Νέο ρεκόρ για τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο

Νέο ρεκόρ για τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο ελληνικών συμφερόντων στόλος εμπορικών πλοίων κατά το δωδεκάμηνο που έληξε στις αρχές Μαρτίου έχει αυξηθεί τόσο ως προς το πλήθος του όσο και σε όρους χωρητικότητας. Εχει μάλιστα ανελιχθεί σε όρους χωρητικότητας σε νέο ρεκόρ όλων των εποχών (και σε χωρητικότητα εκτοπίσματος, DWT, και σε ολική χωρητικότητα, GT).

Σύμφωνα με στοιχεία από την IHS Markit (10.3.2021) που επεξεργάστηκε η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (GSCC ή Committee) και παρουσιάζει στην 34η ετήσια έκθεσή της, ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν 4.038 πλοία διαφόρων κατηγοριών, με χωρητικότητα εκτοπίσματος 350.465.999 DWT και ολική χωρητικότητα 205.647.569 GT.

Σε σύγκριση με τα δεδομένα του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 70 πλοίων, 9.642.362 DWT και 5.953.710 GT. Το πλήθος του ελληνόκτητου στόλου περιλαμβάνει και 134 πλοία διαφόρων κατηγοριών που τελούν υπό ναυπήγηση ή παραγγελία σε ναυπηγεία, η συνολική χωρητικότητα των οποίων ανέρχεται σε 17.814.560 DWT και 11.480.103 GT.

Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου όσον αφορά το κάθε πλοίο αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο εξακολουθεί να είναι 2,4 χρόνια κάτω από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου. Η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου ανέρχεται τώρα στα 12,1 χρόνια έναντι 14,5 ετών για τον παγκόσμιο στόλο. 

Σύμφωνα με στοιχεία του υπ. Ναυτιλίας, οι Ελληνες διαχειριστές πλοίων κατέχουν άνω του 21% του παγκόσμιου στόλου και 54% του ευρωπαϊκού. Παρ’ όλα αυτά, μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει σήμερα την ελληνική σημαία. Και αυτό ενώ 1.419 εγκατεστημένες στην Ελλάδα εταιρείες διαχειρίζονται 4.717 πλοία και απασχολούν στα γραφεία τους 17.872 εργαζομένους, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του υπουργείου. Οι αριθμοί αυτοί αποτελούν ιστορικό υψηλό στους σχετικούς δείκτες και επιβεβαιώνουν την άρρηκτη σύνδεση της ελληνικής ναυτιλίας με την ελληνική οικονομία, στη βάση ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου με αναπτυξιακή προοπτική.

Ωστόσο, για μία ακόμη χρονιά ο στόλος που είναι νηολογημένος στην ελληνική σημαία έχει μειωθεί τόσο ως προς τον αριθμό των πλοίων όσο και σε όρους χωρητικότητας DWT και GT και περιλαμβάνει τώρα 584 πλοία, 36.623.355 GT και 62.317.858 DWT, σε αντίθεση με τα 636 πλοία του προηγούμενου έτους, χωρητικότητας 38.799.270 GT και 65.640.708 DWT.

Ο ελληνικός ελεγχόμενος στόλος είναι σήμερα νηολογημένος σε περίπου 29 διαφορετικές σημαίες. Η ανάλυση της σημαίας των πλοίων που ανήκουν σε ελληνικές μητρικές ναυτιλιακές εταιρείες δείχνει ότι ο Παναμάς κέρδισε 44 πλοία, η Λιβερία 65 πλοία, τα Νησιά Μάρσαλ 27 πλοία, η Σιγκαπούρη 5 και οι Μπαχάμες ένα πλοίο. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκαν μειώσεις στον αριθμό των σκαφών υπό τη σημαία της Κύπρου, της Μάλτας και του Χονγκ Κονγκ. Αυτά τα μητρώα κατέγραψαν απώλειες 24, 15 και ενός πλοίων, αντίστοιχα, σύμφωνα πάντοτε με την έκθεση της Committee. Επιπλέον, η ελληνική σημαία σημείωσε απώλεια 52 πλοίων φέτος, 3.322.850 σε DWT και 2.175.915 σε GT. Μικρές αλλαγές σημειώθηκαν για όλες τις άλλες σημαίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή