Τζίρος 1 δισ. για την online μόδα

Τζίρος 1 δισ. για την online μόδα

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές έκαναν οι λάτρεις των προϊόντων μόδας, εξαιτίας της πανδημίας και της αναστολής λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων κατά την περυσινή χρονιά. Αν και αρκετοί καταναλωτές δυσκολεύονται να επιλέξουν ρούχα ή υποδήματα μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, την περίοδο της καραντίνας αναγκάστηκαν να καταφύγουν στις ψηφιακές λύσεις προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. 

Ετσι, ο κύκλος εργασιών της online αγοράς μόδας στην Ελλάδα κινήθηκε λίγο κάτω από το 1 δισ. ευρώ και συγκεκριμένα διαμορφώθηκε στα 952 εκατ. έναντι 614 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά και 350 εκατ. ευρώ το 2018. 

Οπως προκύπτει από την ετήσια ανασκόπηση του GLAMI, την οποία αναδημοσιεύει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος, το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας αυξήθηκε με αλματώδη ρυθμό κατά την περυσινή χρονιά σημειώνοντας άνοδο 54,96% σε σχέση με το 2019, όταν το αναμενόμενο ποσοστό αύξησης ήταν 5%. Μάλιστα, ήδη σήμερα το ένα τέταρτο (24,5%) του κύκλου εργασιών της συνολικής αγοράς μόδας στην Ελλάδα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, όταν κατά τη διάρκεια του 2019 αυτό το ποσοστό κινούνταν κάτω από 15%.  

Οπως αναφέρουν στοιχεία του GLAMI, η προσδοκώμενη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κλάδο της μόδας (ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ) για το 2021 φθάνει το +15%, ενώ ο κύκλος εργασιών κατά την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ και να κυμανθεί στα επίπεδα του 1,094 δισ. ευρώ. Το συγκεκριμένο νούμερο τα επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 1,23 δισ. ευρώ το 2022, φθάνοντας σε 1,34 δισ. ευρώ το 2023. 

​​​​​​Η καμπύλη GMV (Gross Merchandise Volume), δηλαδή ο παραγόμενος τζίρος στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω του GLAMI, ακολουθεί ακριβώς την εξέλιξη της πανδημίας. Από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2020, όπου παράλληλα με το τέλος των χειμερινών εκπτώσεων έφθασαν και τα πρώτα νέα για κρούσματα COVID-19 στην Ευρώπη, παρατηρήθηκε το πρώτο «μούδιασμα» της αγοράς. 

Οι παραγγελίες ήταν χαμηλότερες του αναμενομένου και μάλιστα τον Μάρτιο ήταν και οι χαμηλότερες μηνιαίες της χρονιάς. Από εκείνο το σημείο και έπειτα καταγράφεται ταχεία ανάκαμψη, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται. Μετά τη χαλάρωση των μέτρων την καλοκαιρινή περίοδο και το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, σημειώθηκε μικρή μείωση στο online κανάλι. Ωστόσο, από τον Οκτώβριο και μετά, και παράλληλα με το δεύτερο lockdown, οι πωλήσεις αυξήθηκαν. Μάλιστα, τον Δεκέμβριο σημειώθηκαν πωλήσεις 4,5 φορές περισσότερες από την αρχή του χρόνου. 

Συνολικά οι πωλήσεις των τελευταίων 4 μηνών του έτους ήταν μεγαλύτερες από το σύνολο των προηγούμενων 8 μηνών. Το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων για μήνες οδήγησε χιλιάδες καταναλωτές να δοκιμάσουν για πρώτη φορά την εμπειρία των online αγορών. Δεν είναι τυχαίο ότι το 9% των Ελλήνων αγόρασε για πρώτη φορά προϊόντα μόδας online κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας. Στο μεταξύ, το 50% των καταναλωτών απαντάει ότι ανακάλυψε νέα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών στη διάρκεια των lockdowns. Οπως τονίζουν, μάλιστα, οι καταναλωτές έχουν σκοπό να αυξήσουν την online δαπάνη τους για προϊόντα μόδας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή