ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική ανάπτυξης από τη «Βενέτης»

Νέα στρατηγική ανάπτυξης από τη «Βενέτης»

Μέσω της εισόδου στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, της δημιουργίας δύο νέων τύπων καταστημάτων και της δραστηριοποίησης στο εξωτερικό θα επιχειρήσει η «Βενέτης» να περιορίσει τις απώλειες που είχε το 2020 λόγω της πανδημίας και να αντιστρέψει ει δυνατόν την αρνητική πορεία της. Η άσκηση αυτή βεβαίως δεν είναι διόλου εύκολη, καθώς η πανδημία είναι σε έξαρση, ο κλάδος της εστίασης έχει συμπληρώσει πάνω από τρεις μήνες αναστολής λειτουργίας, η οικονομική ύφεση είναι ήδη εδώ. Ο ίδιος ο πρόεδρος της «Βενέτης», Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, εκτίμησε άλλωστε ότι, εάν δεν έχουμε τρίτο και τέταρτο κύμα της πανδημίας, ο κλάδος της εστίασης θα επανέλθει στα προ COVID-19 επίπεδα μετά δύο χρόνια.

Η «Βενέτης», ειδικότερα, έχασε σχεδόν το 1/4 του τζίρου της τη χρονιά που πέρασε και αναμένεται να διαμορφωθεί σε 36,1 εκατ. ευρώ, από 47,4 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ το ταμείο της είναι σχεδόν άδειο, με τα ταμειακά διαθέσιμα να έχουν μειωθεί κατά 79%, στο 1,6 εκατ. ευρώ, από 7,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2019. 

Ετοιμα προς ψήσιμο γλυκά

Σύμφωνα λοιπόν με όσα ανέφερε χθες σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της «Βενέτης», από τον Μάρτιο κι έπειτα στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ θα βρίσκονται τέσσερα προϊόντα της εταιρείας (το Πολίτικο Γαλακτομπούρεκο, το Γιαννιώτικο – Γιαννιώτικος Μπακλαβάς, το Σμυρνέικο Γαλακτομπούρεκο με φύλλο καταΐφι και ο Πολίτικος Μπακλαβάς), στο πλαίσιο της σειράς Veneti Family. Πρόκειται για έτοιμα προς ψήσιμο γλυκά. Θα ακολουθήσουν και άλλα προϊόντα κατάψυξης, φρέσκα προϊόντα αλλά και προϊόντα για τον κλάδο του HORECA (εστίαση, ξενοδοχεία). Ο ίδιος υποστήριξε ότι τα νέα αυτά προϊόντα θα είναι φθηνότερα κατά 25%-40% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα γλυκά που αγοράζει κάποιος σε ένα ζαχαροπλαστείο. Κάποια από τα προϊόντα αυτά θα πωλούνται και στα καταστήματα «Βενέτης», ενώ στόχος της εταιρείας είναι να εξαχθούν και στο εξωτερικό, στις χώρες όπου υπάρχουν μεγάλες ελληνικές κοινότητες. 

Γαλακτοπωλείο

H δεύτερη κίνηση που κάνει η «Βενέτης» είναι η δραστηριοποίηση μέσω δύο νέων τύπων καταστημάτων. Ο ένας τύπος θα ονομάζεται Cremeria Veneti και πρόκειται για γαλακτοπωλεία που θα διαθέτουν και πολλά γλυκά και παγωτά. Το πρώτο κατάστημα θα ανοίξει στις αρχές Μαρτίου στην Κηφισιά και στόχος της «Βενέτης» είναι να δημιουργήσει έως το τέλος του 2021 συνολικά δέκα καταστήματα αυτής της κατηγορίας, κάτι ωστόσο που θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας. Σε πρώτη φάση τα καταστήματα θα είναι εταιρικά. Ο έτερος νέος τύπος καταστήματος θα φέρει την ονομασία Veneti Go και πρόκειται για μικρά καταστήματα που θα διαθέτουν καφέ, χυμούς, σνακ και σάντουιτς. Τα καταστήματα αυτά θα αναπτυχθούν αποκλειστικά με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising), με το κόστος να ανέρχεται σε 80.000-100.000 ευρώ. Ηδη δύο υφιστάμενα καταστήματα της «Βενέτης» στο κέντρο της Αθήνας αναμένεται να μετατραπούν σε Veneti Go. Το έτερο σχέδιο είναι πιο φιλόδοξο και συνάμα πιο μακρινό. Η «Βενέτης» επιθυμεί να αναπτύξει τον τύπο καταστήματος Veneti Great, το οποίο θα διαθέτει από προϊόντα γαλακτοπωλείου μέχρι σουβλάκι, στο εξωτερικό. 

Ερωτηθείς για το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του συγκεκριμένου τύπου καταστήματος και τις χώρες ενδιαφέροντος, ο κ. Μονεμβασιώτης απάντησε ότι υπάρχουν συμφωνίες με συνεργάτες σε Αγγλία, ΗΠΑ και Αίγυπτο, οι οποίες όμως δεν μπορούν να υλοποιηθούν λόγω της πανδημίας. Να σημειωθεί πάντως ότι το πρώτο Veneti Great άνοιξε στην καρδιά της Αθήνας, την Ομόνοια (στο Μπάγκειο), τον περασμένο Ιούλιο, για να αναστείλει τη λειτουργία του από τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη, η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς κάθε μήνα το εν λόγω κατάστημα είχε ζημίες 42.000 ευρώ.

Τα κέρδη προ φόρων της «Βενέτης» μειώθηκαν κατά 67% (το 2019 είχαν διαμορφωθεί σε 6,14 εκατ. ευρώ) και τα λειτουργικά κέρδη περιορίστηκαν κατά 48%.