Η κομπίνα με τα εισαγόμενα ​​​​​μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Η κομπίνα με τα εισαγόμενα ​​​​​μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οχι μόνο κινδυνεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο με πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που φαίνονται στον μετρητή, αλλά και να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα και διώξεις που θα έχουν ασκηθεί από το κράτος, είναι πολλοί αγοραστές – ιδιώτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Κι αυτό διότι τα φαινόμενα απάτης με την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για τα οποία δεν έχει καταβληθεί ΦΠΑ από τον εισαγωγέα, καθώς έχει εκτελωνίσει το αυτοκίνητο στο όνομα του αγοραστή κι επίσης έχει δηλώσει αξία μικρότερη από την πραγματική, είναι ουκ ολίγα.
Ετσι, για παράδειγμα, ένας ανυποψίαστος ιδιώτης μπορεί να έχει αγοράσει ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο στην τιμή των 5.500 ευρώ και να βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμο πολύ μεγαλύτερο και από το τίμημα που κατέβαλε. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το μέσο πρόστιμο ανά περίπτωση, πέραν των οφειλόμενων εισαγωγικών δασμών, με βάση ελέγχους που διενήργησε το πρώτο τρίμηνο του 2021 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), είναι 6.850 ευρώ!

Για να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος της απάτης αρκεί να πούμε ότι η ΑΑΔΕ διενήργησε ελέγχους που αντιστοιχούν περίπου στο 2% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατηγών αυτοκινήτων του πρώτου τριμήνου του 2021. Σε ποσοστό 40% αυτών που ελέγχθηκαν διαπιστώθηκε, με βάση τις πρώτες απαντήσεις που έλαβαν οι ελληνικές τελωνειακές αρχές από τις αρμόδιες αρχές των ξένων κρατών, ότι δεν καταβλήθηκε ο οφειλόμενος ΦΠΑ.

Με βάση 330 αιτήματα ελέγχου της ΑΑΔΕ προς άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε., έχουν ήδη διαπιστωθεί παραβάσεις σε 68 αιτήματα, στα οποία εμπλέκονται 59 ιδιώτες καταναλωτές και 153 έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. Τα πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί ξεπερνούν τις 466.000 ευρώ.

Η απάτη στήνεται ως εξής: Επιτήδειοι εισαγωγείς αγοράζουν σε πολύ χαμηλές τιμές αυτοκίνητα που συνήθως βγάζουν προς πώληση εταιρείες leasing που βρίσκονται σε άλλες χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για παράδειγμα, αγοράζουν προς 1.500 ευρώ ένα αυτοκίνητο πόλης με 300.000 χλμ. Το περνούν από συγκεκριμένα ΚΤΕΟ, «πειράζουν» τον μετρητή των χιλιομέτρων και όλα αυτά μαζί με το κόστος μεταφοράς τούς στοιχίζουν συνολικά, μαζί με το τίμημα που έχουν καταβάλει για την αγορά, περί τις 2.500 ευρώ.

Το αυτοκίνητο μπορεί να φτάνουν να το πωλούν στην τιμή των 5.500 ευρώ, όμως εμφανίζουν παραστατικά με μικρότερη αξία πώλησης, έτσι ώστε να μην καταβάλλεται ΦΠΑ (ο οποίος απομειώνεται σημαντικά με το πέρασμα των χρόνων) ή να καταβάλλεται σημαντικά μειωμένος, ενώ το εκτελωνίζουν συνήθως στο όνομα του αγοραστή και όχι στου εμπόρου – εισαγωγέα.

Οπως επισημαίνει ο ΣΕΑΑ, αν ένας πελάτης αγοράσει ένα αυτοκίνητο για το οποίο ο εισαγωγέας έχει διαπράξει φοροδιαφυγή/λαθρεμπορία στο τελωνείο και αυτό ανακαλυφθεί μεταγενέστερα, έχει να αντιμετωπίσει τα εξής:

  • α) το όχημα δεσμεύεται από το κράτος ωσότου εξοφληθούν όλα τα πρόστιμα και τελεσιδικήσουν τα ένδικα μέσα,
  • β) το τελωνείο στρέφεται κατά του αγοραστή, αν τυχόν εικονικά στο όνομα αυτού πραγματοποιήθηκε ο τελωνισμός και
  • γ) σε κάθε περίπτωση, το όχημα απαγορεύεται να μεταβιβαστεί.

Συνέπειες υπάρχουν βεβαίως και για την αγορά που λειτουργεί νόμιμα, καθώς τα παραπάνω φαινόμενα δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Το περιθώριο κέρδους για ένα εγχώριο μεταχειρισμένο είναι κατά μέσον όρο 800 ευρώ, ενώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πωλούνται με τον παραπάνω τρόπο το περιθώριο κέρδους είναι κατά μέσον όρο 3.000 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή