ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι κερδισμένοι στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Οι κερδισμένοι στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Στροφή προς τις εταιρείες μπαταριών κάνουν σταδιακά οι επενδυτές, που μέχρι πρότινος είχαν τοποθετήσει χρήματα σε φιλόδοξες εταιρείες ηλεκτροκίνησης όπως η Tesla και η Nio, χωρίς να σημαίνει πως οι τελευταίες χάνουν την αίγλη τους. Αλλωστε, συνολικά ο κλάδος της οδικής μετακίνησης με ηλεκτρική ενέργεια αντί για ορυκτά καύσιμα, όπως πετρέλαιο και βενζίνη, έχει αποκτήσει τεράστιο ενδιαφέρον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρεία ηλεκτρικών λεωφορείων της Tαϊβάν, ονόματι RAC Electric Vehicles, που έχει σημειώσει απώλειες τα τελευταία επτά χρόνια, αλλά η τιμή της μετοχής της εκτινάχθηκε κατά 27% στις αρχές Ιανουαρίου. Το άλμα ήταν το τελευταίο παράδειγμα της πρόσφατης μανίας του χρηματιστηρίου που περιβάλλει τη βιομηχανία ηλεκτροκίνησης συνολικά.

Ειδικότερα, τον τελευταίο καιρό ένας αυξανόμενος αριθμός επενδυτών στρέφει το βλέμμα του σε εταιρείες που προμηθεύουν όσες κατασκευάζουν ηλεκτρικά αμάξια με μπαταρίες, αλλά και σε εταιρείες με απαραίτητα στοιχεία για την κατασκευή μπαταριών. Στην πραγματικότητα, πολλοί επενδυτές λένε ότι προσελκύονται ακόμη περισσότερο από εταιρείες, των οποίων οι τιμές των μετοχών τους δεν έχουν ανέλθει σε υψηλά επίπεδα, όπως αυτά των Tesla και Nio. «Εκτιμώντας το πού βρίσκεται σήμερα η Tesla,  το ασφαλέστερο στοίχημα μπορεί να είναι οι κατασκευαστές μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα», λέει ο Φράνκλιν Ταγκ, αναλυτής του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Excel Investment με έδρα τη Σενζέν στην Κίνα.

«Η Tesla έχει εξαντλήσει μεγάλο μέρος των προσδοκιών για τα αναμενόμενα κέρδη της». Αντιθέτως, οι κατασκευάστριες μπαταριών για οχήματα σαν της καλιφορνέζικης Tesla έχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Λόγου χάριν, μία από τις επιλογές του ανωτέρω αναλυτή είναι η  China Contemporary Amperex Technology, η οποία προμηθεύει μπαταρίες, αλλά και η BYD, η αυτοκινητοβιομηχανία που υποστηρίζεται από τον μεγαλοεπενδυτή Γουόρεν Μπάφετ και η οποία κατασκευάζει και επαναφορτιζόμενες μπαταρίες και ηλιακούς συλλέκτες. «Οι μπαταρίες είναι ο μοναδικός σοβαρός παράγοντας που περιορίζει τη χωρητικότητα των κατασκευαστών ηλεκτροκίνητων αμαξιών, οπότε εξ αυτού οι κατασκευάστριες των πρώτων έχουν  ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους», προσθέτει ο Φράνκλιν Ταγκ. Επίσης, τα σημερινά λιγότερο γνωστά ονόματα μπορούν να αποδειχθούν τα αστέρια του αύριο. Η UBS Group AG, σε μια πρόσφατη έκθεση για τα ηλεκτροδοτούμενα αμάξια, παρουσίασε κατάλογο με 10 κορυφαίες εταιρείες, εκ των οποίων μόνον οι τέσσερις, άρα λιγότερες από τις μισές, είχαν ως βασική δραστηριότητά τους την κατασκευή οχημάτων.

Στους δέκα, όμως, συγκαταλέγεται η προμηθεύτρια μπαταριών EVE Energy, στης οποίας το πελατολόγιο υπάρχουν οι BMW, Daimler και Xpeng. Δύο άλλες νεοσύστατες εταιρείες μπαταριών εμφανίζονται επιπροσθέτως στη λίστα και είναι οι Shanghai Putailai New Energy Technology και Wuxi Lead Intelligent Equipment, των οποίων οι τιμές των μετοχών είχαν μία θεαματική άνοδο κατά την παρελθούσα χρονιά κατά 32% και 87% αντιστοίχως – ωστόσο, και πάλι δεν προκαλούν τη ζάλη που γεννά η εκτίναξη στα ουράνια της Nio, η οποία είχε άνοδο 1.112% στην τιμή της μετοχής της. Τέλος, στο επίκεντρο της προσοχής των επενδυτών έχουν ακόμα τεθεί η βελγική Umicore, ένας βασικός προμηθευτής χημικών ενώσεων για μπαταρίες, η αμερικανική παραγωγός του – απαραίτητου για τις μπαταρίες– λιθίου Albemarle, ο γίγαντας εξόρυξης με έδρα την Ελβετία, Glencore, και άλλες εταιρείες οι οποίες διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στις αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών.