ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου 2,7% για την Coca-Cola HBC

ayxisi-tziroy-2-7-gia-tin-coca-cola-hbc-561361573

Αύξηση εσόδων κατά 2,7% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, ή κατά 6,1% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης (εάν συμπεριληφθεί η ρωσική εταιρεία πώλησης χυμών Multon) εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς ο όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων Coca-Cola HBC AG, που αποτελεί και στρατηγικό εταίρο εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company. Ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 1,5%, ή 4,7%, σε συγκρινόμενη βάση, με τις συνολικές πωλήσεις των κατηγοριών ανθρακούχων αναψυκτικών και ποτών ενέργειας να αυξάνονται κατά 10,7%. Ανά κιβώτιο, τα έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 1,2% ή κατά 1,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, με την εταιρεία να διατηρεί ένα ισχυρό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, ενώ σε αρκετές αγορές υπήρξαν αυξήσεις τιμών. Να σημειωθεί ότι παρότι η περίοδος σύγκρισης του 2020 είχε τρεις λιγότερες ημέρες πωλήσεων, επωφελήθηκε από δυόμισι μήνες εμπορικής δραστηριότητας πριν από την εκδήλωση της πανδημίας.

Στα μη αλκοολούχα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά και ανθρακούχα αναψυκτικά η Coca-Cola HBC AG αύξησε ή διατήρησε τα μερίδια αξίας στην πλειονότητα των αγορών. Επίσης, όπως αναφέρει η εταιρεία, η κυκλοφορία του Costa Coffee, που ήδη διατίθεται σε διαφορετικά προϊόντα σε 16 αγορές, συνεχίζει να προχωράει με καλούς ρυθμούς.

Στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων υποχώρησαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, με το κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού να παραμένει κλειστό για όλο το διάστημα του τριμήνου. Παρ’ όλα αυτά, στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν οι πωλήσεις κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό και συνεχίστηκαν να αυξάνονται αυτές στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού. Ωστόσο, υποχώρησαν κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό οι πωλήσεις των μη ανθρακούχων αναψυκτικών.

Στις αναδυόμενες αγορές, η Coca-Cola HBC AG επιτάχυνε τους ρυθμούς ανάπτυξης. Στη Νιγηρία διατηρήθηκε η ισχυρή δυναμική, ενώ στη Ρωσία οι ανοδικές τάσεις επιταχύνθηκαν, με τις δύο αυτές αγορές να σημειώνουν διψήφιο ποσοστό αύξησης του όγκου πωλήσεων.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές, στην Πολωνία από την 1η Ιανουαρίου έχει τεθεί σε ισχύ ο φόρος στη ζάχαρη, ενώ ο όγκος πωλήσεων ανέκαμψε στα τέλη του τριμήνου. Η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόστηκε για να αντισταθμιστεί ο αντίκτυπος αυτού του φόρου επηρέασε το μείγμα προϊόντων – τιμών στις αναπτυσσόμενες αγορές κατά 10,3 ποσοστιαίες μονάδες.

Στις ανεπτυγμένες αγορές, η ανάπτυξη του μείγματος προϊόντων – τιμών διατηρήθηκε παρά τους συνεχιζόμενους περιορισμούς στο κανάλι πωλήσεων προϊόντων εκτός σπιτιού.

«Η φετινή χρονιά ξεκίνησε καλά παρά τον συνεχιζόμενο αντίκτυπο της πανδημίας, με αύξηση των εσόδων κυρίως χάρη στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών και των ποτών ενέργειας, και στην επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής στρατηγικής μας στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού. Βασιζόμενοι στη λειτουργική μας αποτελεσματικότητα, στην ευέλικτη στρατηγική διείσδυσης στην αγορά και στις ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε την επανεκκίνηση του καναλιού κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Παράλληλα, η ευρεία και ισορροπημένη γεωγραφική μας παρουσία μας επέτρεψε να επωφεληθούμε από τη διαρκή αύξηση των εσόδων στις αναδυόμενες αγορές, όταν τα περιοριστικά μέτρα συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά τις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές μας.

Παρότι η ταχύτητα και η μορφή ανάκαμψης από την πανδημία παραμένουν αβέβαιες, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου θέτουν τις σωστές βάσεις για την επίτευξη των επιδιώξεών μας για το 2021, για ισχυρή ανάκαμψη των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους», ανέφερε ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολιάζοντας τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου.