Οι 10 καταναλωτικές τάσεις που δημιούργησε η πανδημία

Οι 10 καταναλωτικές τάσεις που δημιούργησε η πανδημία

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ψώνια με μεγαλύτερη άνεση αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια θέλουν πλέον να κάνουν οι καταναλωτές, ενώ, με το φάντασμα της νέας ύφεσης στην οικονομία να πλανάται, αναζητούν φθηνότερα προϊόντα. Την ίδια ώρα, η συνέχιση της τηλεργασίας αλλάζει άρδην την καθημερινότητα, είτε αυτή αφορά τον εργασιακό είτε τον ελεύθερο χρόνο. Τις νέες παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις που διαμορφώνει για το 2021 η πανδημία που ξέσπασε το 2020 αναλύει η εταιρεία ερευνών αγοράς Euromonitor International. Αυτές οι νέες τάσεις που υπαγορεύουν και τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων είναι οι ακόλουθες:

1. Οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα και επιβραβεύουν επιχειρήσεις που επιδεικνύουν κοινωνική ευαισθησία, εάν δηλαδή η εταιρεία παραγωγής παίρνει στη διάρκεια της πανδημίας μέτρα για να προστατεύσει την υγεία των καταναλωτών και των εργαζομένων της, καθώς και εάν «επιστρέφει» μέρος των κερδών της σε σκοπούς που σχετίζονται με την αντιμετώπιση της πανδημίας.

2. Οι καταναλωτές επιδιώκουν να ψωνίζουν με άνεση, κάτι που σημαίνει εύχρηστα ηλεκτρονικά καταστήματα, ικανά να μπορούν να τα αξιοποιήσουν και καταναλωτές λιγότερο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Μία από τις προτεινόμενες λύσεις είναι η επικοινωνία με κάμερα υπαλλήλων που βρίσκονται εντός του καταστήματος με καταναλωτές που βρίσκονται μπροστά στον υπολογιστή τους (τέτοιες εφαρμογές είδαμε και στην Ελλάδα).

3. Οι καταναλωτές, πάλι για λόγους ασφάλειας, επιθυμούν κάποιες υπηρεσίες να τους παρέχονται σε εξωτερικούς χώρους.

4. Οι καταναλωτές θέλουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα, αλλά με ασφάλεια. Στην ουσία πρόκειται για τη λειτουργία ταυτόχρονα του φυσικού και του ψηφιακού καναλιού, εκεί όπου μπερδεύεται η πραγματικότητα με την ψηφιακή πραγματικότητα και έχουμε τη λεγόμενη «phygital reality». Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνεται σε καταναλωτές και επιχειρήσεις να αξιοποιούν εφαρμογές, όπως είναι αυτές για αγορές με ραντεβού, τα εικονικά δοκιμαστήρια ρούχων, ή στην εστίαση η ανάγνωση του μενού μέσω σκαναρίσματος με το κινητό τηλέφωνο ενός κωδικού QR, αντί της χρήσης του τιμοκαταλόγου σε έγχαρτη μορφή.

5. Οι καταναλωτές, λόγω της συνέχισης της τηλεργασίας σε μεγάλο βαθμό, έχουν ανάγκες διαφορετικές μέσα στο 24ωρο. Για τον λόγο αυτό ευνοείται η ανάπτυξη εφαρμογών για γυμναστική στο σπίτι, ενώ προτείνεται σε επιχειρήσεις τροφίμων και εστίασης να μετατρέψουν κάποια από τα φυσικά καταστήματά τους σε σημεία παραλαβής προϊόντων που θα έχουν παραγγείλει οι καταναλωτές και τα οποία θα λειτουργούν σε 24ωρη βάση.

6. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τούτο σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν ακόμη περισσότερο στο μάρκετινγκ και στις προσωποποιημένες προσφορές μέσω κινητού τηλεφώνου.

7. Οι καταναλωτές έχουν εμμονή με την απολύμανση και για αυτό αναζητούν προϊόντα για την απολύμανση επιφανειών και του αέρα. Επίσης, θα επιζητούν ολοένα και περισσότερο τις ανέπαφες συναλλαγές. Το 44% παγκοσμίως δήλωσε ότι θα προτιμούσε να παραλάβει μια παραγγελία του από ρομπότ ή μέσω drone.

8. Οι καταναλωτές θα προτιμούν προϊόντα που θα τους κάνουν να νιώθουν πιο ευχάριστα.

9. Ανήσυχοι για την οικονομική τους κατάσταση, αναμένεται ότι θα στραφούν σε προϊόντα πιο οικονομικά, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

10. Η συνέχιση της τηλεργασίας δημιουργεί ανάγκες για τη διαμόρφωση χώρων εργασίας που ακόμη και μέσα στο σπίτι θα διασφαλίζουν επικοινωνία με τους συναδέλφους που θα προσομοιάζει με αυτή της φυσικής παρουσίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή