Ανεπαρκής η οικονομική ενίσχυση λένε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

Ανεπαρκής η οικονομική ενίσχυση λένε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπεγράφη, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργική απόφαση με την οποία το Δημόσιο ενισχύει με 15 εκατομμύρια ευρώ τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για τα προβλήματα που τους έχουν δημιουργήσει οι περιορισμοί στις μετακινήσεις. Εκτιμάται πως το ποσό αυτό είναι το πρώτο από δύο τέτοιες ισόποσες δόσεις που θα χορηγηθούν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και αντιστοιχούν στα 30 εκατομμύρια που έδωσε για τους πρώτους τρεις μήνες των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας πέρυσι η κυβέρνηση.

Ωστόσο, ο προβληματισμός για το κατά πόσον τα ποσά αυτά επαρκούν για να συντηρήσουν τη λειτουργία έστω ενός «σκελετού» ακτοπλοϊκών συνδέσεων με τη νησιωτική χώρα εντείνεται επειδή οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται. Ειδικότερα, οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται σήμερα σε διπλάσια επίπεδα από εκείνα στα οποία βρίσκονταν πριν από ένα χρόνο, έχοντας έτσι αυξήσει κατά περίπου 25% το λειτουργικό κόστος όσων πλοίων εξακολουθούν να είναι δρομολογημένα προκειμένου να εξυπηρετούν τις συνδέσεις τόσο των νησιωτών με την ηπειρωτική χώρα όσο και των επιχειρήσεων που μεταφέρουν εμπορεύματα από τα νησιά προς την πρωτεύουσα.

Ο κλάδος αναμένεται βεβαίως να ενισχυθεί περαιτέρω και με κονδύλια για τις άγονες γραμμές τα οποία έχει συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό του το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά ήδη οι εταιρείες λειτουργούν πλέον πέραν των ορίων τους, αναφέρουν άριστα ενημερωμένες ακτοπλοϊκές πηγές.

Αν και για το δεύτερο μισό του 2021 υπάρχει έντονη αισιοδοξία, που σημαίνει πως μπορεί να επιτευχθεί για ολόκληρο το έτος ακόμα και διπλασιασμός της επιβατικής κίνησης και της κίνησης οχημάτων της περυσινής σεζόν, τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα, τα οποία προϊδεάζουν για ένα ενδεχόμενο τρίτο κύμα της πανδημίας, απειλούν να ανατρέψουν συθέμελα ένα τέτοιο σενάριο.

Σύμφωνα με κορυφαίους παράγοντες της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς με τους οποίους συνομίλησε η «Κ», ο κλάδος εξακολουθεί να δουλεύει με  την υπόθεση εργασίας για επιδόσεις στη μεταφορική κίνηση της τάξεως του 50% καλύτερες από πέρυσι για το σύνολο της χρήσης, ακόμα και χωρίς να έχουν απελευθερωθεί οι μετακινήσεις το Πάσχα. Ομως, αυτή η υπόθεση απειλείται από το ότι, επί του παρόντος τουλάχιστον, η κυβέρνηση σκέφτεται να επιτρέψει τις μετακινήσεις του εσωτερικού τουρισμού μόνο μεταξύ «πράσινων» περιοχών. Εάν όμως η Αττική, πηγή της συντριπτικής πλειονότητας της επιβατικής κίνησης του εσωτερικού τουρισμού, παραμείνει επί μακρόν «κόκκινη», όπως δείχνουν προσώρας τα επιδημιολογικά στοιχεία, είναι πιθανόν να καταρρεύσει περαιτέρω η δραστηριότητα.
Την ίδια ώρα, η εκ του εξωτερικού προερχόμενη κίνηση για την ακτοπλοΐα συναρτάται με το πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις θα ανοίξει τα σύνορα η κυβέρνηση. Κάτι επί του παρόντος αβέβαιο.

Μελέτη του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες υπολογίζει πως οι απώλειες τζίρου το 2020 από την πανδημία έφτασαν τα 300 εκατομμύρια ευρώ και οδήγησαν σε ζημίες 120 εκατομμυρίων, ανακόπτοντας τη θετική πορεία που είχε ο κλάδος την προηγούμενη πενταετία.

Υπενθυμίζεται πως κατά το 2020 η επιβατική κίνηση στις γραμμές εσωτερικού μειώθηκε κατά 55% σε σχέση με το 2019, ενώ στα οχήματα (Ι.Χ. και φορτηγά) κατά 36%. Αντίστοιχα, στην αγορά της Αδριατικής η αρνητική επίδραση ήταν πιο έντονη στην επιβατική κίνηση, καθώς εκτιμάται ότι ήταν χαμηλότερη κατά 69%, σε αντίθεση με την κίνηση φορτηγών οχημάτων που περιορίστηκε κατά 8%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή