«Φουρλής»: Αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 142% το α΄ τρίμηνο

«Φουρλής»: Αύξηση ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 142% το α΄ τρίμηνο

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ορατές ήταν οι συνέπειες του τελευταίου lockdown στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Fourlis, καθώς οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021 υποχώρησαν κατά 10,5% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2020, όταν σημειωτέον τα φυσικά καταστήματα είχαν αναστείλει τη δραστηριότητά τους από τις 18 Μαρτίου. Από την άλλη, το lockdown είχε ως συνέπεια τον υπερδιπλασιασμό των ηλεκτρονικών πωλήσεων του ομίλου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, οι πωλήσεις του κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 υποχώρησαν στα 75,6 εκατ. ευρώ από 84,5 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021 έφτασαν τα 23,8 εκατ. ευρώ, έναντι 9,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020, καταγράφοντας αύξηση 142,2%.

Τα ενοποιημένα κέρδη, προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και ενοικίων (EBITDAR), το πρώτο τρίμηνο του 2021 διαμορφώθηκαν σε 4,5 εκατ. ευρώ έναντι 5,4 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA το πρώτο τρίμηνο του 2021 ανήλθαν σε 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 0,4 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Υποχώρηση, πάντως, παρουσίασαν οι ζημίες, αλλά και ο καθαρός δανεισμός του ομίλου. Οι ζημίες μετά από φόρους για το πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν 2,7 εκατ. ευρώ, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ο καθαρός δανεισμός στις 31 Μαρτίου 2012 ήταν 110,8 εκατ. ευρώ έναντι 121,2 εκατ. ευρώ στις 31 Μαρτίου 2020. Στις 31 Δεκεμβρίου 2020 ήταν χαμηλότερος, στα 105,4 εκατ. ευρώ.

Οι απώλειες στις πωλήσεις ήταν μεγαλύτερες στη δραστηριότητα των καταστημάτων ΙΚΕΑ, με την υποχώρηση να είναι 15,4%, στα 45,7 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021, έναντι 54 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Το πλήγμα προήλθε από την ελληνική αγορά, όπου η μείωση των πωλήσεων ΙΚΕΑ ήταν της τάξης του 15,1%, ενώ στις άλλες χώρες (Κύπρος και Βουλγαρία) οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 15,6%. Σημειώνεται ότι το φετινό καλοκαίρι θα ανοίξει στο κέντρο της Σόφιας ακόμη ένα μικρό ΙΚΕΑ.

Πολύ μικρότερη, 2,1%, ήταν η μείωση των πωλήσεων αθλητικών ειδών, κατηγορία στην οποία ο όμιλος δραστηριοποιείται μέσω των σημάτων Intersport και The Athlete’s Foot. Και σε αυτή την περίπτωση οι απώλειες προήλθαν από την ελληνική αγορά, όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 11,9%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες (Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, Κύπρος) οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή