Δύσκολος μήνας και ο Ιανουάριος για τα αεροδρόμια

Δύσκολος μήνας και ο Ιανουάριος για τα αεροδρόμια

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη σκυτάλη από το 2020 έλαβε η φετινή χρονιά ως προς την πορεία της επιβατικής κίνησης στα ελληνικά αεροδρόμια, η οποία κατά τον Ιανουάριο κατέγραψε ελεύθερη πτώση. Συγκεκριμένα, ο αριθμός επιβατών στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» υποχώρησε κατά 84,2% τον πρώτο μήνα της φετινής χρονιάς, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2020, έχοντας επηρεαστεί σημαντικά από την πανδημία COVID-19 και τις επιπτώσεις της στο αεροπορικό ταξίδι.

Ο συνολικός αριθμός επιβατών τον πρώτο μήνα της φετινής χρονιάς διαμορφώθηκε σε 233.359 έναντι 1.472.736 το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Οι επιβάτες, τόσο των πτήσεων εσωτερικού όσο και των διεθνών πτήσεων, υποχώρησαν σε ποσοστό 74,5% και 88,2% αντίστοιχα σε σχέση με το 2020, και 75,4% και 87% αντίστοιχα σε σχέση με το 2019.

Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, η συνολική επιβατική κίνηση υποχώρησε τον περασμένο Ιανουάριο σε ποσοστό 82,7%, σε περίπου 108.907 άτομα έναντι 628.084 το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Η διεθνής κίνηση συρρικνώθηκε κατά 91,4%, σε 21.432 επιβάτες, με τον αριθμό επιβατών εσωτερικού να υποχωρεί κατά 76,8%, σε 87.475 άτομα.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ο αριθμός πτήσεων υποχώρησε κατά 52,1%, σε 3.157 από 6.589 τον Ιανουάριο του 2020.

Πανευρωπαϊκά, οι επιδόσεις στην κίνηση των επιβατών και στον αριθμό πτήσεων βρίσκονται σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο. Γι’ αυτό, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο παρέτεινε, μέχρι τις 27 Μαρτίου, το μέτρο της αναστολής των κανόνων για την υποχρεωτική χρήση («use it or lose it») των χρονοθυρίδων (slots) των αεροπορικών εταιρειών, ώστε να μη χρειάζεται να πραγματοποιούνται πτήσεις με κενά αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας (πτήσεις-φαντάσματα). Αυτό επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να διατηρήσουν τις χρονοθυρίδες τους και την επόμενη σεζόν, χωρίς να χρησιμοποιούν τους προγραμματισμένους χρόνους απογείωσης και προσγείωσης.

Επιπροσθέτως, χθες, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επικαιροποίησε (με 683 ψήφους υπέρ, 3 κατά και 4 αποχές) τους κανόνες υποχρεωτικής χρήσης των χρονοθυρίδων. Ως εκ τούτου, οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειάζεται να χρησιμοποιούν μόνο το 50% των προγραμματισμένων slots απογείωσης και προσγείωσης για τη θερινή περίοδο του 2021 (αντί του 80% που απαιτείται υπό κανονικές συνθήκες) προκειμένου να τις διατηρήσουν για την επόμενη περίοδο. 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να παρατείνει την ισχύ των νέων κανόνων και σε μελλοντικές σεζόν και να προσαρμόσει το ελάχιστο ποσοστό χρησιμοποίησης μεταξύ 30% και 70%. Αυτό θα της επιτρέψει να αντιδρά γρήγορα στα μεταβαλλόμενα επίπεδα εναέριας κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή