Coffee Island, διαδρομή επιτυχίας με 400 καταστήματα

Coffee Island, διαδρομή επιτυχίας με 400 καταστήματα

Συνέντευξη με τον CEO της εταιρείας Κωνσταντίνο Κωνσταντινόπουλο.

6' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν η επιτυχία μιας επιχείρησης αντικατοπτρίζεται στην ικανότητα της να αντέχει στις δοκιμασίες, τότε η πορεία της Coffee Island μπορεί χωρίς αμφιβολία να χαρακτηριστεί sucess story. Τη δύσκολη χρονιά που πέρασε, η ελληνική αλυσίδα καφεστίασης κατόρθωσε όχι απλώς να συνεχίσει την λειτουργία της, αλλά και να αναπτυχθεί περαιτέρω προσθέτοντας 24 νέα καταστήματα στο δίκτυο της. Το 400ό κατάστημα-σταθμός άνοιξε πρόσφατα τις πόρτες του στο Νότιο Πάρκο της παραλίας της Πάτρας, της πόλης από όπου ξεκίνησε το ταξίδι της η εταιρεία το 1999. Παράλληλα, η Coffee Island έχει εδραιώσει την παρουσία της σε 51 σημεία στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αμερική, ενώ πρόσφατα εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα στην πόλη Υβερντόν της Ελβετίας.

Coffee Island, διαδρομή επιτυχίας με 400 καταστήματα-1

Το 2021 αναμένεται να είναι ακόμα μια χρονιά επιτυχίας για την εταιρεία, αφού το δίκτυο καταστημάτων της θα συνεχίσει να αναπτύσσεται εντός και εκτός Ελλάδας ταυτόχρονα με την επέκταση του ευέλικτου μοντέλου «Coffee Little Island». Ως αποτέλεσμα αναμένεται να δημιουργηθούν τουλάχιστον 80 θέσεις εργασίας στην χώρα μας σε μία ιδιαίτερα απαιτητική συγκυρία. Και όλα αυτά χωρίς καμία έκπτωση στις ιδρυτικές αρχές της επιχείρησης, η οποία διατηρεί την έδρα της στην Πάτρα, επενδύει σταθερά στις ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής της και εξακολουθεί να προτάσσει την άμεση συνεργασία (direct trade) με παραγωγούς και συνεταιρισμούς.

Τα στελέχη, οι καφεκόπτες και οι baristi της εταιρείας εκπαιδεύονται συστηματικά μέσω του Coffee Campus, το οποίο χωρίζεται σε τέσσερις εξειδικευμένες σχολές και συμβάλλει καθοριστικά στην διασφάλιση του το ομοιόμορφου και υψηλής ποιότητας αποτελέσματος και στα 400 καταστήματα της αλυσίδας. Τα εκπαιδευτήρια είναι πιστοποιημένα SCA Premier Training Campuses από το παγκόσμιο οργανισμό Specialty Coffee Association (SCA), ενώ στο «επιτελείο» του Coffee Campus  ανήκουν επτά εκπαιδευτές με την ανώτατη διάκριση στο χώρο του καφέ.

H χρονιά που πέρασε ήταν δύσκολη για την επιχειρηματικότητα διεθνώς, όμως η Coffee Island όχι απλά «άντεξε», αλλά συνέχισε να αναπτύσσεται. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

Το 2020 ήταν μια πρωτόγνωρη χρονιά για όλους μας, με τον κλάδο της εστίασης να πλήττεται όσο λίγοι άλλοι κλάδοι στην Ελλάδα. Στην Coffee Island, είναι αλήθεια πώς οι βάσεις μας αποδείχτηκαν για ακόμη μία φορά γερές και οι αξίες που διέπουν την εταιρία, με πρωταρχική το δίκαιο επιχειρείν, μας κρατούν δυνατούς και ικανούς να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις απρόβλεπτες και δύσκολες καταστάσεις, ακόμα και αυτές που πολλές φορές είναι εντελώς αχαρτογράφητες.

