Λιγότερους πελάτες έως 60% εξυπηρετούν πλέον τα σούπερ μάρκετ

Λιγότερους πελάτες έως 60% εξυπηρετούν πλέον τα σούπερ μάρκετ

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατά 60% εκτιμάται ότι έχει μειωθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης του κοινού από τα σούπερ μάρκετ λόγω των αυστηρότερων περιοριστικών μέτρων τα οποία ισχύουν από τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, όταν και ξεκίνησε να λειτουργεί εκ νέου το υπόλοιπο λιανεμπόριο. Μέτρα που επεκτάθηκαν και στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, με συνέπεια την ύπαρξη ουρών έξω από τα σούπερ μάρκετ. 

Το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), επιστημονικός βραχίονας στην ουσία των σούπερ μάρκετ, ζητεί την επαναφορά των προηγούμενων ρυθμίσεων, δηλαδή τον υπολογισμό της δυναμικότητας των καταστημάτων με βάση τον κανόνα 1 άτομο ανά 10 τ.μ. και όχι 1 άτομο ανά 25 τ.μ., καθώς και το κλείσιμο των καταστημάτων τροφίμων στις 8.30 μ.μ. αντί για τις 8 μ.μ. Επίσης, ζητεί να εφαρμοστεί διαφορετικός κωδικός, π.χ. 7, όταν οι καταναλωτές στέλνουν sms για να κάνουν αγορές σε καταστήματα τροφίμων.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η μέση εκτιμώμενη ημερήσια δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών μειώνεται από 1.245 πελάτες (100 ανά ώρα) σε μόλις 479 πελάτες (40 ανά ώρα). Μάλιστα, όπως υπογραμμίζει το ΙΕΛΚΑ, πρόκειται για 479 επισκέπτες, καθώς συχνά, και ειδικά το Σάββατο, οι επισκέψεις γίνονται από περισσότερα από ένα μέλη του νοικοκυριού, μειώνοντας περαιτέρω τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του καταστήματος. Την Παρασκευή και το Σάββατο η επισκεψιμότητα αυξάνεται σημαντικά συγκριτικά με τις υπόλοιπες ημέρες. Υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση επισκεπτών το πρωί και κυρίως το απόγευμα όλες τις καθημερινές.

Το ΙΕΛΚΑ υποστηρίζει ακόμη ότι σε καμία άλλη χώρα δεν υπάρχει τόσο αυστηρός περιορισμός πρόσβασης στα καταστήματα τροφίμων, παρά το γεγονός ότι έχουν πολλαπλάσιο επιδημιολογικό φορτίο σε σχέση με την Ελλάδα. Ενδεικτικά, στην Πολωνία προβλέπεται 1 άτομο ανά 10 ή ανά 15 τ.μ., στην Τσεχία 1 άτομο ανά 4 έως 15 τ.μ. (ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή), στη Λιθουανία, στη Γερμανία και στη Σλοβακία προβλέπεται 1 άτομο ανά 10 τ.μ., στην Ολλανδία οι επιχειρήσεις τηρούν προαιρετικά τον κανόνα 1 άτομο ανά 10 τ.μ., καθώς δεν υπάρχει σχετική υποχρέωση από τον νόμο, στη Σερβία προβλέπεται 1 άτομο ανά 4 τ.μ., ενώ στην Ιταλία και στην Ισπανία προβλέπεται μόνο η τήρηση αποστάσεων μεταξύ των πελατών.

Η αυστηροποίηση των μέτρων έχει ως συνέπεια, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, να δημιουργούνται ουρές και συνωστισμός έξω από τα καταστήματα σούπερ μάρκετ, κάτι που είναι πιο επικίνδυνο για τη μετάδοση του ιού, αύξηση του μέσου χρόνου εξυπηρέτησης λόγω της αναμονής σε ουρές, εμφάνιση ανησυχίας και θυμού, κάτι που αποτυπώνεται και στην αγοραστική συμπεριφορά. Οσον αφορά τον μέσο χρόνο εξυπηρέτησης, σημειώνεται πως δεδομένου ότι οι καταναλωτές είτε πάνε για ψώνια στο σούπερ μάρκετ είτε πάνε να ψωνίσουν ρούχα και παπούτσια στέλνουν SMS με τον ίδιο κωδικό (κωδικός 2), υποχρεώνονται να πραγματοποιούν τις αγορές μέσα σε δύο ώρες. Σε αντίθεση δε με τα κομμωτήρια, όπου μπορεί να αποδειχθεί η παρουσία του πελάτη εκεί, καθώς τηρείται βιβλίο με τα ραντεβού, η καθυστέρηση στο σούπερ μάρκετ λόγω ουράς δεν μπορεί να αποδειχθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή