Aύξηση της κερδοφορίας της βλέπει η Toyota

Aύξηση της κερδοφορίας της βλέπει η Toyota

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ορισμένες εταιρείες φαίνεται να πέρασαν από την πανδημία αβρόχοις ποσίν, όπως αποδεικνύεται στην περίπτωση της ιαπωνικής Τοyota, η οποία δήλωσε χθες πως θα αναθεωρήσει κατά 54% επί τα βελτίω τις προβλέψεις για τη φετινή της κερδοφορία – μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο από το αναμενόμενο, λόγω της έντονης ζήτησης ειδικά μετά την πρώτη φάση της πανδημίας και την προσωρινή χαλάρωση των περιορισμών.

Εν τω μεταξύ, δεν βρίσκεται στη δεινή θέση άλλων εταιρειών του κλάδου, όπως οι ιαπωνικές Nissan και Honda, αλλά και η αμερικανική Ford και η ομόλογoς General Motors, οι οποίες λόγω των παγκοσμίων ελλείψεων σε ημιαγωγούς (τσιπ) αναγκάζονται να μειώσουν την παραγωγή τους. Κι αυτό διότι έχει αποθέματα τεσσάρων μηνών σε ημιαγωγούς και δεν την επηρεάζει η ανεπάρκειά τους, η οποία παρατηρείται στη διεθνή αγορά. Η Τoyota, ως εκ τούτου, αυξάνει την παραγωγή οχημάτων για το οικονομικό έτος με λήξη στις 31 Μαρτίου 2021, ενώ χθες μετά τις ανακοινώσεις της η τιμή της μετοχής της ενισχύθηκε για να κλείσει με κέρδη 1,7%, φθάνοντας στα υψηλότερα μετά τον Ιούλιο του 2015 επίπεδά της.

Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο γενικός οικονομικός διευθυντής της Κεντά Κον, «στο εγγύς μέλλον δεν βλέπουμε καμία μείωση του όγκου παραγωγής λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, αλλά διαπιστώνουμε ότι μπορεί να υπάρξει κίνδυνος ελλείψεων του συγκεκριμένου εξαρτήματος». Προσέθεσε ότι γίνεται λόγος για παράταση των ελλείψεων έως και το καλοκαίρι, αν και η κατάσταση θα μπορούσε να αυτορρυθμιστεί και νωρίτερα. Ερωτηθείς γιατί η εταιρεία του βλέπει να επηρεάζεται λιγότερο σε σχέση με τις ανταγωνίστριές της από τη συγκεκριμένη κατάσταση, ο Κεντά Κον απάντησε ότι η Toyota παρέχει συνεχώς βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια όγκου παραγωγής στους προμηθευτές της.

Μείωση κερδών

Στον αντίποδα βρίσκεται ο αμερικανικός όμιλος της General Motors, η οποία χθες δήλωσε ότι οι ελλείψεις ημιαγωγών σε παγκόσμια κλίμακα θα μπορούσαν να περικόψουν έως και 2 δισ. δολάρια από τα ετήσια κέρδη του 2021. Ωστόσο, τα ιδιαίτερα δημοφιλή της μοντέλα, όπως τα αυτοκίνητα πολλαπλών χρήσεων και υπαίθριων δραστηριοτήτων SUV θα εξακολουθήσουν να παράγονται κανονικά χωρίς μείωση. Το τέταρτο τρίμηνο του 2020 η General Motors εμφάνισε κέρδη της τάξεως των 2,8 δισ. δολαρίων, ενώ για το 2021 έδειξε αυτοσυγκράτηση ως προς τις προβλέψεις της. Η τιμή της μετοχής της χθες κατά τις πρώτες ώρες των συναλλαγών υποχώρησε 4,5%. Η διευθύνουσα σύμβουλος της G.M.,  Μαίρη Μπάρα, μιλώντας προς τους δημοσιογράφους τόνισε πως δεν πρόκειται να χαθεί κανένας στόχος παραγωγής των πολύ κερδοφόρων φορτηγών και των οχημάτων πολλαπλών χρήσεων, αν και προσέθεσε πως «η κατάσταση με τον εφοδιασμό σε ημιαγωγούς παραμένει αρκετά ρευστή».

Χθες η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εφάρμοσε μείωση της παραγωγής σε τρία εργοστάσια της Βόρειας Αμερικής. Πάντως, κατά τους αναλυτές η κινητήριος δύναμη πίσω από τη μετοχή της G.M. δεν είναι τα έντονα επικερδή μεγάλου κυβισμού αμάξια της, που παραδοσιακά καίνε βενζίνη, αλλά τα σχέδιά της για την ηλεκτροκίνηση. Τέλος, οι κεφαλαιουχικές της δαπάνες φέτος θα διαμορφωθούν ανάμεσα στα 9 με 10 δισ. δολάρια, εκ των οποίων άνω των 7 δισ. δολαρίων θα διατεθούν για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή