ΑΝΑΛΥΣΗ

Οι Γερμανοί στη μάχη της ηλεκτροκίνησης

Οι Γερμανοί στη μάχη  της ηλεκτροκίνησης

Τα σχέδια της Volkswagen και της BMW να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να προκαλέσουν την Tesla θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα ως προς την επιλογή ή μη των μέχρι στιγμής φθηνών μετοχών τους. Υπάρχει η δέσμευση από όλες τις χώρες να απαλλαγούν από τις εκπομπές αερίων ρύπων και τον γαιάνθρακα έως το 2050 και αυτό οδηγεί στην ολοένα μεγαλύτερη ζήτηση για αυτοκίνητα μη ρυπογόνα με μηδενικά καυσαέρια. Η Τesla, η καλιφορνέζικη εταιρεία που ίδρυσε ο καινοτόμος επιχειρηματίας Ελον Μασκ, βρίσκεται ήδη στην πρώτη γραμμή αυτού του μετασχηματισμού, πουλώντας αποκλειστικά και μόνον ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες μεγάλης εμβέλειας (BEV). Παρά την πρόσφατη υποχώρηση της τιμής της μετοχής της, η Tesla την είδε να εκτινάσσεται συνολικά κατά 650% την περασμένη χρονιά, βοηθούμενη και από τη λατρεία την οποία εμπνέει στους διαδικτυακούς ακολούθους του ο Ελον Μασκ. Πάντως, δεν είναι ο μοναδικός που κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα αμάξια πλέον. 

Η Volkswagen, η γερμανική εταιρεία που ανταγωνίζεται την Toyota ως η μεγαλύτερη του κλάδους διεθνώς με κριτήριο τις πωλήσεις κατ’ όγκον, παρουσίασε το φιλόδοξο σχέδιό της να μετατρέψει σε ηλεκτρικά το 70% των αμαξιών που πουλάει στην Ευρώπη υπό το βασικό της εμπορικό σήμα VW στις αρχές της περασμένης εβδομάδας. Ο σχεδιασμός αυτός, ο οποίος χρειάστηκε μήνες για να εκπονηθεί, συνέβαλε σε ένα ζωηρό ράλι για τη μετοχή της, το οποίο θύμισε τα ανάλογα με τη μετοχή της Tesla. Εν τω μεταξύ, τον Μασκ μιμήθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της 83χρονης εταιρείας, Χέρμπερτ Ντίες, ο οποίος προέβη σε σχόλια στο Twitter. Η δε χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας προσφάτως υπερέβη τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ. «Με τον διευθύνοντα σύμβουλο της VW να προωθεί πραγματικά το μήνυμα για τα BEV σε όλα τα κανάλια (συμβατικά μέσα ενημέρωσης, επενδυτές, καθώς και τα κοινωνικά δίκτυα των Twitter και LinkedIn), πιστεύουμε ότι οι ιδιώτες επενδυτές παρακολουθούν αυτήν την ιστορία και θα μπορούσαν να είναι από μόνοι τους μια αξιόλογη δύναμη», δήλωσε ο αναλυτής της Barclays, Κάι Αλεξάντερ Μίλερ.

Η γερμανική αντίπαλος BMW, εν τω μεταξύ, δήλωσε την περασμένη Τετάρτη ότι με ορίζοντα το 2030 οι μισές από τις πωλήσεις της θα αφορούν οχήματα χωρίς χρήση ορυκτών καυσίμων και ότι περίπου το 90% των επιμέρους κατηγοριών της αγοράς, όπου έχει παρουσία, θα διαθέτει πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2023. «Κανείς δεν μπορεί να ξέρει σήμερα ποιος θα κερδίσει στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά, ενώ υπάρχει μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ των παικτών, στις εκτιμήσεις του χρηματιστηρίου υπάρχει άνευ προηγουμένου ανισορροπία μεταξύ των σκαπανέων και εκείνων οι οποίοι εκ των υστέρων τους ακολουθούν», σημείωσε ο Αλεσάντρο Φουνιόλι, υπεύθυνος στρατηγικής μετοχών στη χρηματιστηριακή Kairo στο Μιλάνο, αναφερόμενος στην «αναγέννηση του γερμανικού αυτοκινήτου».

Η UBS, από πλευράς της, προέβλεψε πρόσφατα ότι η Volkswagen θα μπορούσε να αντιστοιχίσει τη δική της παραγωγή με εκείνην της Tesla έως το 2025 και αναθεώρησε σημαντικά επί τα βελτίω τον στόχο τιμής για τη μετοχή της πρώτης κατά 50%, στα 300 δολάρια έναντι των 223 ευρώ σήμερα. «Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από άποψη μεγέθους και ισολογισμού είναι σε θέση να επαναπροσανατολιστούν στην ηλεκτροκίνηση και διαθέτουν ισχυρές πλατφόρμες διανομής», τόνισε, τέλος, ο Σανίλ Κρίσαναν, διαχειριστής κεφαλαίων πολλαπλών περιουσιακών στοιχείων της Aviva Investors.