ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Κατέγραψε κέρδη 138,67 εκατ. το 2020

jumbo-kategrapse-kerdi-138-67-ekat-to-2020-561331717

Ισχυρές αντοχές στην πανδημία επέδειξε ο όμιλος Jumbo, καθώς, παρά τις πολλές ημέρες κατά τις οποίες έμειναν κλειστά τα καταστήματά του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό στη διάρκεια του 2020 και παρά τα προβλήματα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, κατάφερε να κλείσει μία ακόμη χρονιά με κέρδη, αλλά και με αυξημένα ταμειακά διαθέσιμα

Ο λόγος είναι αφενός η δυναμική ανάπτυξης κυρίως στη μεγάλη ρουμανική αγορά, η οποία λειτούργησε σε μεγάλο βαθμό ως αντιστάθμισμα στις σημαντικές απώλειες που είχε ο όμιλος στην Ελλάδα, και αφετέρου η αλλαγή πολιτικής αγορών και η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους που είχε ως αποτέλεσμα το ισχυρό ταμείο, που ως γνωστόν διαθέτει η Jumbo, να ενισχυθεί περαιτέρω.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εισηγμένη, ο κύκλος εργασιών σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκε σε 694,03 εκατ. ευρώ το 2020, μειωμένος κατά 18,15% σε σχέση με τη χρήση του 2019, χρήση κατά την οποία οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί σε 847,94 εκατ. ευρώ.

Τα μεικτά κέρδη σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν το 2020 σε 359,40 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 19,02% σε σύγκριση με το 2019, ενώ το περιθώριο μεικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 51,78% έναντι 52,34% το 2019. Η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους είχε ως συνέπεια να μειωθούν μεν τα καθαρά κέρδη, αλλά με τη μείωση να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί δραματική. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης, τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 138,67 εκατ. ευρώ έναντι 177,62 εκατ. ευρώ το 2019, μειωμένα κατά 21,93%.

Οι μεγαλύτερες απώλειες προήλθαν από την ελληνική αγορά, εκεί όπου πραγματοποιεί παραδοσιακά και το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της η Jumbo, καθώς τα καταστήματα έμειναν κλειστά τόσο το Πάσχα όσο και τα Χριστούγεννα του 2020, ενώ η εταιρεία δεν εφάρμοσε τα Χριστούγεννα ούτε το μοντέλο του click away. Επίσης, το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου η εταιρεία είχε σταματήσει να δέχεται για αρκετές εβδομάδες παραγγελίες στο ηλεκτρονικό της κατάστημα. Ετσι, οι πωλήσεις στην Ελλάδα υποχώρησαν το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 30%. Στην Κύπρο οι πωλήσεις μειώθηκαν το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 13%, στη Βουλγαρία κατά 10% περίπου, ενώ στη Ρουμανία δεν ανακόπηκε η δυναμική ανάπτυξης της Jumbo, με συνέπεια οι πωλήσεις να καταγράψουν αύξηση 13%.

Tα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού διαμορφώθηκαν σε 665,15 εκατ. ευρώ, από 636,99 εκατ. ευρώ στις 31/12/2019. 

Νέα καταστήματα

Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου για το τρέχον έτος περιλαμβάνει ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα 9.000 τ.μ., με τη διοίκηση να εκφράζει την ελπίδα ότι θα είναι έτοιμο έως τον Δεκέμβριο του 2021, καθώς υπάρχουν καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις λόγω της πανδημίας. Επίσης, περιλαμβάνει ένα νέο κατάστημα στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, περίπου 12.500 τ.μ. Μάλιστα, στο ίδιο συγκρότημα θα στεγαστούν αποθήκες και υπηρεσίες για το ηλεκτρονικό κατάστημα της Jumbo στη Ρουμανία σε μια έκταση 33.000 τ.μ., το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί εντός του 2021.

Για το 2022 ο όμιλος προγραμματίζει τη δημιουργία ενός υπερκαταστήματος στη Λευκωσία, ενώ μέσα στα δύο επόμενα χρόνια σκοπεύει να προσθέσει ένα ακόμη κατάστημα στη Βουλγαρία. Επίσης, έχει αγοράσει οικόπεδα στο Ιάσιο και στο Σιμπίου της Ρουμανίας με σκοπό τη δημιουργία υπερκαταστημάτων Jumbo 14.000 τ.μ. περίπου το καθένα.