ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τεχνολογικό άλμα επιχειρεί η αυτοκινητοβιομηχανία Renault

Τεχνολογικό άλμα επιχειρεί η αυτοκινητοβιομηχανία Renault

Αναδίπλωση ως προς τα μεγαλόπνοα σχέδια του παρελθόντος είναι η επιλογή του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Renault, Λούκα ντε Μέο, ο οποίος έχει επωμιστεί το δύσκολο έργο της αναδιοργάνωσής της. Επιδιώκει να τη μικρύνει σε μέγεθος και να επικεντρωθεί πιο πολύ στην τεχνολογία και ειδικά την ηλεκτροκίνηση. Ο γαλλικός όμιλος τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρείται από απανωτές κρίσεις, αρχής γενομένης από την απομάκρυνση του κάποτε πανίσχυρου επικεφαλής της Κάρλος Γκοσν και μετά εξαιτίας της πανδημίας 
του κορωνοϊού.

Και ενώ ο Κάρλος Γκοσν είχε χτίσει τη διεθνή τριμερή συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi, κι ενδιαφερόταν να ενδυναμώσει περαιτέρω τους δεσμούς της, σήμερα ο Λούκα ντε Μέο έχει λιγότερο φιλόδοξα σχέδια. Αλλωστε, ο κλάδος του αυτοκινήτου διέρχεται μία φάση θεμελιωδών αλλαγών εξαιτίας της στροφής στα ηλεκτρικά οχήματα, την αυτόνομη οδήγηση, τους αυστηρότερους νόμους για τα επίπεδα ρύπων και τη μειωμένη ζήτηση λόγω κορωνοϊού.

Ο Λούκα ντε Μέο διευκρινίζει ότι η εταιρεία του θα μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που παράγει, θα επικεντρωθεί στα πιο κερδοφόρα  από τα μοντέλα της και στην προώθηση νέων ηλεκτρικών αμαξιών, όπως η ανανεωμένη εκδοχή του κλασικού Renault Super Cinq. «Αποκτήσαμε μεγαλύτερο μέγεθος, αλλά δεν βελτιωθήκαμε», δήλωσε σε μια διαδικτυακή παρουσίαση, η οποία είχε ως στόχο να προβάλει ένα εμπορικό σήμα με φρεσκάδα, μια τζαζ διάθεση και στοιχεία από την τέχνη του δρόμου, υιοθετώντας το σλόγκαν «Renaulution» (συνδυασμός της επωνυμίας της εταιρείας και της λέξης επανάστασης).

Ακόμα και πριν η πανδημία πλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία, η Renault αγωνιζόταν να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα χωρίς την καθοδήγηση του Κάρλος Γκοσν. Ο τελευταίος συνελήφθη στην Ιαπωνία τον Νοέμβριο του 2018 με κατηγορίες για οικονομικές ατασθαλίες και κατόπιν διέφυγε στον Λίβανο. Στην ακροαματική διαδικασία, που διεξάγεται αυτήν την περίοδο, εμφανίστηκε ο πληροφοριοδότης δημοσίου συμφέροντος, που έδωσε στοιχεία για τα πεπραγμένα του Γκοσν στη Nissan. Αποκάλυψε πως ο Κάρλος Γκοσν ελάμβανε την υψηλότερη αμοιβή που έδινε ποτέ ιαπωνική εταιρεία και φοβόταν μήπως, εάν το μάθει η Renault, τον απομακρύνει, οπότε ζήτησε από τη Nissan να τη συγκαλύψει.

Μία ακόμα πρόκληση για τον Λούκα ντε Μέο είναι οι πιο σκληροί κανόνες της Ε.Ε. για τους ρύπους, αλλά και η όξυνση του ανταγωνισμού μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης της PSA και της Fiat Chrysler Automobiles για να δημιουργήσουν τη Stellantis, την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, με δυνητικά περισσότερους πόρους για να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στον κλάδο. Ως προς την παραγωγή της, η Renault  από τα 4 εκατ. μονάδες του 2019 θα φθάσει τα 3,1 εκατ. σε ορίζοντα πενταετίας (το 2017 ο Γκοσν είχε βάλει στόχο τα 5 εκατ. οχήματα).

Εξ αυτών, τα μισά θα είναι ηλεκτρικά, η κατασκευή τους θα απλοποιηθεί, ενώ θα δοθεί έμφαση και σε νέες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η συνοδήγηση και η πλατφόρμα σύνδεσης οδηγών και πελατών. Από τις υπηρεσίες αυτές θα αντλεί το 1/5 των εσόδων της έως το 2030. Επιπλέον, η Renault θα κατασκευάσει και μονάδα μπαταριών στη Γαλλία «Θα μετασχηματιστούμε από μια εταιρεία αυτοκινήτων, που βασίζεται στην τεχνολογία, σε μία τεχνολογική εταιρεία, που έχει αντικείμενό της τα αυτοκίνητα», δήλωσε ο Ντε Μέο. Τέλος, απέκλεισε περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας, πέραν των 15.000 που είχαν ανακοινωθεί πέρυσι, ενώ αύξησε τον στόχο εξοικονόμησης κατά 500 εκατ. ευρώ επιπλέον στα 2,5 δισ. ευρώ έως το 2023 και στα 3 δισ. ευρώ έως το 2025.