ΑΝΑΛΥΣΗ

Η νέα ψηφιακή τάση πωλήσεων ήρθε για να μείνει

i-nea-psifiaki-tasi-poliseon-irthe-gia-na-meinei-561331783

Λίγο καιρό πριν και συγκεκριμένα τον μήνα Μάρτιο κι ενώ στην Ιταλία επιβαλλόταν εκ νέου εγκλεισμός και τα καταστήματα έκλειναν ξανά, ο οίκος κοσμημάτων Γκισμόντι, που ιδρύθηκε το 1754 στη Γένοβα, στράφηκε στην υπηρεσία μηνυμάτων της WhatsApp για να πουλήσει ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι 300.000 ευρώ σε έναν πλούσιο Ελβετό πελάτη.

Διαβάστε ακόμη: Ο Γαστρονόμος κάνει Πάσχα στον Μοριά

Ταυτόχρονα, οι σύμβουλοι πωλήσεων του οίκου ενδυμάτων πολυτελείας Moncler με τα ομώνυμα σακάκια διοργανώνουν γκουρμέ δείπνα σε σπίτια πελατών, ώστε να μπορούν να απολαύσουν με στυλ το φαγητό τους, παρακολουθώντας σε ζωντανή μετάδοση την τελευταία συλλογή ρούχων του.

Στροφή στα social media

Η πανδημία ανάγκασε τις εταιρείες πολυτελών ειδών να χρησιμοποιούν όλη τη διαθέσιμη σύγχρονη τεχνολογία επικοινωνίας, όπως τα κοινωνικά δίκτυα, τις βιντεοπροβολές και βιντεοδιασκέψεις, αλλά και τη διοργάνωση ψηφιακών εκθέσεων για να δελεάσουν την πλούσια πελατεία τους στη Γηραιά Ηπειρο. Επιπροσθέτως, επιδιώκουν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν την κατανάλωση σε μία εποχή κατά την οποία οι τουρίστες συνολικά και οι Κινέζοι ειδικά εδώ και έναν χρόνο δεν έχουν καθόλου εμφανιστεί.

Υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου των ειδών πολυτελείας και της υψηλής ραπτικής δηλώνουν ότι η νέα ψηφιακή τάση πωλήσεων εκτός του παραδοσιακού δικτύου καταστημάτων, χωρίς να αντικαθιστά την ανάγκη για τις συνηθισμένες αγορές, ήρθε για να μείνει. «Πλέον μαθαίνουμε ότι μπορούμε και πάλι να έχουμε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης με χαμηλό επίπεδο σωματικής επαφής», δήλωσε στο Ρόιτερς ο επικεφαλής του οίκου Moncler, Ρέμο Ρούφινι. 

Κατά τους αναλυτές του κλάδου, οι πλούσιοι Ευρωπαίοι, λόγω καραντίνας, έχουν συγκεντρώσει χρήματα για να ξοδέψουν όχι πια σε φανταχτερά ξενοδοχεία ή σε εστιατόρια με αστέρι Μισελέν. Οίκοι όπως αυτός της Hermes, που ήταν πιο επιφυλακτικός ως προς τις πωλήσεις στο Διαδίκτυο, κλήθηκαν λόγω πανδημίας να ενστερνισθούν πλήρως το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα διαδικτυακά έσοδα για τον τομέα της υψηλής ραπτικής και των ειδών πολυτελείας έχουν φτάσει σχεδόν στο 20% επί των συνολικών πωλήσεων μόνο κατά το παρελθόν έτος, βάσει των εκτιμήσεων των αναλυτών. Η Boston Consulting Group αναμένει ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 25% έως το 2023.

Οι όμιλοι του κλάδου επιπλέον επενδύουν στο να μετατρέψουν τους πωλητές και τις πωλήτριες σε ειδικευμένους συμβούλους, ώστε να παρέχουν προσωπική εξυπηρέτηση σε πολύ σημαντικούς πελάτες τους, στέλνοντάς τους προϊόντα κατ’ οίκον και επικοινωνώντας τακτικά μαζί τους. Λόγου χάριν, η κοσμηματοποιία Γκισμόντι δεν θα διενοείτο να πωλήσει ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι 10 καρατίων αντί 300.000 ευρώ χωρίς να το δείξει στον πελάτη αυτοπροσώπως.

«Ημουν στο τηλέφωνο, κουβεντιάζοντας με την κυρία που το αγόρασε τελικά και αντελήφθην ότι για εκείνην ήταν όνειρο ζωής», δήλωσε ο Μάσιμο Γκισμόντι, διευθύνων σύμβουλος του οίκου κοσμημάτων. Από εκείνη τη στιγμή, ξεκίνησε μια ανταλλαγή μηνυμάτων στο πλαίσιο μιας ροής επικοινωνίας μέσω WhatsApp και βιντεοκλήσεων για να βρει τον τέλειο σχεδιασμό για το δαχτυλίδι, το οποίο θα παραδιδόταν στο σπίτι της. «Οι άνθρωποι λαχταρούν να επιστρέψουν στην κανονική ζωή και να χαρούν», δήλωσε ο Μάσιμο Γκισμόντι στο Ρόιτερς.

Ο δε κολοσσός στα είδη πολυτελείας και στην υψηλή ραπτική LVMH, εκτός από τις διαδικτυακές πωλήσεις, άρχισε να μεταφέρει στην κυριολεξία τα καταστήματά του στην πόρτα των πλουσίων πελατών του στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ονόμασε την εκστρατεία για τα είδη του εμπορικού του σήματος Louis Vuitton/LV «Λουί Βιτόν με ραντεβού» και το «τροχήλατο κατάστημα» επιμελημένο βάσει των ατομικών επιλογών των πελατών περιείχε από δερμάτινα είδη έως ρολόγια και αρώματα.