ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτίναξη πωλήσεων για ποτά, βαφές μαλλιών και… λαδόκολλες

ektinaxi-poliseon-gia-pota-vafes-mallion-kai-amp-8230-ladokolles-561328642

Αλκοολούχα ποτά, βαφές μαλλιών, καθαριστικά φούρνου και… λαδόκολλα είναι τα προϊόντα που εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2020. 

Οι υψηλοί ρυθμοί πώλησης στα παραπάνω προϊόντα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από το γεγονός ότι αφενός η εστίαση παραμένει κλειστή όλο το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ πέρυσι είχε κλείσει από τις 14 Μαρτίου, αφετέρου και από το ότι τα κομμωτήρια επίσης για μεγάλο μέρος του πρώτου τριμήνου του 2021 παρέμεναν κλειστά, ενώ πέρυσι είχαν επίσης κλείσει στις 14 Μαρτίου. Το ενδιαφέρον, πάντως, είναι ότι συνολικά ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έκλεισε με θετικό πρόσημο το πρώτο τρίμηνο του 2021, αν και δεν συγκρίνεται με την τεράστια αύξηση που είχε καταγραφεί πέρυσι από τα τέλη Φεβρουαρίου, όταν διαγνώστηκαν τα πρώτα κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα και οι καταναλωτές συνέρρεαν στα καταστήματα τροφίμων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η NielsenIQ το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία έως 28 Μαρτίου σε σούπερ μάρκετ άνω των 100 τ.μ., εξαιρουμένων των νησιών) έκλεισε με αύξηση τζίρου 1,9% για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Στα τρόφιμα – ποτά καταγράφεται αύξηση πωλήσεων 4,2%, ενώ στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης καταγράφεται μείωση πωλήσεων κατά 8,9%, όπως και στα προϊόντα οικιακής χρήσης κατά 7,4%. Εξέλιξη αναμενόμενη, καθώς πέρυσι είχαν αυξηθεί υπερβολικά οι πωλήσεις σαπουνιών, αντισηπτικών και απολυμαντικών.

Τα προϊόντα στα οποία καταγράφηκε μεγάλη αύξηση πωλήσεων φέτος σε σύγκριση με πέρυσι είναι τα ακόλουθα: ρούμι (67,7%), κρασιά (49,1%), ουίσκι (43,6%), μπίρες (27,3%), βαφές μαλλιών (22%), αποτριχωτικά προϊόντα (25,1%), απολυμαντικά χεριών (15%), καθαριστικά φούρνου (47,5%), λαδόκολλα (28,4%). Το γεγονός δε ότι περνάμε πολύ χρόνο στο σπίτι και καταναλώνουμε εκεί έχει αυξήσει σημαντικά τα οικιακά απορρίμματα και κατά συνέπεια τις πωλήσεις στις σακούλες σκουπιδιών κατά 8,1%.