ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πατάει γκάζι η Mercedes με ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.

Πατάει γκάζι η Mercedes με ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.

Η Mercedes-Benz, μαζί με την επίσης γερμανική Volkswagen και την αμερικανική Tesla, έρχεται να αντιμετωπίσει μία από τις πιο περίπλοκες προκλήσεις, τις οποίες θα κληθεί να διαχειριστεί η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία με την κατασκευή μπαταριών. Κι αυτή έχει να κάνει με την έρευνα και ανάπτυξη μικρών ηλεκτρικών αμαξιών με περιορισμένα περιθώρια κέρδους. Το δικό της ντεμπούτο με ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο ενός όγκου θα είναι το ΕQA, το οποίο θα κάνει την εμφάνισή του στις ευρωπαϊκές εκθέσεις φέτος την άνοιξη. Συνδυαστικά, ο γερμανικός όμιλος θα λανσάρει και το μεσαίου μεγέθους όχημα πολλαπλών δραστηριοτήτων EQC και το ημιφορτηγό EQV. Το ΕQΑ θα έχει τιμή εκκίνησης στη Γερμανία στις 47.541 ευρώ, ενώ η αυτάρκειά του θα καλύπτει εύρος 486 χιλιομέτρων μέχρι την επόμενη φόρτιση. Εν αντιθέσει με το Model 3 της Tesla ή το ΙD.3 της Volkswagen, το EQA βασίζεται σε τεχνολογία η οποία ήδη χρησιμοποιείται σε υπάρχον όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, το οποίο διατίθεται και σε εκδοχή υβριδική με δυνατότητα φόρτισης.

Η Mercedes, ειδικότερα, τροποποίησε τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου GLA crossover, ώστε να περιορίσει την εμπροσθοβαρή επένδυση και να εξοικονομήσει χρόνο εν συγκρίσει με το πόσον καιρό θα απαιτούσε η δημιουργία ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος εντελώς από την αρχή. Πρόκειται για μία διευθέτηση αντιστάθμισης δαπανών και χρόνου, η οποία συνήθως αποβαίνει εις βάρος της αυτάρκειας και της εξοικονόμησης στο κόστος παραγωγής.

Kατά την εκτίμηση αναλυτών, η κερδοφορία των εν λόγω αμαξιών πρώτης γενιάς θα παραμείνει χαμηλή, έως ότου κατορθώσει η Mercedes να αναπτύξει υποσυστήματα ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα και οι τιμές των μπαταριών υποχωρήσουν. Ωστόσο, το γεγονός πως εισέρχεται μαζικά στην αγορά των ηλεκτρικών Ι.Χ., θα τη βοηθήσει στο να ανταποκριθεί στους αυστηρότερους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη και την Κίνα. Παράλληλα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η μεγαλύτερη στον κόσμο στην κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων, δεν έχει τα περιθώρια να χάσει χρόνο, όταν πρόκειται για το τι θα προσφέρει στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης. Η ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για υβριδικά Ι.Χ. βοήθησε την Daimler να επιτύχει τους στόχους της για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη το 2020. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει καταστεί σαφές, μέχρι πότε θα ισχύουν οι επιδοτήσεις για οχήματα που βασίζονται εν μέρει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Εν τω μεταξύ, η ανταγωνιστική Tesla ενδέχεται να προσθέσει στη γραμμή παραγωγής της στη Γηραιά Ηπειρο πέραν του Model Y και ένα ακόμα μικρομεσαίο πεντάπορτο στο υπό κατασκευήν εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο. Η προοπτική αυτή θα επέτεινε τις πιέσεις στους εγχώριους κατασκευαστές. Οπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, μητρικής της Mercedes – Benz, Oλα Καλένιους, πρόθεσή του είναι να επικεντρωθεί κυρίως στα μεγαλύτερα πολυτελή αυτοκίνητα όπως το S-Class και το GLS SUV για να  αποκομίσει τα αναγκαία χρήματα που απαιτούνται για τη στροφή στην εποχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το EQA απευθύνεται κυρίως σε νέους, οδηγούς των αστικών κέντρων. Θα συνοδεύεται και από μία έκδοση με κίνηση και στους τροχούς, καθώς και μία με αυτάρκεια μπαταρίας πάνω από 500 χιλιόμετρα. «Για πρώτη φορά προσφέρουμε στους πελάτες μας μια ηλεκτρική Mercedes ενός όγκου σε μία γκάμα μοντέλων, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά της στην καθημερινή χρήση», δήλωσε η επικεφαλής πωλήσεων της Mercedes, Μπρίτα Ζέεγκερ.