Βαδίζοντας πλέον στην τρίτη δεκαετία της αλυσίδας γνωρίζουμε καλά πως η δύναμή μας κρύβεται στον ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε περήφανοι για την ποιότητα και το ήθος των ανθρώπων  που στελεχώνουν την ομάδα μας, τους 210 εργαζόμενους του οργανισμού, τις ικανότητες, την εμπειρία και την προσφορά τους. Χάρη σ’ αυτούς, καταφέραμε πολύ γρήγορα να προσαρμοστούμε σ’ αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση, να διαχειριστούμε τις δυσκολίες και να δουλέψουμε απρόσκοπτα για την επίτευξη του πλάνου και των στόχων που είχαμε θέσει. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι όλοι μαζί, εργαστήκαμε για να στηρίξουμε, με κάθε τρόπο, τους συνεργάτες franchisees μας, που σ’ αυτήν την περιπέτεια, μας χρειάστηκαν δίπλα τους περισσότερο από ποτέ.

Coffee Island, διαδρομή επιτυχίας με 400 καταστήματα-2

Την ίδια στιγμή και μετά από 22 χρόνια, έχουμε καταφέρει να χτίσουμε ένα ανθεκτικό, δυναμικό και συνάμα δίκαιο (win-win) σύστημα franchise που σέβεται τον συνεργάτη, τον τροφοδοτεί με γνώση, τον υποστηρίζει και ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης.

Παράλληλα, η διαρκής επένδυση στη γνώση και την καινοτομία, με βασικούς τους τομείς των εγκαταστάσεων του εργοστασίου και των υποδομών μας αλλά και της ψηφιακής εξέλιξης, μας βοηθάει να εξελισσόμαστε και μας εφοδιάζει κατάλληλα δίνοντας μας τον απαραίτητο βαθμό αυτονομίας, ώστε να αναπτύσσουμε συνεχώς νέους και βελτιωμένους τρόπους εργασίας για την επίτευξη των στόχων μας.

Σε όλο αυτό το πλαίσιο, πρωταγωνιστής είναι φυσικά το υψηλής και μοναδικής ποιότητας προϊόν μας, ο καφές μας, που φροντίζουμε να έρχεται στα καταστήματά μας, και τελικά στο ποτήρι του καταναλωτή μας, μέσα από μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας και φιλίας με παραγωγούς καφέ που σέβονται τους ανθρώπους και το περιβάλλον, εφαρμόζουν τεχνικές βιώσιμης καλλιέργειας και αγαπούν αυτό που καλλιεργούν και προσφέρουν. 

Πως κατόρθωσε μια εταιρεία καφεστίασης από την Πάτρα να ανοίξει 400 καταστήματα και να επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε τρεις ηπείρους;

Από το 1999 που ξεκινήσαμε από ένα μικρό, παραδοσιακό καφεκοπτείο στην Πάτρα, μέχρι σήμερα που εγκαινιάσαμε το 400ο μας κατάστημα, επίσης στην Πάτρα, αλλά και το νέο μας κατάστημα στο Υβερντόν της Ελβετιας, το κίνητρό μας παραμένει το ίδιο και είναι η αγάπη μας για τον ποιοτικό, specialty καφέ. Η αγάπη αυτή έγινε σκοπός, τον οποίο εξακολουθούμε να υπηρετούμε με πάθος. Για εμάς το «democratizing greatness» αποτελεί την κινητήριο δύναμή μας και γι’ αυτό προσπαθούμε συνεχώς να εξερευνούμε, να καινοτομούμε, να εξελισσόμαστε για να προσφέρουμε στους καταναλωτές ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα μέρη της χώρας μας αλλά και εκτός συνόρων φυσικά, μοναδικά, ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες.

Coffee Island, διαδρομή επιτυχίας με 400 καταστήματα-3

Παράλληλα, οι συνεχείς επενδύσεις για την επίτευξη της αυτονομίας στην εξυπηρέτηση του δικτύου μας, το επιχειρηματικό ήθος και ο σεβασμός προς όλους του συνεργάτες μας αλλά και προμηθευτές μας, καθώς και η σταθερή δέσμευση για υψηλής -αποκλειστικά- ποιότητας προϊόντα για τα καταστήματά μας, ανέδειξαν την Coffee Island ως μία ασφαλή επιχειρηματική επένδυση, ελκυστική, όπως αποδεικνύεται. ακόμη και εν μέσω της πανδημίας.

Ποια είναι τα σχέδια της Coffee Island για το προσεχές μέλλον; Τι ακριβώς αφορά το νέο μοντέλο «Coffee Little Island»;

Το πλάνο ανάπτυξης της αλυσίδας για το α’ εξάμηνο του 2021 – μια χρονιά εξίσου απαιτητική για τον Κλάδο – περιλαμβάνει το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο. Για την αλυσίδα βασική προτεραιότητα όμως δεν είναι απλά η ποσοτική, αλλά κυρίως η ποιοτική ανάπτυξη του δικτύου της με ακόμα μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά, τόσο μέσω των κλασικού τύπου καταστημάτων της, όσο και μέσω του νέου μοντέλου «Coffee Little Island».

Πρόκειται για ένα ευέλικτο μοντέλο καταστημάτων που δημιούργησε η εταιρεία με στόχο να καλύψει τη ζήτηση σε αστικά κέντρα με χαμηλά πληθυσμιακά μεγέθη, σε περιοχές με έντονα τα εποχιακά και τουριστικά χαρακτηριστικά καθώς και σε περιφερειακές περιοχές μεγάλων αστικών κέντρων. Το «Coffee Little Island» είναι μία μικρογραφία των υπαρχόντων καταστημάτων της αλυσίδας, τα οποία μπορούν να φιλοξενηθούν είτε σε χώρους μικρής έκτασης (20τ.μ. – 50 τ.μ.), είτε ως shop-in-shop, καντίνα ή pop up-store. Το νέο μοντέλο έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε 6 σημεία στην Ελλάδα ενώ 6 νέα Coffee Little Island είναι υπό κατασκευή.

Χάρη σε ποια μέτρα έλαβε η εταιρεία την πιστοποίηση Covid Shield;

Από το ξέσπασμα της πανδημίας, θέσαμε σε απόλυτη προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια όλων των «κρίκων» της αλυσίδας μας, τηρώντας ευλαβικά τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων. Πολύ άμεσα, αποφασίσαμε να προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να πιστοποιηθεί όλο το δίκτυό μας με “Covid Shield” από τον ανεξάρτητο φορέα TUV AUSTRIA, με στόχο την αύξηση της εμπιστοσύνης των επισκεπτών μας αλλά και των εργαζομένων στα καταστήματά μας και φυσικά την ομαλή λειτουργία τους.

Coffee Island, διαδρομή επιτυχίας με 400 καταστήματα-4

Μέσα από εκτενείς επιθεωρήσεις και ελέγχους πιστοποιήθηκε πώς το δίκτυο των καταστημάτων της Coffee Island ακολουθεί πιστά μία σειρά από συγκεκριμένες και αυξημένες διαδικασίες προστασίας εντός του καταστήματος τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τους πελάτες.

Η πιστοποίηση αυτή αποτελεί μία επιπλέον ισχυρή απόδειξη ότι η εταιρία σέβεται και φροντίζει για τους ανθρώπους της, εργαζόμενους και καταναλωτές, και δεσμεύεται όχι μόνο να δημιουργήσει αλλά και να διατηρήσει τις απαιτούμενες συνθήκες που καθορίζονται από την πιστοποίηση Covid Shield. Αξίζει να σημειωθεί πως η Coffee Island είναι η πρώτη και μοναδική, μέχρι στιγμής, αλυσίδα καφεστίασης στη χώρα με αυτήν την πιστοποίηση.

Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι παραγωγοί, ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα του καφέ της Coffee Island;

Το motto μας λέει «Μοναδικός καφές για Μοναδικούς ανθρώπους», πίσω από αυτό όμως κρύβονται Μοναδικοί παραγωγοί, Μοναδικοί άνθρωποι. Σε κάθε ταξίδι μας έχουμε έναν βασικό στόχο, να βρούμε τους καλύτερους ανθρώπους, αυτούς που αγαπάνε τον καφέ και που σέβονται τους άλλους και το περιβάλλον. Η ιστορία μάς έχει δείξει πως αυτοί οι άνθρωποι σίγουρα έχουν τον καλύτερο καφέ να μας δώσουν. Το ταξίδι μας, λοιπόν, έχει σκοπό να βρούμε specialty παραγωγούς οι οποίοι καλλιεργούν specialty καφέδες!

Coffee Island, διαδρομή επιτυχίας με 400 καταστήματα-5

Αυτοί οι συνεργάτες είναι πολύτιμοι για εμάς, και όταν τους βρούμε, χτίζουμε μαζί τους μακροχρόνιες συνεργασίες, γίνονται συνοδοιπόροι, αναπόσπαστο κομμάτι της οικογένειας Coffee Island που μοιραζόμαστε τις δυσκολίες μας αλλά και τις χαρές μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή