Πώς θα ανοίξει το λιανεμπόριο

Πώς θα ανοίξει το λιανεμπόριο

πώς-θα-ανοίξει-το-λιανεμπόριο-561281116

Η 16η Μαρτίου φαίνεται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ότι αποτελεί το νέο ορόσημο για την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου, χωρίς, ωστόσο, να λείπουν εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για μετάθεση του ανοίγματος των φυσικών εμπορικών καταστημάτων ακόμη πιο αργά, στις 22 Μαρτίου. Και αυτό διότι η κυβέρνηση και κυρίως ο εμπορικός κόσμος θέλουν να διασφαλίσουν ότι θα παραμείνουν ανοιχτά τα καταστήματα την περίοδο πριν από το Πάσχα, ημέρες αυξημένης κατανάλωσης κυρίως στην ένδυση, υπόδηση και στα παιχνίδια, με τις θερινές ενδιάμεσες εκπτώσεις να ακολουθούν ακριβώς μετά το Πάσχα, και ότι δεν θα οδηγηθούν σε μία νέα και καταστροφική πλέον αναστολή λειτουργίας του κλάδου.

O καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Αδωνις Γεωργιάδης, ερωτηθείς χθες στη διάρκεια ραδιοφωνικής συνέντευξης για το πότε θα ανοίξουν τα καταστήματα, όχι μόνο απέφυγε να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά εμφανίστηκε αρκετά απαισιόδοξος λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ολα εξαρτώνται από την εξέλιξη της πανδημίας και τα πράγματα δεν πάνε και πολύ καλά. Οπως βλέπετε, η πανδημία δεν υποχωρεί. Είναι μια δύσκολη ασθένεια και πρέπει ο κόσμος να καταλάβει ότι, δυστυχώς, αν δεν τηρηθούν τα μέτρα δεν θα υποχωρήσει. Κάνω έκκληση».

Για σταδιακό άνοιγμα της αγοράς την επόμενη ή τη μεθεπόμενη εβδομάδα έκανε λόγο ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, ενώ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης «έδειξε» παράταση του lockdown για δύο εβδομάδες ακόμη.

Σύμφωνα, πάντως, με αρμόδια στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, τόσο το υπουργείο όσο και συνολικά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης κάνουν προγραμματισμό και σχεδιασμό, λαμβάνοντας ως πιθανότερη ημερομηνία επανέναρξης του λιανεμπορίου τη 16η Μαρτίου και σίγουρα όχι νωρίτερα από αυτήν.

Στόχος, σε κάθε περίπτωση, είναι το λιανεμπόριο να επαναλειτουργήσει με ανοιχτά τα φυσικά καταστήματα και όχι με το μοντέλο του click away (παράδοση παραγγελιών εκτός του καταστήματος) ή του click in shop (αγορές εντός του καταστήματος, αλλά με ραντεβού). Δεδομένο, πάντως, πρέπει να θεωρείται ότι όταν επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα θα ισχύει ο κανόνας του περιορισμένου αριθμού ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται μέσα σε αυτά, αριθμός που θα προκύπτει βάσει του κανόνα 1 άτομο ανά 25 τ.μ., καθώς και περιορισμός για την πραγματοποίηση αγορών ως προς τη διάρκεια και τη συχνότητά τους.

Ηδη ο νέος αριθμός στον οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα στέλνουν οι καταναλωτές μήνυμα προκειμένου να επισκεφθούν εμπορικό κατάστημα, πλην του κλάδου τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων, είναι έτοιμος. Πρόκειται για τον αριθμό 13032 στον οποίο ο καταναλωτής θα στέλνει sms με τη φράση «Εμπορικό κατάστημα» και θα λαμβάνει την απάντηση «Μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα». Εάν στείλει την ίδια ημέρα ίδιο μήνυμα στον αριθμό αυτό από το ίδιο κινητό τηλέφωνο λαμβάνει την απάντηση: «Η μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα δεν είναι εφικτή. Επιτρέπεται μία μετακίνηση ημερησίως». Ετσι, ακόμη και αν διαγράψει κάποιος το πρώτο μήνυμα που είχε στείλει για να κάνει ψώνια (όπως συνέβη σε αρκετές περιπτώσεις, όταν επαναλειτούργησαν τα καταστήματα τον Ιανουάριο) και στείλει δεύτερο, το σύστημα θα το απορρίπτει και δεν θα του στέλνει επιβεβαιωτικό μήνυμα. Πάντως, αρμόδιοι φορείς επισημαίνουν ότι για να είναι αποτελεσματικό το σύστημα αυτό θα πρέπει να υπάρξουν ανάλογοι περιορισμοί – «κόφτες» και σε κάποιους άλλους από τους κωδικούς που σήμερα χρησιμοποιούν οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους στον αριθμό 13033. Χθες, εξάλλου, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση με την οποία παρατείνονται οι χειμερινές εκπτώσεις έως τις 31 Μαρτίου 2021.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή