ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μείωση οικονομικών μεγεθών για την «Ελλάκτωρ»

meiosi-oikonomikon-megethon-gia-tin-ellaktor-561314200

Βήματα προς τα πίσω πραγματοποίησε από πλευράς οικονομικών επιδόσεων ο όμιλος Ελλάκτωρ κατά τη διάρκεια του 2020, καθώς τα εντεινόμενα προβλήματα του κλάδου της κατασκευής, και δη της «Ακτωρ», λειτούργησαν ως «βαρίδια» για ένα ακόμα έτος, από το οποίο επηρεάστηκαν αρνητικά κι άλλοι τομείς δραστηριότητας λόγω της πανδημίας, όπως για παράδειγμα οι παραχωρήσεις. Με δεδομένα δε τα διογκούμενα προβλήματα ρευστότητας της «Ακτωρ», η διοίκηση προχωράει με το σχέδιο της εξασφάλισης ενδιάμεσης χρηματοδότησης, μέχρι να πραγματοποιηθεί (εφόσον καταστεί εφικτό, με δεδομένη την κόντρα ανάμεσα στους βασικούς μετόχους) η προτεινόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου κατά 120 εκατ. ευρώ.

Χθες έγιναν γνωστοί και οι όροι της ενδιάμεσης αυτής χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα, πρόκειται να εκδοθεί ένα ομολογιακό δάνειο ύψους 50 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 6,375% και διάρκεια 12 μηνών. Την έκδοση έχει αναλάβει η Eurobank, ενώ το ομόλογο θα απευθυνθεί κατά κύριο στους μεγαλομετόχους του ομίλου Ελλάκτωρ, καθώς η συμμετοχή των τραπεζών αναμένεται να είναι ελάχιστη. Η δε αποπληρωμή του θα γίνει με ανταλλαγή μετοχών, στο πλαίσιο της αύξησης κεφαλαίου. Εν ολίγοις, όσοι μέτοχοι συμμετάσχουν στο ομόλογο δεν θα χρειαστεί να το πράξουν (κατά το αντίστοιχο ποσό) στο πλαίσιο της αύξησης, αφού θα λάβουν ως αντάλλαγμα νέες μετοχές. Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση είναι επείγουσα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Αρη Ξενόφο, να καλεί χθες τους μετόχους να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Σημειωτέον ότι η Reggeborgh Invest έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της να καλύψει ακόμα και το σύνολο του ποσού, εφόσον απαιτηθεί.

Κατά τη χρήση του 2020 ο όμιλος Ελλάκτωρ εμφάνισε νέες ζημίες μετά από φόρους της τάξεως των 186,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 131,4 εκατ. ευρώ το 2019. Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν σε 30 εκατ. ευρώ, από 81 εκατ. ευρώ. Ο τομέας της κατασκευής κατέγραψε λειτουργικές ζημίες 155 εκατ. ευρώ το 2020, από ζημίες 127 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ πτώση στα 120 εκατ. ευρώ (από 155 εκατ. ευρώ) σημείωσαν και τα λειτουργικά κέρδη του τομέα των παραχωρήσεων, καθώς η κίνηση στην Αττική Οδό μειώθηκε κατά 24% και τα έσοδα υποχώρησαν κατά 21%, ενώ ανάλογη πτώση σημειώθηκε και στον αυτοκινητόδρομο Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα).

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο κύριος όγκος των ζημιών, ιδίως του τομέα της κατασκευής, οφείλεται στην εκτόξευσή τους κατά το τελευταίο τρίμηνο, όταν και εμφανίζεται ζημία 112 εκατ. ευρώ. Αυτή αφορά κυρίως την πρόβλεψη μελλοντικής ζημίας 37 εκατ. ευρώ από έργα στη Ρουμανία και 23 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, ενώ ζημίες 20 εκατ. ευρώ προκύπτουν και στη Μέση Ανατολή (έργο μετρό Gold Line). Σημειωτέον ότι οι ζημίες από τα έργα στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, ύψους 55 εκατ. ευρώ, προτείνεται να καλυφθούν από την αύξηση κεφαλαίου.