H&M: Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν οι πωλήσεις της γνωστής αλυσίδας

H&M: Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν οι πωλήσεις της γνωστής αλυσίδας

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν στην Ελλάδα οι πωλήσεις της γνωστής αλυσίδας H&M το τρίμηνο Δεκεμβρίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, υποχωρώντας κατά 50%, μείωση που αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη για τη σουηδική εταιρεία μεταξύ των 60 χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η H&M για το διάστημα από 1η Δεκεμβρίου 2020 έως 28 Φεβρουαρίου 2021, το οποίο αποτελεί το πρώτο τρίμηνο για την οικονομική χρήση της σουηδικής αλυσίδας, οι καθαρές πωλήσεις της στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 210 εκατ. σουηδικές κορώνες (περίπου 20,5 εκατ. ευρώ) από 434 εκατ. σουηδικές κορώνες (περίπου 42,38 εκατ. ευρώ) το διάστημα 1η Δεκεμβρίου 2019 – 29 Φεβρουαρίου 2020.

Αιτία, βεβαίως, το γεγονός ότι στο διάστημα αυτό τα φυσικά καταστήματα ήταν ανοικτά σε όλη τη χώρα μόνο για περίπου 15 εργάσιμες ημέρες, ενώ η εταιρεία δεν αξιοποίησε κατά την περίοδο των Χριστουγέννων το μοντέλο του click-away. 

Προβλήματα παρατηρήθηκαν, κυρίως την περίοδο πριν από τα Χριστούγεννα, και στις πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στην αποστολή των παραγγελιών, με τα προϊόντα να έρχονται από Ιταλία και Βουλγαρία, όπου βρίσκονται οι αποθήκες, οι οποίες εξυπηρετούν τους πελάτες από Ελλάδα. Σήμερα μόνο σε έξι περιοχές της χώρας λειτουργούν τα καταστήματα με τη μέθοδο του click-in-shop, ενώ συνολικά στην Ελλάδα η H&M διαθέτει 35 καταστήματα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης πωλήσεων για την εταιρεία (68%) καταγράφηκε στη Γεωργία, ακολουθεί η Λιθουανία (61%), η Λετονία με μείωση πωλήσεων 53% και στη συνέχεια η Ελλάδα με μείωση πωλήσεων 52% σε σουηδικές κορώνες και 50% σε ευρώ.

Συνολικά το πρώτο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης 1η Δεκεμβρίου 2020 – 30 Νοεμβρίου 2021 οι πωλήσεις της εταιρείας παγκοσμίως διαμορφώθηκαν σε 40,06 δισ. σουηδικές κορώνες, μειωμένες κατά 21% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης. Το εν λόγω διάστημα ήταν κλειστά συνολικά 1.800 καταστήματα της εταιρείας, αριθμός που αντιστοιχεί περίπου στο 36% του δικτύου της. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν παγκοσμίως το διάστημα αυτό κατά 48%.

Τα μεικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 19,05 δισ. σουηδικές κορώνες, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα είναι ζημίες 1,07 δισ. σουηδικές κορώνες. Το διάστημα, πάντως, από 1η έως 28 Μαρτίου οι πωλήσεις της εταιρείας εμφανίζουν αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 κατά 55%. 

Το πλήγμα, πάντως, που δέχθηκε το 2020 και συνεχίζεται και το 2021 οδηγεί την εταιρεία στην απόφαση να κλείσει 350 καταστήματα το τρέχον έτος και θα ανοίξουν μόνο 100 καινούργια. Στην Ελλάδα προγραμματίζεται η λειτουργία φυσικού καταστήματος της αλυσίδας με το σήμα COS.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή