Aκόμα και για παραγγελίες των 5 ευρώ καταφεύγουν στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Aκόμα και για παραγγελίες των 5 ευρώ καταφεύγουν στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ καταφεύγουν πλέον οι καταναλωτές στην Ελλάδα ακόμη και για παραγγελίες αξίας 5 ευρώ –στο παιχνίδι, σημειωτέον, έχουν μπει και τα μίνι μάρκετ–, στοιχείο που δείχνει αν μη τι άλλο ότι η συνήθεια που ξεκίνησε σε μαζικό επίπεδο στο πρώτο lockdown, την περασμένη άνοιξη, παραμένει, είτε υπό τον φόβο συγχρωτισμού με άλλα άτομα είτε ακόμη και λόγω του γεγονότος ότι συχνά, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, υπάρχουν ουρές έξω από τα καταστήματα σούπερ μάρκετ. Το ηλεκτρονικό κανάλι παρέχει επίσης μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς οι παραδόσεις των παραγγελιών γίνονται ακόμη και τα μεσάνυχτα, ξεπερνώντας έτσι τόσο τους περιορισμούς που υπάρχουν στο ωράριο των φυσικών καταστημάτων όσο και τους περιορισμούς στις μετακινήσεις.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Convert Group, η αξία του μέσου «καλαθιού» στις αγορές από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε το α΄ τρίμηνο του 2021 σε 78,7 ευρώ έναντι 100 ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2020. Σε επίπεδο δωδεκαμήνου, η μέση αξία διαμορφώνεται σε 79,7 ευρώ (σε όλες τις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ). Το γεγονός ότι η αξία του μέσου «καλαθιού» έχει υποχωρήσει κατά 20 ευρώ δεν σημαίνει ότι ψωνίζουμε λιγότερο από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Στην πραγματικότητα σημαίνει το ακριβώς αντίθετο: ότι ψωνίζουμε πολύ συχνότερα και για αυτό το «καλάθι» σε κάθε επίσκεψη είναι ελαφρύτερο.

Συνολικά το α΄ τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 282% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2020, αύξηση πάντως που σε σημαντικό βαθμό οφείλεται και στο γεγονός ότι κατά το πρώτο δίμηνο του 2020, δηλαδή προ της εμφάνισης της πανδημίας στην Ελλάδα, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κινούνταν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Επίσης, ήταν λιγότερα τόσο τα ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και οι πλατφόρμες που είχαν δραστηριοποιηθεί σε αυτό τον τομέα. Τα στοιχεία της Convert Group προέρχονται από την πλατφόρμα eRetail Audit, στο δείγμα της οποίας περιλαμβάνονται 7 από τους 9 βασικούς «παίκτες» (ΑΒ, Βazaar, Σκλαβενίτης, Κρητικός, My Market, Μασούτης, Θανόπουλος) και όλες οι πλατφόρμες που συνεργάζονται με ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ (efood, delivery.gr και ΒΟΧ). Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις ποτών και αναψυκτικών (402%), προϊόντων (366%), φρέσκων τροφίμων (344%) και κατεψυγμένων τροφίμων (313%). 
Φρέσκα τρόφιμα

Υπάρχουν δύο ακόμη στοιχεία που δείχνουν την αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στα ελληνικά νοικοκυριά. Πρώτον, 14 στα 37 προϊόντα που περιέχει κατά μέσον όρο το «καλάθι» είναι φρέσκα τρόφιμα (νωπά λαχανικά, φρούτα, κρέατα κ.ά.). Δεύτερον, ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη έφτασε το 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το δωδεκάμηνο του 2020.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή