινήτου της Han σημειώνουν άνοδο κάθε μήνα, από τον Αύγουστο, όταν έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά. Το Han, εν τω μεταξύ, διατίθεται και στους δύο τύπους, τον υβριδικό και τον ηλεκτρικό, ενώ τον Δεκέμβριο βρέθηκε τέταρτο στη λίστα των δημοφιλέστερων αυτοκινήτων, που επέλεξαν οι Κινέζοι και οι Κινέζες οδηγοί. 

Πρώτο το Tesla

Συνολικά, πάντως, την περασμένη χρονιά, το Model 3 της Tesla κατέλαβε αδιαμφισβήτητα την πρώτη θέση – πουλήθηκαν συγκεκριμένα στην Κίνα 137.000 τέτοια οχήματα της Tesla. Η εικόνα από την αγορά της Κίνας είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτική για την απήχηση των ηλεκτρικών μη ρυπογόνων αμαξιών, μιας και είναι η μεγαλύτερη του κόσμου και είχε αρχικά δώσει γενναία κίνητρα για την απόκτηση ενός «πράσινου» Ι.Χ.

Ωστόσο, ενώ το 2020 ολοκλήρωνε τον κύκλο του, φάνηκε πως οι επιλογές των οδηγών μεταβάλλονταν ώς ένα βαθμό. Τον Δεκέμβριο περισσότεροι προτίμησαν αντί για το Model 3 του Ελον Μασκ, του δημιουργού της Tesla, το μίνι μοντέλο Hongguang Μini. Είναι κι αυτό ηλεκτρικό, με αρχική τιμή της τάξεως των 4.400 δολαρίων και κατασκευής αμερικανο-κινεζικής. 

Πρόκειται για την κοινοπραξία της  General Motors και των κινεζικών της Wuling Motors και της SAIC Motor, που είναι κρατική. Ακόμα δύο μικρά ηλεκτροκίνητα, που κατασκευάστηκαν από ντόπιες αυτοκινητοβιομηχανίες, εισήλθαν στον κατάλογο των δέκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας με τις υψηλότερες πωλήσεις, τονίζοντας την αντίθεση μεταξύ της υψηλής ζήτησης για οχήματα και με προσιτή τιμή και με υψηλές προδιαγραφές στην κατηγορία των ηλεκτρικών. 

Αξίζει να σημειωθεί, πως στη δεκάδα συγκαταλέγεται και το Li One SUV, ένα όχημα πολλαπλών δραστηριοτήτων της κινεζικής Lio Auto, το πρώτο, που κατασκεύασε η συγκεκριμένη νεοφυής, και βρέθηκε στην όγδοη θέση. Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, όπου περιλαμβάνεται δεξαμενή καυσίμου, ώστε να μπορεί να βοηθηθεί ο οδηγός να φορτίσει την μπαταρία, όταν δεν υπάρχει κοντά σταθμός φόρτισης – άρα, η σοβαρότερη ανησυχία όσων οδηγούν ηλεκτρικό αμάξι αντιμετωπίζεται με την τεχνολογία αυτή. 

Τέλος, αναφέρεται, πως μέσα στην περασμένη χρονιά, που σφραγίστηκε από την πανδημία, στην Κίνα οι πωλήσεις επιβατικών μειώθηκαν 6,8% σε σχεδόν 19,3 εκατομμύρια, όταν ειδικά τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα είχαν αυξημένες πωλήσεις 9,8% στο 1,1 εκατ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή