Τα αεροδρόμια περιμένουν τους τουρίστες

Τα αεροδρόμια περιμένουν τους τουρίστες

Παρά τη μικρή αύξηση πτήσεων μετά τις 15 Απριλίου, η κίνηση παραμένει χαμηλή.

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσδοκίες για σταδιακή, πλην αργή, επιστροφή στην κανονικότητα δημιουργεί στον κλάδο των αερομεταφορών το άνοιγμα του τουρισμού. Ωστόσο, προκειμένου η «απελευθέρωση» των ταξιδιών να αποτυπωθεί στον αριθμό των πτήσεων από και προς την Ελλάδα, θα χρειαστούν ορισμένες εβδομάδες, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς. Και αυτό επειδή η άρση των περιορισμών δεν είναι δυνατόν να πυροδοτήσει, από τη μια μέρα στην άλλη, υπολογίσιμη αύξηση των πτήσεων, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι σημαντικός αριθμός ξένων αεροπορικών εταιρειών θα ξεκινήσει τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα αργότερα μέσα στον Μάιο ή μέσα στο καλοκαίρι.

Το βέβαιο όμως είναι ότι οι πτήσεις στους ελληνικούς αιθέρες έχουν ξεκινήσει να πυκνώνουν. Ενδεικτικά, προχθές Πέμπτη 13 Μαΐου, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε 321 αφίξεις – αναχωρήσεις αεροπλάνων, αριθμός αυξημένος κατά 11%, σε σχέση με πριν από δύο εβδομάδες (29 Απριλίου), αλλά μειωμένος κατά 48%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Πάντως, την αντίστοιχη ημέρα του 2020, ο αριθμός των πτήσεων στο «Ελ. Βενιζέλος» είχε περιοριστεί στις 107 και άρχισε να ξεπερνάει τις 300 από τον Ιούλιο.

Σε αυτά τα επίπεδα αναμένεται να κυμανθεί το αμέσως προσεχές διάστημα, σύμφωνα με παράγοντες των αερομεταφορών, ο αριθμός των πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Εκτιμάται όμως ότι οι αφίξεις – αναχωρήσεις αεροσκαφών θα αυξάνονται σταδιακά όσο μπαίνουμε στην καρδιά της καλοκαιρινής σεζόν, οπότε εκτός από τους εγχώριους αερομεταφορείς, όπως η Aegean, που αυξάνουν το έργο τους, ολοένα και περισσότερες ξένες αεροπορικές θα προσθέτουν την Αθήνα στους προορισμούς τους.

Στη λίστα των ξένων αεροπορικών εταιρειών ανήκουν η Blue Air, που επιχειρεί από το Βουκουρέστι και θα πραγματοποιεί απευθείας πτήσεις από και προς το Μπακάου και η American Airlines, που ξεκινάει καινούργια πτήση από και προς τη Νέα Υόρκη (JFK), ενώ επανασυνδέει την Αθήνα με το Σικάγο και τη Φιλαδέλφεια. Η Delta Airlines, ύστερα από δέκα χρόνια, συνδέει την Αθήνα με την Ατλάντα, ενώ έχει επαναφέρει τις πτήσεις από και προς τη Νέα Υόρκη.

Η United Airlines επαναφέρει τα δρομολόγια από και προς τη Νέα Υόρκη (Newark) και πρόσθεσε την Ουάσιγκτον στους νέους προορισμούς της.

Η Emirates συνδέει εκ νέου την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη (Newark), γεγονός που επιτρέπει την εκτέλεση δύο πτήσεων, ανά ημέρα, από και προς την Αθήνα και το Ντουμπάι. Νέους προορισμούς έχει προσθέσει η πολωνική LOT, η χαμηλού κόστους Scoot, θυγατρική της Singapore Airlines, ύστερα από «διάλειμμα» 13 μηνών, επανασυνδέει την Αθήνα με τη Σιγκαπούρη, ενώ η Etihad συνδέει, από την Πέμπτη 13 Μαΐου, την Αθήνα με το Αμπου Ντάμπι.

Η ισπανική Volotea ξεκινάει από τον Ιούνιο πτήσεις από και προς την Αθήνα, ενώ η ιρλανδική Ryanair δεν έχει ακόμη ανακοινώσει το πρόγραμμα πτήσεων από και προς την αθηναϊκή πρωτεύουσα, διαθέτοντας έναν διευρυμένο αριθμό προορισμών από και προς την ελληνική περιφέρεια.

Παρά τη σταδιακή επιστροφή των ξένων αεροπορικών στο αεροδρόμιο της Αθήνας, η επιστροφή στα επίπεδα πριν από την πανδημική κρίση θα είναι δύσκολη και χρονοβόρος υπόθεση. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου, η κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε στο επίπεδο των 990 χιλιάδων επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 71,7% και του 84,4%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο των ετών 2020 και 2019.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή