ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μειώθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις της Jumbo το πρώτο τρίμηνο

meiothikan-kata-11-oi-poliseis-tis-jumbo-to-proto-trimino

Οι αυξημένες πωλήσεις στο εξωτερικό περιόρισαν τις απώλειες που κατέγραψε η Jumbo από το κλείσιμο των καταστημάτων στην Ελλάδα, αλλά το πρόσημο διατηρήθηκε αρνητικό στο πρώτο τρίμηνο του 2021, με τη μείωση του τζίρου ωστόσο να είναι μικρότερη σε σύγκριση με το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, οι πωλήσεις του ομίλου τον Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 24% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020 (μήνας, βεβαίως, που ο κορωνοϊός είχε κάνει την εμφάνισή του ήδη σε πολλές χώρες), με συνέπεια οι πωλήσεις συνολικά στο α΄ τρίμηνο του 2021 να εμφανίζουν μείωση 11% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 και έναντι μείωσης 19% στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2021.

Οι πωλήσεις του ομίλου, τον Μάρτιο 2021, κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +24% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι οι συνολικές απώλειες τζίρου για το πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς εκτιμώνται στο -11%, από -19% κατά το πρώτο δίμηνο 2021.

Οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας –χωρίς δηλαδή να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές–, που αφορούν ουσιαστικά τη δραστηριότητα της Jumbo στην Ελλάδα, υποχώρησαν τον φετινό Μάρτιο κατά 31% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020, καθώς τα καταστήματα στην Ελλάδα ήταν σχεδόν στο σύνολό τους κλειστά όλο τον μήνα. Στην Κύπρο τα καταστήματα λειτουργούσαν κανονικά τον φετινό Μάρτιο και επομένως οι πωλήσεις ήταν υπερδιπλάσιες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020, όταν είχε επιβληθεί lockdown.

Στη Βουλγαρία οι πωλήσεις τον φετινό Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 47% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020, καθώς για το μεγαλύτερο μέρος του μήνα λειτούργησαν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo.

Στη Ρουμανία λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo τον φετινό Μάρτιο, σημειώνοντας διπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020.
Μετά το άνοιγμα του λιανεμπορίου στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας στην Ελλάδα στις 5 Απριλίου, η Jumbo αποφάσισε, παρά τους αρχικούς δισταγμούς λόγω του ορίου των 20 ατόμων, να λειτουργήσει τα καταστήματά της με το σύστημα του click in shop και του click away. Κλειστά βεβαίως παραμένουν τρία καταστήματα στην Αττική τα οποία βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα ή εμπορικά πάρκα, τέσσερα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και δύο καταστήματα στην Πάτρα.