ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκαν 9% οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος»

Αυξήθηκαν 9% οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος»

Αύξηση πωλήσεων κατά 9%, ένα βήμα πριν από τη γραμμή τερματισμού της οικονομικής χρήσης 2020-2021, δείχνουν τα στοιχεία για την αλυσίδα «Κωτσόβολος», η οποία επίσης δεν φάνηκε να επηρεάζεται αρνητικά ούτε από τα δύο τελευταία lockdowns στο λιανεμπόριο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος Dixons Carphone, θυγατρική του οποίου είναι η «Κωτσόβολος», η γνωστή αλυσίδα ηλεκτρικών και οικιακών συσκευών στις 51 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 24 Απριλίου (σημειώνεται ότι η οικονομική χρήση της Dixons και επομένως και της «Κωτσόβολος» ξεκινάει την 1η Μαΐου μιας χρονιάς και ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου της επόμενης) κατέγραψε αύξηση συγκρίσιμων πωλήσεων 9%. Επιπλέον, τις τελευταίες 25 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 24 Απριλίου, ουσιαστικά δηλαδή από τα μέσα Νοεμβρίου 2020, οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος» σημείωσαν αύξηση 7%. Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο επιβλήθηκε στην Ελλάδα το δεύτερο lockdown σε σειρά δραστηριοτήτων, μεταξύ αυτών και στο λιανεμπόριο, το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου επετράπησαν οι αγορές με το μοντέλο click away, ενώ τα καταστήματα άνοιξαν ξανά για δύο εβδομάδες τον Ιανουάριο για να κλείσουν στη συνέχεια και να ανοίξουν εκ νέου στις 5 Απριλίου.

Συνολικά ο κλάδος των ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών για την Dixons ενισχύθηκε στις 51 εβδομάδες που έληξαν στις 24 Απριλίου κατά 14%, ενώ καθοριστική ήταν η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες στη χρήση 2020-2021 υπερδιπλασιάστηκαν και αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τα 4,5 δισ. στερλίνες. Αν μη τι άλλο οι επιδόσεις της αλυσίδας «Κωτσόβολος» δείχνουν αυτό που καταγράφεται συνολικά στον κλάδο των λεγόμενων καταναλωτικών ηλεκτρονικών αγαθών λόγω της πανδημίας. Η μεγάλη ζήτηση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και όλων των σχετικών περιφερειακών συσκευών (web cameras κ.ά.), λόγω της αυξημένης τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης που εφαρμόστηκαν ως συνέπεια του κορωνοϊού, ευνόησε σημαντικά τις πωλήσεις και φαίνεται να υπεραντιστάθμισε τις απώλειες που υπήρξαν σε άλλες κατηγορίες, όπως αυτές των λευκών συσκευών, τις οποίες συνήθως ο καταναλωτής θέλει να δει από κοντά, επισκεπτόμενος τα φυσικά καταστήματα. Η αλυσίδα επίσης έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά σε ό,τι αφορά την παράδοση των προϊόντων, κυρίως όταν επρόκειτο για το μοντέλο click away, ενώ εμπλούτισε σημαντικά το κωδικολόγιό της στο ηλεκτρονικό της κατάστημα με πολλές άλλες κατηγορίες προϊόντων.

Υπενθυμίζεται ότι στην προηγούμενη οικονομική χρήση 2019-2020 η «Κωτσόβολος» είχε κλείσει με κύκλο εργασιών 546,86 εκατ. ευρώ και με κέρδη μετά από φόρους 11,46 εκατ. ευρώ.

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο της επόμενης οικονομικής χρήσης που ξεκινάει τον Μάιο, πρόκειται να πραγματοποιηθεί η είσοδος της «Κωτσόβολος» στην κυπριακή αγορά με δύο καταστήματα, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό. Η επένδυση της «Κωτσόβολος» στην Κύπρο περιλαμβάνει επίσης κέντρο logistics, ενώ θα λειτουργεί και ηλεκτρονικό κατάστημα.