Η Νike ανοίγει δικούς της διαύλους πωλήσεων

Η Νike ανοίγει δικούς της διαύλους πωλήσεων

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο οι οποίοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν παπούτσια και άλλα είδη με το εμπορικό σήμα της Nike (που σημαίνει νίκη) βρίσκουν δυσκολίες. Κι αυτό αποτελεί επιδίωξη της ίδιας της εταιρείας, μιας και απομακρύνεται από το μέχρι σήμερα μοντέλο διανομής και διάθεσης των ειδών της, όπως αναφέρει το CNN. Ο αμερικανικός κολοσσός αθλητικής ένδυσης και υπόδησης στρέφει την πελατεία στα εξειδικευμένα καταστήματα με το εμπορικό της σήμα, στον ιστότοπο Nike.com και τις εφαρμογές της, καθώς και σε ένα περιορισμένο δίκτυο, όπως τα καταστήματα Dick’s Sporting Goods (DKS) και Foot Locker (FL). Ετσι, η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει τον αριθμό των παραδοσιακών λιανεμπόρων, με τους οποίους συνεργάζεται, ενώ μετατοπίζει το κέντρο του ενδιαφέροντός της στους δικούς της διαύλους προώθησης των ειδών της και ειδικά τους ηλεκτρονικούς. Κι αυτό σημαίνει πως δεν την απασχολεί ούτε η παρουσία της στην Amazon, τη μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα λιανεμπορίου στον κόσμο, με την οποία και τερμάτισε τη συνεργασία της το 2019.

Η απομάκρυνση της εταιρείας από ένα κατά βάση σχήμα χονδρικής διανομής αποτελεί απόκλιση από το τι ίσχυσε κατά τις πρώτες δεκαετίες της παρουσίας της. Μικρές, ανεξάρτητες εταιρείες λιανικής πώλησης αθλητικών παπουτσιών ήταν το κλειδί για την αύξηση της δημοτικότητάς της, όταν οι άνθρωποι ανακάλυπταν τις νέες κυκλοφορίες της, επισκεπτόμενοι ένα κοντινό κατάστημα. Παρά ταύτα, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά του το CNN, η Νike σήμερα εκτιμά ότι θα έχει διπλάσια κέρδη με την απευθείας διάθεση αγαθών μέσω της ιστοσελίδας της και των φυσικών της καταστημάτων παρά μέσω συνεργατών χονδρικής. Με τον τρόπο αυτό ελέγχει πιο στενά την εμπειρία του αγοραστή και τις τιμές πώλησης. Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση για τη Nike, που θέλει να διασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα προβάλλονται με δελεαστικούς τρόπους και δεν εφαρμόζονται υπερβολικές εκπτώσεις. Ο κολοσσός καταργεί τα καταστήματα που «μαζεύουν πράγματα της Nike στο ράφι ή στον ιστότοπό τους και ελπίζουν να τα εντοπίσει κάποιος – χρειάζεται συνεργάτες, που να ενισχύουν το σήμα της», δήλωσε ο αναλυτής της Williams Trading, Σαμ Πόουζερ.

Στην Ελλάδα προκάλεσε αναστάτωση η απόφαση της αμερικανικής εταιρείας, να διακόψει τη συνεργασία της με δεκάδες καταστήματα (300 τον αριθμό), που διακινούσαν τα προϊόντα της. Ελληνες επιχειρηματίες – εταίροι της Nike φέρεται να εξέταζαν την προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την υπόθεση, όπως είχε γράψει η «Καθημερινή». Ρόλο στις αποφάσεις αυτές έπαιξαν οι εξελίξεις με τη Follie Follie, η οποία είχε συνεργασία με τον αμερικανικό όμιλο από το 2007, διατηρώντας δίκτυο χονδρικής και λιανικής με 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο και 29 σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Αναφορικά δε με τα καταστήματα με τα αποκλειστικά προϊόντα της, τα Nike stores, σταδιακά από τον Μάιο του 2019 και μέχρι τον χειμώνα του 2022, οπότε και λήγει η τελευταία σύμβαση της Folli Follie με τη Nike, τα σχετικά συμβόλαια εισαγωγής και διανομής των προϊόντων δεν θα ανανεώνονταν. Οπως ανέφερε η «Καθημερινή», κύκλοι κοντά στην αγορά αθλητικών ειδών επεσήμαναν πως, εάν δεν είχε προηγηθεί η περιπέτεια της Folli Follie, θα μπορούσε η Ελλάδα να διεκδικήσει ρόλο περιφερειακού κόμβου της Νike, αντί για τον Ιταλό επιχειρηματία που τελικά απέκτησε τα ομώνυμα καταστήματα στη χώρα μας, τον Αντόνιο Περκάσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή