Ανοδο του τουρισμού αναμένει η Autohellas

Ανοδο του τουρισμού αναμένει η Autohellas

Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της, Δημήτρης Μαγγιώρος, μιλάει στην «Κ» για τα σχέδια της εισηγμένης

5' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα θετικά μηνύματα που υπάρχουν για την πορεία του τουρισμού, κατά τη φετινή χρονιά, επιβεβαιώνει, σε συνέντευξή του στην «Κ», ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Autohellas Hertz Δημήτρης Μαγγιώρος. Οπως σημειώνει, οι καλές επιδόσεις της χώρας στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα του τουριστικού προϊόντος της, εκτιμάται ότι θα πυροδοτήσουν την άνοδο των αφίξεων από το εξωτερικό. Ο κ. Μαγγιώρος εμφανίζει συγκρατημένη αισιοδοξία και για την πορεία της εταιρείας στις οκτώ χώρες όπου δραστηριοποιείται, εκτιμώντας ότι θα υπάρξουν βελτιωμένα αποτελέσματα αντίστοιχα με την αναμενόμενη βελτίωση των τουριστικών αφίξεων.

Το 2020, οπότε η πανδημία μετέτρεψε το ταξίδι σε απαγορευμένο καρπό, η Autohellas που δραστηριοποιείται στους τομείς της βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων, αλλά και στην εμπορία οχημάτων, εκλήθη να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και στην κατάρρευση της ζήτησης για βραχυχρόνιες μισθώσεις (rent-a-car). Ωστόσο, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρεία κατάφερε να εμφανίσει, κατά την περασμένη χρήση, κερδοφορία και φέτος εντείνει τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση τοποθετώντας κεφάλαια 13 εκατ. ευρώ, με στόχο να διαθέτει περισσότερα από 200 ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ορίζοντα περίπου ενός χρόνου. Οπως αναφέρει ο κ. Μαγγιώρος, καταγράφεται ήδη σημαντική αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις μακροχρόνιες μισθώσεις.

– Ποιες ήταν οι επιπτώσεις της πανδημίας στην Autohellas;

– Η εκδήλωση της πανδημίας και η επιβολή του lockdown ανέτρεψαν όλα μας τα σχέδια που αφορούσαν κάθε μορφή επένδυσης. Ο σημαντικά μεγαλύτερος αριθμός κρατήσεων που είχαμε έως και τον Μάρτιο του 2020, σε σχέση με το 2019, για την ερχόμενη, τότε, σεζόν, απλά εξαφανίστηκε, δημιουργώντας ένα τεράστιο κύμα αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι. Κινούμασταν σε αχαρτογράφητα ύδατα και η διαχείριση της κρίσης αποτέλεσε, αιφνιδίως, απόλυτη προτεραιότητα.
 
– Πώς διαχειρίστηκε την κρίση η εταιρεία;

– Αναγκαστικά οδηγηθήκαμε στην αύξηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων οχημάτων, ώστε να μειώσουμε τον στόλο των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων που είχαμε διακρατήσει τον χειμώνα για μια σεζόν που δεν υπήρχε πλέον.

Πέρα από την αύξηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την κρίση αξιοποιήσαμε τα κυβερνητικά μέτρα για τη μείωση του κόστους, είτε με τη μορφή επιδοτήσεων είτε με προγράμματα για την εργασία, και εκμεταλλευτήκαμε νέες ευκαιρίες. Και μιλάω για νέες ευκαιρίες, επειδή το lockdown δημιούργησε μια τεράστια ζήτηση για διανομές παντός είδους, τετραπλασιάζοντας σχεδόν την ανάγκη για ενοικίαση ελαφρών φορτηγών, αλλά και τη ζήτηση για μίσθωση αυτοκινήτων. Και αυτό, διότι ο κόσμος σε μεγάλο βαθμό ήθελε να αποφύγει τη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η πανδημία και το lockdown στα εργοστάσια σε χώρες που παράγουν βασικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα αυτοκινήτων, δηλαδή μικροτσίπ, οδήγησαν σε σημαντικές καθυστερήσεις στην παραγωγή και διάθεση καινούργιων αυτοκινήτων. Αυτό με τη σειρά του αύξησε τη ζήτηση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, οδηγώντας σε απροσδόκητη αύξηση των τιμών τους στη χώρα μας.

Ωστόσο, τα κυβερνητικά μέτρα λειτούργησαν θετικά, συγκράτησαν μια δυνητικά κατακλυσμική ύφεση, περιορίζοντας την υποχώρηση του ΑΕΠ στο -8,2%. Και απέτρεψαν κύμα πτωχεύσεων, όπως και τη δραματική αύξηση της ανεργίας που θα προκαλούσαν μαζικές επιστροφές αυτοκινήτων leasing. Αποφύγαμε έτσι τα χειρότερα για τον κλάδο των μακροχρόνιων μισθώσεων. Για τους λόγους αυτούς η Autohellas διατήρησε την κερδοφορία της το 2020, έστω κι αν αυτή υπήρξε σημαντικά μειωμένη σε σχέση με το 2019.
 
– Ποια μηνύματα λαμβάνετε για την πορεία των φετινών τουριστικών αφίξεων;

– Τα μηνύματα για τις τουριστικές αφίξεις φέτος είναι θετικά. Οι αγορές εκτιμούν ότι το 2021 είναι πιθανό να προσβλέπουμε σε μια μείωση στις κρατήσεις, με έτος βάσης το 2019, στο -35% στο αισιόδοξο σενάριο και στο -45% στο απαισιόδοξο σενάριο. Σε κάθε περίπτωση, όλα δείχνουν ότι θα έχουμε περισσότερους επισκέπτες από το εξωτερικό, σε σχέση με το 2020, επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη ένταση και μεγαλύτερη διάρκεια στην τουριστική περίοδο, έστω κι αν αυτή, ενδεχομένως, αποδειχθεί ότι θα είναι σύντομη όπως η περυσινή.

Η Ελλάδα έχει ασφαλώς μια πολύ καλή εικόνα στο εξωτερικό όσον αφορά τα στοιχεία της καταπολέμησης της πανδημίας, η οποία σε συνδυασμό με την εκπληκτική φύση της λειτουργεί θετικά. Πολλαπλασιαστικά σε αυτό διαδραματίζει ρόλο η κακή διαχείριση της πανδημίας στην Ασία και στη Νότιο Αμερική, κάτι το οποίο λογικά θα οδηγήσει τους Ευρωπαίους να κινηθούν προς τις χώρες της Μεσογείου. Μαζί με αυτούς περιμένουμε φέτος και ρεκόρ αφίξεων από την Αμερική από όπου, παραδοσιακά, προέρχονται τουρίστες υψηλού εισοδήματος. Ολα αυτά βέβαια θα λειτουργήσουν θετικά, εάν συνδυαστούν με έναν υψηλό βαθμό εμβολιασμών και την εφαρμογή του «πράσινου διαβατηρίου» που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις.
Σε αυτό το περιβάλλον είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι η Autohellas Hertz στις οκτώ χώρες όπου δραστηριοποιείται, θα εμφανίσει αποτελέσματα αντίστοιχα με την αναμενόμενη άνοδο της τουριστικής κίνησης. Περισσότερο σαφής δεν θα μπορούσα να γίνω, καθώς είμαστε εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπως γνωρίζετε.
 
– Πώς εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθεί η πορεία των μακροχρόνιων μισθώσεων φέτος;

– Να διευκρινίσουμε πως η πορεία των μακροχρόνιων μισθώσεων – leasing δεν συνδέεται άμεσα με τις τουριστικές αφίξεις, αλλά έμμεσα, δεδομένου ότι ο τουρισμός συμβάλλει στη διαμόρφωση του 25% του ΑΕΠ. Οπως φαίνεται, μέχρι σήμερα οι εταιρικοί στόλοι δεν μειώνονται. Υπάρχει μια τάση να παρατείνονται οι μισθώσεις και να αναβάλλονται οι αποφάσεις ανανέωσης των συμβάσεων. Πρόσθετα στους κλασικούς εταιρικούς μισθωμένους στόλους, η αγορά των μακροχρόνιων μισθώσεων επεκτείνεται προς τον ιδιώτη και τον ελεύθερο επαγγελματία, πολλαπλασιάζοντας έτσι τους δυνητικούς πελάτες και τα δυνητικά αντίστοιχα συμβόλαια μακροχρόνιας μίσθωσης.

Ο συγκεκριμένος κλάδος το 2020 εμφάνισε ανάπτυξη της τάξεως του 9%, ενώ το 2021 όλες οι ενδείξεις φανερώνουν ότι θα παρουσιάσει εκ νέου άνοδο, αλλά λίγο πιο συγκρατημένη, γύρω στο 6%-7%.

Επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση

– Γιατί η Autohellas εντείνει τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση;

– Φέτος πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη και μεγαλύτερη επένδυσή μας στην ηλεκτροκίνηση. Η αρχή έγινε το καλοκαίρι του 2019, οπότε εντάξαμε στον στόλο των βραχυχρόνιων μισθώσεων τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσθέτοντας πολλά νέα μοντέλα, από τα οικονομικά Smart και Nissan Leaf, στα μεσαία BMW i3 και VW id3 και στην premium κατηγορία τα Mercedes EQC και Tesla. Στις μακροχρόνιες μισθώσεις έχουμε ήδη σημαντική αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά και plug-in electric αυτοκίνητα. Εχουμε όμως ακόμη μακρύ δρόμο μέχρι η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων να αποτελέσει σημαντικό τμήμα του στόλου μας. Ο στόχος μας είναι να εισαγάγουμε την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης εγκαθιστώντας δίκτυα φόρτισης, συμπεριλαμβανομένου και του δικτύου λιανικής πώλησης αυτοκινήτων της Βελμάρ. Η Autohellas δίνει έμφαση στη μείωση του περιαυτολογικού αποτυπώματός της επενδύοντας εδώ και δεκαετίες στην ανακύκλωση υλικών και τώρα στην ηλεκτροκίνηση. Προς την κατεύθυνση αυτή, επιδιώκουμε να είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που θα συμμετάσχουν στο καινούργιο concept ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γνωστό ως V2G.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή