Παράταση διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των δύο ΔΕΠΑ

Παράταση διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των δύο ΔΕΠΑ

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μια σειρά από διευθετήσεις κρίσιμων θεμάτων για την επιτυχή έκβαση των ιδιωτικοποιήσεων των δύο ΔΕΠΑ (Εμπορίας και Υποδομών) συνδέεται η νέα παράταση της διαγωνιστικής διαδικασίας, με τη μεταφορά της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών τον Ιούνιο και για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας το φθινόπωρο.  

Στην περίπτωση της ΔΕΠΑ Υποδομών, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δρομολογεί λύση για την πώληση και του ποσοστού (49%) που κατέχει η ΕΝΙ στην EΔΑ ΘΕΣΣ, μετά την απόφαση της ιταλικής εταιρείας να αποσυρθεί από τη δραστηριότητα των δικτύων, αλλά και λύσεις για μια σειρά από ζητήματα που έχουν θέσει οι επενδυτές, όπως τα υψηλά τέλη της ΔΕΔΑ, το τέλος που με νόμο αποδίδουν οι ΕΔΑ στους ΟΤΑ και η χρονική διάρκεια ισχύος των αδειών λειτουργίας τους.

Σε σχέση με το ποσοστό της ΕΝΙ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ, αυτό που αποφασίστηκε είναι η από κοινού πώληση και του ποσοστού της ENI με τo σύνολο των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών, δυνατότητα που έχει προβλέψει η προκήρυξη του TAΙΠΕΔ. Αυτό που απομένει και αναμένεται μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα είναι η υπογραφή συμφωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ που θα προβλέπει σαφώς ότι η ΕΝΙ είναι υποχρεωμένη να πουλήσει το ποσοστό της και κάθε απαραίτητη ρύθμιση για την περίπτωση που η εταιρεία καταλήξει ή δεν καταλήξει σε συγκεκριμένο επενδυτή. Στην περίπτωση της ΔΕΔΑ, το ζήτημα το οποίο απασχολεί υπουργείο και ΤΑΙΠΕΔ είναι τα υψηλά τέλη χρήσης της εταιρείας.

Η ΔΕΔΑ είναι ακριβή σε σχέση με τις δύο άλλες εταιρείες, ΕΔΑ Αττικής και ΕΔΑ ΘΕΣΣ, που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιο της ΔΕΠΑ Υποδομών, κι αυτό γιατί ο αριθμός συνδέσεων (πελατών) ανά χιλιόμετρο δικτύου είναι πολύ μικρός. Η λύση που δρομολογείται ώστε να υπάρξει σύγκλιση των τιμολογίων των τριών θυγατρικών είναι η ενοποίηση της περιουσιακής βάσης τους, στην οποία στηρίζεται και ο υπολογισμός του τέλους δικτύου, και τα αρμόδια επιτελεία έχουν καταπιαστεί ήδη με την κατάρτιση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.

Η ΔΕΔΑ είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε ολόκληρη τη χώρα, με εξαίρεση τις γεωγραφικές περιφέρειες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, στις οποίες δραστηριοποιούνται αντίστοιχα η ΕΔΑ Αττικής και η ΕΔΑ ΘΕΣΣ. Με νομοθετική ρύθμιση θα προχωρήσει και η επέκταση ισχύος των αδειών διανομής των τριών ΕΔΑ πέραν του 2043. Ενα ακόμη αίτημα που έθεσαν οι επενδυτές και το οποίο εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι η ελάφρυνση του νέου μετόχου που θα προκύψει από τον διαγωνισμό από την υποχρέωση καταβολής τέλους υπέρ ΟΤΑ, το οποίο έχει οριστεί με νόμο στο 10% των μερισμάτων. Αυτό που εξετάζεται είναι μια εφάπαξ καταβολή του τέλους πριν από την πώληση και ακολούθως η κατάργησή του με νέα νομοθετική ρύθμιση.

Οσον αφορά τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας επαναξιολόγησε τη βαρύτητα της δικαστικής διένεξης της εταιρείας με την ELFE για το ύψος των οφειλών της λιπασματοβιομηχανίας και προκειμένου να αποτρέψει το ενδεχόμενο μιας αποτυχημένης ιδιωτικοποίησης έδωσε οδηγίες στο ΤΑΙΠΕΔ για το «πάγωμα» της διαδικασίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση.
Δεδομένου ότι η δικάσιμος των δύο εφέσεων που άσκησαν αμφότερες ELFE και ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει οριστεί για τον Σεπτέμβριο, η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών εκτιμάται ότι δεν πρόκειται να «ξεπαγώσει» πριν από τα τέλη του φθινοπώρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή