ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπίθεση από καταστήματα τεχνολογίας

Αντεπίθεση από καταστήματα τεχνολογίας

Μετά τη μετατροπή των σούπερ μάρκετ σε πολυκαταστήματα, τώρα ήρθε η σειρά των εξειδικευμένων –μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον– καταστημάτων προϊόντων τεχνολογίας και ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών να μετατραπούν σε… σούπερ μάρκετ. Σε αυτή τη διαδικασία μετασχηματισμού των επιχειρήσεων, η οποία είναι μία ακόμη συνέπεια της πανδημίας και των περιορισμών που έχει επιφέρει στη λειτουργία του λιανεμπορίου, ήρθε να προστεθεί και η αλυσίδα «Πλαίσιο».

Η γνωστή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στα καταναλωτικά τεχνολογικά προϊόντα, στα αναλώσιμα γραφείου και εδώ και δύο χρόνια και στις «λευκές συσκευές», έχει εισαγάγει μία νέα κατηγορία στο κωδικολόγιο των προϊόντων της που διατίθενται μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Η νέα κατηγορία προϊόντων υπό την ονομασία «Είδη ατομικής προστασίας», περιλαμβάνει από ιατρικές και υφασμάτινες μάσκες, αντισηπτικά χεριών έως και κρεμοσάπουνα και αντιβακτηριδιακά υγρά μαντιλάκια που συνήθως βρίσκουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μέχρι θερμόμετρα, αποστειρωτές αέρα, οι οποίοι αναμένεται να κάνουν θραύση το επόμενο διάστημα, ειδικά καθώς συζητείται η επιδότησή τους μέσω ΕΣΠΑ για τους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων εστίασης, και διαχωριστικά πλέξιγκλας.

Ακόμη και αν ο καταναλωτής δεν θα στραφεί στην αλυσίδα «Πλαίσιο» αποκλειστικά για να αγοράσει κρεμοσάπουνο ή αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια και μάσκες μιας χρήσης που μπορεί να βρει στο σούπερ μάρκετ, το βέβαιο είναι ότι με αυτή την κίνηση η εταιρεία επιχειρεί να διευρύνει το ηλεκτρονικό «καλάθι», κυρίως των επιχειρήσεων που αποτελούν μεγάλο μέρος των πελατών της, αλλά και να απευθυνθεί και προς μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών. Ειδικά, μάλιστα, εάν διευρύνει περαιτέρω το κωδικολόγιο προϊόντων της και με άλλες κατηγορίες που δεν σχετίζονται με τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της.

Υπενθυμίζεται ότι τη μεγάλη στροφή των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και το γεγονός ότι διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους με αυτοματοποιημένες διαδικασίες έχει ήδη αξιοποιήσει η αλυσίδα «Κωτσόβολος». Η εταιρεία, η οποία έκανε την έκπληξη την περίοδο των Χριστουγέννων, προχωρώντας στην πώληση παιχνιδιών, έχει ήδη προσθέσει στο κωδικολόγιό της για πώληση από το ηλεκτρονικό της κατάστημα και όχι από τα φυσικά καταστήματα, είδη ταξιδίου, όργανα γυμναστικής, προϊόντα για παιδιά και βρέφη, από μπιμπερό έως καρότσια και ειδικά καθίσματα για το αυτοκίνητο, παιχνίδια εξωτερικού χώρου, έπιπλα γραφείου κ.ά. Η διοίκηση της εταιρείας, μάλιστα, έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει από περίπου 15.000 σε 35.000 τους κωδικούς προϊόντων της που διατίθενται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα.

Εντονες διαδικασίες μετασχηματισμού των επιχειρήσεων πυροδοτεί η πανδημία και στον κλάδο της εστίασης. Ετσι, εκτός από τη στροφή ακόμη και πολυτελών εστιατορίων στην παροχή υπηρεσιών διανομής έτοιμων γευμάτων στο σπίτι, δραστηριότητα στην οποία επίσης εισήλθαν και πολλά μπαρ, διανέμοντας στο σπίτι ποτά και κοκτέιλ, καθώς και κάποια γεύματα, συνεργαζόμενα τα περισσότερα με τις γνωστές ηλεκτρονικές πλατφόρμες (κυρίως efood και Wolt), υπάρχουν και μπαρ που ίδρυσαν ηλεκτρονικά καταστήματα για να πουλάνε… μπλούζες, κάλτσες, ποτήρια και σημειωματάρια. Τέτοια είναι η περίπτωση του δημοφιλούς μπαρ «Baba Au Rum» στο κέντρο της Αθήνας.

Την ίδια ώρα, οι παραπάνω πλατφόρμες, efood και Wolt, οι οποίες ξεκίνησαν ως πλατφόρμες παραγγελιοληψιών για χώρους εστίασης η πρώτη και διανομής έτοιμων γευμάτων η δεύτερη, το 2020 εξελίχθηκαν σημαντικά με την πρώτη να μπαίνει και στη δραστηριότητα της διανομής. Φέτος, η χρονιά περιλαμβάνει και για τις δύο ακόμη μεγαλύτερη εμπλοκή με τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Η efood ξεκίνησε τη διανομή προϊόντων μίνι μάρκετ, ενώ σε ανάλογη δραστηριότητα προχωράει το επόμενο διάστημα και η Wolt.