Αύξηση κερδοφορίας για τον όμιλο Σαράντη

Αύξηση κερδοφορίας για τον όμιλο Σαράντη

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αναπτυξιακή τροχιά βρίσκεται ο όμιλος καταναλωτικών προϊόντων Σαράντης, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, άνω του 30%, καθώς και άνοδο στις πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά την αβεβαιότητα που προκαλεί στην αγορά η πανδημία του κορωνοϊού. Οπως είχε αναφέρει πρόσφατα η διοίκηση του ομίλου μιλώντας για την πορεία των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο, oι πωλήσεις της εταιρείας σημείωσαν «μικρή άνοδο», αυξημένες –με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία– κατά 2,05%. Ετσι, ανήλθαν στα 88,7 εκατ. ευρώ από 86,9 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα δεδομένου ότι το πρώτο τρίμηνο του 2020 αυτές σημείωσαν αύξηση 21% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, οι οποίες αφορούν την προσωπική φροντίδα και υγιεινή αλλά και την οικιακή φροντίδα, ενώ υπήρξε αύξηση της ζήτησης για αρώματα ευρείας διανομής, αποσμητικά αλλά και προϊόντα αντηλιακής προστασίας. Ωστόσο, υποτονική ήταν η δραστηριότητα που αφορά το κανάλι επιλεκτικής διανομής, το οποίο παρέμεινε κλειστό κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στις χώρες όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα παρουσίασε πωλήσεις ύψους 29,18 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 από 29,82 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι, καταγράφοντας πτώση 2,1% λόγω των αδύναμων πωλήσεων στο κανάλι της επιλεκτικής διανομής. Αντίθετα, οι πωλήσεις στις ξένες χώρες σημείωσαν άνοδο 4,2% και διαμορφώθηκαν σε 59,54 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 από 57,12 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Αντίθετα με τις πωλήσεις που παρουσίασαν ήπια αύξηση, η κερδοφορία σημείωσε σημαντική αύξηση, γεγονός που οφείλεται στη μείωση των εξόδων του ομίλου για μάρκετινγκ και διαφήμιση αλλά και στον έλεγχο των λειτουργικών εξόδων του. Ετσι, το πρώτο τρίμηνο του 2021, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αυξήθηκαν κατά 38,45%, στα 13,63 εκατ. ευρώ από 9,84 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο ΕΒΙTDA διαμορφώθηκε σε 15,36% από 11,32% το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) αυξήθηκαν κατά 53,25% το πρώτο τρίμηνο του 2021, φθάνοντας τα 10,43 εκατ. ευρώ έναντι 6,80 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 και το περιθώριο ΕΒΙΤ ανήλθε στο 11,75% το πρώτο τρίμηνο του 2021 από 7,83% την αντίστοιχη περίοδο του 2020. 

Μιλώντας πριν από περίπου ένα μήνα σε conference call για τον σχολιασμό των οικονομικών επιδόσεων του ομίλου για το 2020, η διοίκηση είχε εκφράσει την εκτίμηση πως οι συζητήσεις στο μέτωπο των εξαγορών θα ωριμάσουν προς το τέλος του έτους, ενώ νεότερα θα ανακοινωθούν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Παράλληλα, από το 2024 ο όμιλος θα εξετάσει συνεργασίες με άλλα brands, καθώς θα αρχίσει να περιορίζεται το μερίδιο που έχει στην εταιρεία ELCA Cosmetics, κοινοπραξία του ομίλου Σαράντη με την Estée Lauder Companies. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή