«Άβαξ»: Αναμένει αύξηση εσόδων το 2021 από έργα και παραχωρήσεις

«Άβαξ»: Αναμένει αύξηση εσόδων το 2021 από έργα και παραχωρήσεις

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικά βελτιωμένα προβλέπονται τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου «Αβαξ» κατά το 2021, καθώς η διοίκηση προσδοκά σε αναπλήρωση των απωλειών που καταγράφηκαν πέρυσι, ένεκα της πανδημίας. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στον ετήσιο οικονομικό απολογισμό του ομίλου, από τη μια πλευρά θα μεταφερθεί η εκτέλεση έργων σε μεταγενέστερο χρόνο εντός του έτους, ενώ και στις παραχωρήσεις βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία αποζημίωσης για τις απώλειες εσόδων που προέκυψαν από τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας.

Εν τω μεταξύ, ιδιαιτέρως σημαντική για τον όμιλο «Αβαξ» αποδεικνύεται η στρατηγική στροφή σε ενεργειακά έργα εκτός Ελλάδος (EPC). Για παράδειγμα, η ελληνική εταιρεία εκτελεί το έργο της κατασκευής σταθμού ενέργειας 1.650 MW στο Ιράκ, με την αξία για την «Αβαξ» να ανέρχεται σε 533 εκατ. ευρώ, ενώ έχει αναλάβει και το έργο του αγωγού φυσικού αερίου IGB. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, το 2020, το μεικτό κέρδος που κατέγραψε από τα έργα εκτός Ελλάδος ανήλθε σε 45,3 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις 9,7 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα (σύνολο 55,3 εκατ. ευρώ). Μάλιστα, ο κύκλος εργασιών ήταν παραπλήσιος, καθώς διαμορφώθηκε σε 286 εκατ. ευρώ εντός Ελλάδος και 290,6 εκατ. ευρώ εκτός Ελλάδος, δείγμα τού πόσο πιο κερδοφόρα ήταν τα έργα στο εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κέρδη προ φόρων από τα έργα εκτός Ελλάδος διαμορφώθηκαν σε 23 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 19,6 εκατ. ευρώ από τα έργα στην Ελλάδα.

Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική εικόνα από εκείνη που εμφανίζουν άλλες εταιρείες του κλάδου, όπως για παράδειγμα η «Ακτωρ» του ομίλου «Ελλάκτωρ», που έχει πληγεί με ζημίες ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια από τις δραστηριότητές της εκτός Ελλάδος. Αξίζει να σημειωθεί ότι και κατά τη χρήση 2019, τα έργα του εξωτερικού προσέφεραν (επίσης επί αντίστοιχου τζίρου με την Ελλάδα) μεικτό κέρδος 46,1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 3,6 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα. Ωστόσο, πέρυσι, η «Αβαξ» υποχρεώθηκε να αποχωρήσει από το Κατάρ και τα έργα που κατασκεύαζε στη συγκεκριμένη χώρα σε συνεργασία με τοπικό εταίρο, λόγω ζημιών που είχαν συσσωρευτεί. Επίσης, όπως αναφέρεται σε σχετική παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2020 προς τους αναλυτές, η εταιρεία βρίσκεται σε διαιτησία, με αντικείμενο τη διεκδίκηση αποζημίωσης για τη διακοπή σύμβασης σε λιμενικό έργο που εκτελούσε στο Ιράκ. Πρόκειται για έργο ύψους 69 εκατ. ευρώ, που είχε αναλάβει για λογαριασμό της κοινοπραξίας Basrah Gas, στην οποία μετέχουν οι South Gas Company of Iraq, Shell Gas Iraq και Mitsubishi. Η «Αβαξ» προσδοκά στην είσπραξη ποσού 7,3 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, τα επόμενα χρόνια αναμένεται μεγαλύτερη συμμετοχή εσόδων από την εγχώρια αγορά, λόγω της προώθησης σημαντικών έργων (ΣΔΙΤ, σιδηροδρομικά, οδικά κ.λπ.), με την «Αβαξ» να βρίσκεται προ των πυλών της υπογραφής της σύμβασης για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας (έργο που αναμένεται να ξεκινήσει να εκτελείται το 2022), ενώ έχει υποβάλει και προσφορά ως μέλος της κοινοπραξίας των ομίλων Vinci και «Μυτιληναίος», για την ανάληψη του έργου παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού. Στο πλαίσιο αυτό, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου προβλέπεται να αυξηθεί σε περίπου 2 δισ. ευρώ άμεσα, ενώ υπάρχουν προσδοκίες για περαιτέρω ενίσχυσή του στο άμεσο μέλλον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή