Έρχονται επιβαρύνσεις στα τιμολόγια φυσικού αερίου

Έρχονται επιβαρύνσεις στα τιμολόγια φυσικού αερίου

3' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χρεώσεις υπηρεσιών κοινής ωφελείας (ΥΚΩ) φέρνει για τους καταναλωτές φυσικού αερίου η τροφοδοσία περιοχών της χώρας που δεν έχουν δίκτυο μεταφοράς, με LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Παράλληλα με τις επιχειρηματικές κινήσεις του ΔΕΣΦΑ για την ανάπτυξη υποδομών ώστε να φτάσει το LNG σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε περιοχές απομακρυσμένες από το δίκτυο φυσικού αερίου, όπως το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε με τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, η ΡΑΕ προετοιμάζει ένα πλαίσιο επιδότησης για την κάλυψη του έξτρα κόστους μεταφοράς του σε σχέση με το αέριο που παρέχεται στους καταναλωτές μέσω του δικτύου. Το μοντέλο στο οποίο έχει καταλήξει η ΡΑΕ με τη συνδρομή εξωτερικού συμβούλου και αναμένεται να εισηγηθεί προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προβλέπει τη θεσμοθέτηση υπηρεσιών κοινής ωφελείας, αντίστοιχων με αυτές που πληρώνουν οι καταναλωτές ρεύματος για το έξτρα κόστος του ρεύματος στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, μέσω των οποίων θα επιμερίζεται η δαπάνη αυτή στους χρήστες φυσικού αερίου ολόκληρης της χώρας. «Θεωρούμε ότι η πρότασή μας είναι δίκαιη γιατί όπως ακριβώς και στο ρεύμα θα ήταν άδικο οι καταναλωτές των νησιών να πληρώνουν δεκαπλάσια τιμή από αυτούς της ηπειρωτικής χώρας, έτσι και οι καταναλωτές φυσικού αερίου απομακρυσμένων από το δίκτυο περιοχών θα είναι άδικο να πληρώνουν το υψηλότερο κόστος LNG», αναφέρει στην «Κ» αρμόδιο στέλεχος της ΡΑΕ. 

Η σχετική πρόταση θα τεθεί προς έγκριση στην πρώτη μετά τον διορισμό των νέων μελών της ολομέλεια της ΡΑΕ την ερχόμενη Πέμπτη. Η ΡΑΕ συνδέει την πρότασή της για τη θέσπιση ΥΚΩ στο φυσικό αέριο και με ένα σχέδιο οριοθέτησης της έκτασης που θα πάρει η χρήση του LNG, καθώς διαπιστώνει ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της αγοράς. Το LNG, όπως και το CNG, θα πρέπει σύμφωνα με τη ΡΑΕ να πηγαίνει σε περιοχές όπου θα αναπτυχθεί κάποια στιγμή δίκτυο και όχι σε περιοχές όπου δεν θα αναπτυχθεί ποτέ. Στον βαθμό που η εισήγηση της ΡΑΕ γίνει αποδεκτή από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, θα πρέπει να ακολουθήσει και έγκρισή της από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Η μεταφορά και διάθεση LNG σε νέες περιοχές της χώρας, αλλά και η χρήση του σε πλοία (LNG Bunkering), διευρύνει το πεδίο δράσης και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά. Ο ΔΕΣΦΑ κατασκευάζει ήδη και αναμένεται να ολοκληρώσει το 2021 σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων LNG (Truck loading station) στη Ρεβυθούσα. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ θα αποτελέσει την πρώτη εγκατάσταση μικρής κλίμακας LNG στην Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου από καταναλωτές και χρήστες περιοχών όπου δεν έχει αναπτυχθεί το δίκτυο μεταφοράς, καθώς και ως καύσιμο στη ναυτιλία. Παράλληλα, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας LNG μικρής κλίμακας στη χώρα μας, ο ΔΕΣΦΑ έλαβε πρόσφατα και την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή της νέας προβλήτας μικρής κλίμακας LNG στη Ρεβυθούσα, με προϋπολογισμό 20,4 εκατ. ευρώ. Από τον Σεπτέμβριο του 2022 όταν και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, η προβλήτα θα εξυπηρετεί τη λειτουργία φόρτωσης πλοίων μεταφοράς LNG μικρού μεγέθους (1.000 m³ ώς 20.000 m³).

Χθες, εξάλλου, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας το οποίο προβλέπει την αξιοποίηση τριών λιμενικών εγκαταστάσεων –Κρόνος Ελευσίνας, Πέραμα Μεγαρίδος και Αλμύρα Μεγάρων– για τη θαλάσσια μεταφορά βυτιοφόρων φορτηγών LNG με πορθμεία από και προς τη Ρεβυθούσα. Ο σταθμός φόρτωσης θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε καταναλωτές περιοχών όπου δεν έχει αναπτυχθεί το σύστημα μεταφοράς και θα διευκολύνει τη χρήση του ως καυσίμου ναυτιλίας. Τέλος, ο ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει με δικούς του πόρους την επέκταση του κτιρίου του ΟΛΕ στην είσοδο του κεντρικού λιμένα Ελευσίνας, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες πλέον ανάγκες του Οργανισμού για τη στέγαση όλων των υπηρεσιών του, ενώ άμεσα θα πραγματοποιήσει εκδηλώσεις για την ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής σχετικά με τη διακίνηση και τα οφέλη του φυσικού αερίου. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή