ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με δύο καταστήματα στην αγορά της Κύπρου μπαίνει η «Κωτσόβολος»

Με δύο καταστήματα στην αγορά της Κύπρου μπαίνει η «Κωτσόβολος»

Στην αγορά της Κύπρου εισέρχεται η «Κωτσόβολος», με δύο μάλιστα καταστήματα, τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν μέσα στο φετινό καλοκαίρι. Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση προσωπικού που θα στελεχώσει τα καταστήματα, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό.

Σύμφωνα δε με ασφαλείς πληροφορίες, ο αρχικός σχεδιασμός της «Κωτσόβολος» προέβλεπε την έναρξη λειτουργίας των καταστημάτων τον προσεχή Μάιο, δηλαδή αμέσως μετά τη λήξη της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, η οποία ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου 2021. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας και των περιορισμών που υπάρχουν, αυτό δεν κατέστη εφικτό και τώρα στόχος είναι η έναρξη λειτουργίας και των δύο καταστημάτων μέσα στο πρώτο τρίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης 2021-2022, δηλαδή το διάστημα Μαΐου – Ιουλίου. Η επένδυση της «Κωτσόβολος» στην Κύπρο περιλαμβάνει επίσης κέντρο logistics, ενώ θα λειτουργεί και ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η είσοδος στην αγορά της Κύπρου αποτελεί την πρώτη εκτός συνόρων δραστηριότητα της «Κωτσόβολος», η οποία σημειωτέον είναι θυγατρική της βρετανικής Dixons Carphone. Με αυτή την κίνηση ο βρετανικός όμιλος θα αποκτήσει παρουσία σε μία ακόμη χώρα, καθώς έχει ήδη παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιρλανδία, στην Ελλάδα, στη Νορβηγία, στη Σουηδία, στη Φινλανδία, στη Δανία και μέσω franchising σε Ισλανδία, Γροιλανδία και στις Νήσους Φερόες.

Αυτή τη στιγμή στην κυπριακή αγορά ηλεκτρικών συσκευών και προϊόντων τεχνολογίας ο μόνος μη τοπικός «παίκτης» που δραστηριοποιείται είναι η Public (του Olympia Group, συμφερόντων Π. Γερμανού), η οποία επίσης αναμένεται να αποκτήσει πιο ενεργό παρουσία στην Κύπρο στην κατηγορία των ηλεκτρικών συσκευών με καταστήματα υπό το σήμα της MediaMarkt. Ο ανταγωνισμός πάντως στην κυπριακή αγορά είναι αρκετά έντονος, όπως είπαν στην «Κ» πηγές από την «Κωτσόβολος», ειδικά από τους τοπικούς «παίκτες», οι οποίοι είναι εδραιωμένοι στη συνείδηση των καταναλωτών στην Κύπρο. Κυριότερες εταιρείες του κλάδου θεωρούνται η Scandia, η Megaelectric, η Electroline, ενώ δραστηριότητα στην εν λόγω κατηγορία ανέπτυξαν και άλλοι όμιλοι από παράπλευρους τομείς του εμπορίου, όπως το Super Home Center, που είναι κατάστημα DIY (Do It Yourself), κ.ά.

Η χρήση 2019-2020 έκλεισε για την «Κωτσόβολος» με κύκλο εργασιών 546,84 εκατ. ευρώ έναντι 531,45 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018-2019, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 18,29 εκατ. ευρώ (έναντι 16,67 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση) και τα κέρδη μετά από φόρους στα 11,45 εκατ. ευρώ έναντι 9,88 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018-2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από τη χρήση 2019-2020 φάνηκε η δυναμική του ηλεκτρονικού καταστήματος της «Κωτσόβολος», το οποίο ήταν το μόνο μέσο για την εξυπηρέτηση των πελατών στην Ελλάδα από τα μέσα Μαρτίου έως τα τέλη Απριλίου 2020, λόγω του lockdown της άνοιξης. Ετσι, ενώ ο τζίρος από τα φυσικά καταστήματα υποχώρησε στα 394,91 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019-2020, από 397,63 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018-2019, ο τζίρος από τα ηλεκτρονικά καταστήματα αυξήθηκε σε 40,08 εκατ. ευρώ, από 26,33 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Dixons Carphone, το διάστημα των δέκα εβδομάδων που ολοκληρώθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2021, διάστημα το οποίο περιλαμβάνει το δεύτερο lockdown, οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος» υποχώρησαν κατά 13% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019-2020. Το ίδιο διάστημα, βεβαίως, οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν στο 48% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, από 8% το αντίστοιχο διάστημα 2019-2020.