ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Daimler: Κίνηση με μπαταρία αλλά και πολυτέλεια

daimler-kinisi-me-mpataria-alla-kai-polyteleia-561333103

Είναι πολλά χρόνια που η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, στην οποία ανήκει το εμπορικό σήμα της Μercedes-Benz, έχει αναδείξει τη σειρά αυτοκινήτων Μercedes S-Class ως την επιτομή της πολυτέλειας και της απόδοσης στην εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσεως. Την ίδια γραμμή πλεύσης θα ακολουθήσει και με τα μοντέλα της εκείνα τα οποία θα κινούνται με ηλεκτρισμό. Χθες η εταιρεία παρουσίασε στο κοινό το σεντάν EQS, το οποίο διαθέτει μεγάλο εύρος οδήγησης και πολυτελώς σχεδιασμένο εσωτερικό, δηλαδή κάτι το οποίο σπάνια συναντάται στα οχήματα με μπαταρία. Σκοπεύει δε να εγκαινιάσει μια νέα εποχή για το βασικό εμπορικό σήμα της μητρικής εταιρείας, Daimler, η οποία επί δεκαετίες στόχο είχε να κατασκευάσει αυτοκίνητα με ισχυρούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως για να τα χρησιμοποιήσουν ηγέτες κρατών και πρόεδροι κορυφαίων ομίλων. Από την πλευρά των άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η BMW με τη σειρά 7 και η Audi με τη σειρά A8 (της ομώνυμης εταιρείας και μέλους του ομίλου της Volkswagen), καταβάλλονται επίσης προσπάθειες να δελεασθούν και να αγοράσουν οχήματα με μπαταρίες περισσότεροι από την πλούσια πελατεία τους – ωστόσο, τα αποτελέσματα είναι μάλλον μέτρια. 

Πάντως, στα μέσα της εβδομάδας η Audi παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό όχημα πολλαπλών δραστηριοτήτων και χρήσεων, το ηλεκτροκίνητο μοντέλο Q4 E-Tron SUV, το οποίο με τιμή εκκίνησης 45.000 δολάρια είναι και το φθηνότερο αυτού του είδους. Δεδομένων, όμως, των φορολογικών διευκολύνσεων στις ΗΠΑ, τελικώς, θα κοστίζει 37.500 δολάρια στην πιο φθηνή εκδοχή του. Εάν μάλιστα συγκριθεί με το  Μοdel 3 της Tesla, θα είναι κατά τι πιο προσιτό και πολύ πιο οικονομικό από το Model Y SUV της ίδιας εταιρείας. Αξίζει να αναφερθεί ότι, αν και εισέρχονται στην αγορά ολοένα και περισσότερα πολυτελή οχήματα με μπαταρίες για ποικίλες δραστηριότητες, ελάχιστα είναι τόσο προσιτά όσο το Q4 και το Mustang Mach-E της Ford. Το αντίστοιχο XC40 Recharge της Volvo, λόγου χάριν, ξεκινά με τιμή εκκίνησης κατά 9.000 υψηλότερη. Το Q4 E-Tron στην πιο δαπανηρή εκδοχή του θα έχει αυτονομία 250 μιλίων με μία φόρτιση, δηλαδή για απόσταση 402,33 χιλιομέτρων. Αξίζει να επισημανθεί πως το Model S της καλιφορνέζικης Τesla ξεπέρασε σε πωλήσεις την S-Class της Daimler/Mercedes-Benz, σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης των Ηνωμένων Πολιτειών, και απέδειξε πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αφορά και όσους ομίλους ειδικεύονται στην πολυτελή οδήγηση.

«Η Mercedes ισχυρίζεται ότι η S-Class είναι το καλύτερο (συμβατικό) αυτοκίνητο στον κόσμο, επομένως το EQS θα πρέπει να είναι το καλύτερο ηλεκτρικό και πιθανότατα θα εξεταστεί υπό αυτήν την προσδοκία», δήλωσε ο Ρομάν Μαθίσεκ, σύμβουλος στον κλάδο του αυτοκινήτου για την εταιρεία Arthur D. Little. Αλλωστε, «η Mercedes EQS έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχυ από κάθε άποψη». Η γερμανική Daimler άργησε να ενστερνιστεί την ιδέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και, τώρα, δέχεται για να διατηρήσει ανταγωνιστική την τεχνογνωσία της στη νέα εποχή, όπου η τεχνολογία των μπαταριών και το λογισμικό διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Η δε Tesla, τέλος, ενισχύει το μοντέλο S με νέα έκδοση βελτιωμένης απόδοσης και αντίπαλοι, όπως η νεοπαγής εταιρεία Lucid Motors, οργανώνουν την είσοδό τους στο τμήμα αυτό της αγοράς με τα πολυτελή αμάξια και τα υψηλά κέρδη, στο οποίο ακόμη δεσπόζουν οι Mercedes, BMW, Audi και η Toyota με το μοντέλο της Lexus.