Το άνοιγμα της αγοράς θα περιορίσει την αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ

Το άνοιγμα της αγοράς θα περιορίσει την αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 2,1% το 2021 σε σύγκριση με το 2020, σε περίπτωση που υπάρξει ευρύτερο άνοιγμα των οικονομικών δραστηριοτήτων και προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς το πρόγραμμα εμβολιασμών, προβλέπει η NielsenIQ. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή συνεχισθεί η αναστολή οικονομικών δραστηριοτήτων ή υπάρξουν νέα lockdowns και έχουμε το λεγόμενο σύστημα «ακορντεόν», τότε τα κέρδη σε τζίρο για τον κλάδο θα είναι μεγαλύτερα, με την προβλεπόμενη αύξηση να ανέρχεται στο 6%. Και αυτό διότι, όπως συνέβη και το 2020, οι καταναλωτές θα αναγκαστούν και πάλι να περάσουν πολύ χρόνο στο σπίτι, με τις δαπάνες να εστιάζονται στο σούπερ μάρκετ αντί να κατευθύνονται σε δραστηριότητες όπως η εστίαση, η διασκέδαση και η ψυχαγωγία εκτός σπιτιού ή τα ταξίδια.

Οποιο σενάριο και αν επικρατήσει, πάντως, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ θα είναι και πάλι κερδισμένος, ειδικά μάλιστα καθώς, μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας πριν από ένα χρόνο, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που προέβλεπαν μείωση του τζίρου το 2021. Οι παραπάνω προβλέψεις –στις οποίες, σημειωτέον, δίνεται ένα περιθώριο +/- μιας ποσοστιαίας μονάδας– παρουσιάστηκαν χθες στη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου της NielsenIQ για τις τάσεις των αγοραστών το 2021 (Shopper Trends 2021). Μέχρι τα μέσα του φετινού Μαρτίου, πάντως, η αύξηση του τζίρου στον κλάδο ήταν 5,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Υπενθυμίζεται ότι το 2020 έκλεισε για τα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου τους κατά 9,7%, σύμφωνα με τη NielsenIQ, ρεκόρ 15ετίας, με τη μεγαλύτερη συμβολή στην αύξηση των πωλήσεων να προκαλείται κατά την επιβολή των δύο lockdowns, αυτό του Μαρτίου και στη συνέχεια του Νοεμβρίου. Πρόκειται για τις περιόδους που τα «καλάθια» όχι μόνο μετατράπηκαν σε καρότσια, αλλά και σε… υπερχειλισμένα καρότσια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, η μέση μηνιαία δαπάνη για το σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε το 2020 σε 290 ευρώ, από 277 ευρώ το 2019 και 267 ευρώ το 2018.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι τη μεγάλη αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ «καρπώθηκαν» οι τρεις μεγαλύτεροι «παίκτες» του κλάδου («Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος» και Lidl), λόγω των πολλών σημείων πώλησης που διαθέτουν και λόγω των υπερμάρκετ που έχουν (κυρίως «Σκλαβενίτης» και «ΑΒ Βασιλόπουλος»), τα οποία προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές το 2020.

Οι τρεις πρώτοι λιανέμποροι αύξησαν συνολικά τις πωλήσεις τους κατά 12,3% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, ενισχύοντας και το μερίδιό τους κατά 1,4 ποσοστιαία μονάδα και φτάνοντας να συγκεντρώνουν το 64,6% του συνολικού τζίρου. Αντιθέτως, οι άλλες δύο ομάδες λιανεμπόρων (από θέση 4 έως 6 και οι λοιποί) αύξησαν μεν τις πωλήσεις τους, αλλά τα μερίδιά τους μειώθηκαν κατά 0,4 και 1 ποσοστιαία μονάδα αντιστοίχως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή