Νέες φρεγάτες: Σε θέση μάχης και η Lockheed Martin

Νέες φρεγάτες: Σε θέση μάχης και η Lockheed Martin

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη δέσμευση της Lockheed Martin ότι θα συμβάλει στη δραστική ανάκαμψη της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, εφόσον η πρότασή της για τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό προκριθεί από την ελληνική κυβέρνηση, διατύπωσε μιλώντας σε κλειστή παρουσίαση χθες στην Αθήνα ο αντιπρόεδρος προγραμμάτων επιφανείας, Lockheed Martin Rotary & Mission Systems, Jo DePietro.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Κ», τόνισε πως η αμερικανική αμυντική βιομηχανία έχει έρθει σε επαφή με τους υποψήφιους επενδυτές τόσο των Ναυπηγείων Ελευσίνας όσο και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίσει αν προτίθεται να χρησιμοποιήσει το ένα ή το άλλο ναυπηγείο ή και τα δύο ταυτόχρονα. Οπως ανέφερε, αυτό αποτελεί κομμάτι της ανταγωνιστικής προσφοράς της Lockheed Martin προς την ελληνική κυβέρνηση και γι’ αυτό δεν μπορεί να το αποκαλύψει ενόσω «τρέχει» διαδικασία επιλογής κατασκευαστή.

Εξήγησε επίσης πως στην αμερικανική ναυπηγική μονάδα που ελέγχει από κοινού με την ιταλική Fincantieri στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ, τη Fincantieri Marinette Marine (FMM), η αντίστοιχη ανάκαμψη στην οποία πρωτοστάτησε η Lockheed οδήγησε σε αύξηση των εργαζομένων από 300 σε 2.500, ενώ υπολόγισε τους έμμεσα απασχολουμένους εκεί σε 25.000 άτομα. Εκανε μάλιστα λόγο για «κεφαλαιοποίηση» της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας αλλά και για επενδύσεις που θα πρέπει να κάνουν τα ελληνικά ναυπηγεία ώστε να ανταποκριθούν στην πρόκληση της ναυπήγησης σύγχρονων φρεγατών.
Να σημειωθεί βεβαίως ότι αντίστοιχες παρουσιάσεις και δεσμεύσεις έχουν πραγματοποιήσει και διατυπώσει αντίστοιχα και άλλες ναυπηγικές βιομηχανίες, όπως η γαλλική Naval Group, υποσχόμενες σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία. Κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό αν αναλογιστεί κανείς πως από τις τέσσερις φρεγάτες που θα αγοράσει η Ελλάδα και τις τέσσερις υπάρχουσες που θα αναβαθμίσει, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 5 δισ. ευρώ, μόνο μία φρεγάτα θα ναυπηγηθεί στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον Jo DePietro της Lockheed Martin, στόχος των έργων που προτείνει να πραγματοποιηθούν εδώ δεν είναι μόνο η ναυπήγηση των τεσσάρων φρεγατών αλλά και η ανάταξη των ελληνικών ναυπηγικών συγκροτημάτων, ώστε να αποτελέσουν σύγχρονες μονάδες που μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τόσο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού όσο και του αμερικανικού ναυτικού.

Οσον αφορά τις εκτιμήσεις της Lockheed Martin για τους χρόνους που θα απαιτηθούν εάν ανακηρυχθεί ανάδοχος του προγράμματος, σημείωσε πως συνήθως ο μέσος χρόνος ναυπήγησης μιας φρεγάτας είναι 42 με 45 μήνες, ενώ ο χρόνος που χρειάζεται για να παραγγελθούν τα απαραίτητα εξαρτήματα και συστήματα κυμαίνεται μεταξύ 12 και 18 μηνών. 

Ερωτηθείς κατά πόσον μία από τις δύο ελληνικές μονάδες των οποίων η εξυγίανση συζητείται, δηλαδή της Ελευσίνας ή του Σκαραμαγκά, υπερτερεί της άλλης, αρκέστηκε να απαντήσει ότι και οι δύο έχουν και προτερήματα και μειονεκτήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή