Η εξυγίανση καθυστερεί πολύ και η Alitalia χάνει επιβάτες

Η εξυγίανση καθυστερεί πολύ και η Alitalia χάνει επιβάτες

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οσο «τραβάνε» σε μάκρος οι διαπραγματεύσεις και αργεί η διάδοχος της Alitalia, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους Ryanair και Wizz εκμεταλλεύονται το κενό στους αιθέρες της Ιταλίας και σπεύδουν να αυξήσουν τις εσωτερικές πτήσεις τους. Καταλαμβάνουν, έτσι, όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και θα βρίσκονται ήδη σε καλύτερη θέση και σε  ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του νέου αερομεταφορέα προτού ακόμη δημιουργηθεί.

Ο νέος κρατικά ελεγχόμενος αερομεταφορέας της Ιταλίας θα είναι εντελώς ανεξάρτητος από την ιστορική αλλά και πτωχεύσασα Alitalia και προς το παρόν βρίσκεται στα σκαριά. Αργεί, όμως, καθώς παρατείνονται οι συνομιλίες ανάμεσα στη Ρώμη και στην Κομισιόν και δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν από τον Αύγουστο το ταχύτερο. Η Ryanair, που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, αυξάνει θεαματικά τις πτήσεις της στα εσωτερικά δρομολόγια και έχει υπερβεί τις 100, όταν προ της πανδημίας οι δικές της εσωτερικές πτήσεις ήταν μόλις 60 στην Ιταλία.

Σύμφωνα με τη συμβουλευτική του κλάδου AlixPartners, εκτιμάται πως εντός του δευτέρου τριμήνου θα προηγείται κατά πολύ της Alitalia μέσα στην έδρα της. Η AlixPartners εκτιμά πως το μερίδιο της Ryanair στις πτήσεις εσωτερικού στην Ιταλία θα αυξηθεί στο 35% από το 32% πριν από την πανδημία ενώ της Alitalia θα μειωθεί στο 32% από το 41% που ήταν πριν. Παράλληλα, θεωρεί ότι συνολικά οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβανομένης της easyJet, θα φτάσουν μέσα στο δεύτερο τρίμηνο να ελέγχουν από κοινού το 67% των εσωτερικών πτήσεων. Η αύξηση είναι σημαντική, δεδομένου ότι πριν από την πανδημία δεν υπερέβαιναν το 54%, που έτσι κι αλλιώς ήταν σαφώς υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γύρω στο 40%. Η στόχευση των αερομεταφορέων είναι σαφής και αναδύονται ανάγλυφα από τις δηλώσεις του Γιόζεφ Βαράντι, διευθύνοντος συμβούλου της Wizz Air, που τονίζει ότι «μεταφερόμαστε τώρα στο επόμενο επίπεδο στην Ιταλία αγοράζοντας πολλές βάσεις». Ο ίδιος προσέθεσε, μιλώντας στο Reuters, ότι η εταιρεία του εισέρχεται έτσι στην «πολύ σημαντική» εσωτερική αγορά. Και χωρίς περιστροφές υπογραμμίζει πως «αυτή είναι η σωστή στιγμή για να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας, τώρα που ο κλάδος αντιμετωπίζει δυσκολίες». Σύμφωνα πάντα με τη συμβουλευτική AlixPartners, το μερίδιο αγοράς της Wizz Air στις εσωτερικές πτήσεις της Ιταλίας πρόκειται να απογειωθεί φέτος το καλοκαίρι και από το μηδενικό επίπεδο να φτάσει το 10%.

Οπως επισημαίνει ο Φράνκο Γκατινόνι, πρόεδρος μιας από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές εταιρείες της Ιταλίας, της Gattinoni, «εφόσον δεν αντιμετωπίζουν κάποιον ανταγωνισμό, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους κάνουν ό,τι θέλουν». Ο ίδιος σχολιάζει, πάντως, απροκάλυπτα αρνητικά την επέλαση των αεροπορικών εταιρειών εν τω μέσω μιας τόσο βαθιάς κρίσης του κλάδου, τονίζοντας πως «αφήσαμε τα πάντα στα χέρια ανθρώπων που δεν σκέπτονται τίποτε άλλο από τα κέρδη τους και ποτέ την ευημερία του κλάδου». Ο ίδιος εκφράζει, άλλωστε, φόβους πως οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους που αυξάνουν με τόση ευκολία τις πτήσεις τους σε μια περιοχή με ελλείψεις, θα εξαφανιστούν εξίσου εύκολα όταν θα παρουσιαστούν ευκαιρίες για κέρδος αλλού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή