ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ τζίρου για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία το 2020

Ρεκόρ τζίρου για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία το 2020

Η ανάγκη θωράκισης του οργανισμού για την προστασία από τον κορωνοϊό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα καταστήματα καλλυντικών ήταν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα το 2020, όπως το σύνολο σχεδόν του λιανεμπορίου, εκτόξευσε τον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων την πρώτη χρονιά της πανδημίας στα 223 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2019 κατά 44% σε ό,τι αφορά το δείγμα που μετρά η Convert Group μέσω του eRetail Audit. Η αύξηση της συνολικής αγοράς ήταν 18,5%.

Τo τρίτο κύμα της πανδημίας στο οποίο βρίσκεται η χώρα στην παρούσα φάση σε συνδυασμό με το παρατεταμένο lockdown στο λιανεμπόριο συνεχίζει να καθιστά τα ηλεκτρονικά φαρμακεία εξαιρετικά δημοφιλή στους καταναλωτές. Στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2021 οι πωλήσεις τους αναπτύσσονται με ρυθμό 52%.

Σε ό,τι αφορά την περσινή χρονιά, καθοριστικό ρόλο, ειδικά τους πρώτους μήνες της πανδημίας, στην αύξηση του τζίρου των ηλεκτρονικών φαρμακείων διαδραμάτισε και η πώληση χειρουργικών μασκών, οι οποίες αρχικά ήταν διαθέσιμες σχεδόν αποκλειστικά από τα φαρμακεία. Στη συνέχεια ξεκίνησαν να διατίθενται και από τα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Convert Group οι πωλήσεις των προϊόντων υγείας (στην κατηγορία αυτή συγκαταλέγονται οι μάσκες) αυξήθηκαν κατά 98%, με το μερίδιο στον συνολικό τζίρο να είναι 12%. Το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου (47%) προέρχεται από τις πωλήσεις καλλυντικών με την αύξηση των πωλήσεων το 2020 σε σύγκριση με το 2019 να φτάνει το 37%. Κατά 47% αυξήθηκαν οι πωλήσεις βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής, στα οποία στράφηκαν πολλοί καταναλωτές για να θωρακίσουν τον οργανισμό τους έναντι του κορωνοϊού με το μερίδιό τους στον συνολικό τζίρο να φτάνει το 27%. Κατά 26% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ειδών για βρέφη και παιδιά, συμβάλλοντας στον συνολικό τζίρο με μερίδιο 13%.

Σημειώνεται ότι στα παραπάνω είδη δεν συγκαταλέγονται μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, καθώς η ελληνική νομοθεσία δεν επιτρέπει την πώλησή τους από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

Όπως επισημαίνει η Convert Group η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, οδήγησε τους ιδιοκτήτες τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις που προσέφεραν στους καταναλωτές τους, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια. Έτσι η μέση έκπτωση το 2020 ήταν 36,1% σε σχέση με 37,8% που ήταν το 2019.

Η μόνη προϊοντική κατηγορία από τις 20 που ανέλυσε η Convert Group όπου αυξήθηκαν οι εκπτώσεις ήταν οι χειρουργικές μάσκες: από 32,6% μέση έκπτωση το 2019, οδηγήθηκε σε 51,2% μέση έκπτωση το 2020, διευκολύνοντας τους καταναλωτές που τις αγόρασαν σε μεγάλες ποσότητες. Αντίθετα, τα αντισηπτικά προϊόντα για την υγιεινή χεριών από 35,1% μέση έκπτωση το 2019, περιορίστηκαν σε 25,5% μέση έκπτωση το 2020.