Το τέλος του lockdown αύξησε τα έσοδα από τους αυτοκινητόδρομους

Το τέλος του lockdown αύξησε τα έσοδα από τους αυτοκινητόδρομους

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξημένα σε ποσοστό μέχρι και 10% εμφανίζονται τα έσοδα των έργων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, με το πέρας του α΄ εξαμήνου. Στη διαπίστωση αυτή προχώρησε χθες η διοίκηση της Αβαξ, στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κων. Κουβαράς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Αβαξ, «είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία των έργων παραχώρησης στα οποία συμμετέχει ο όμιλος, καθώς, μετά την επανεκκίνηση της οικονομίας, παρατηρείται μια αύξηση των εσόδων σε ποσοστό που κυμαίνεται από 6% μέχρι και 10% για την περίοδο του α΄ εξαμήνου του 2021, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Αττική Οδός, όπου ο κυκλοφοριακός όγκος έχει αποκατασταθεί σε σημαντικό βαθμό και αναμένεται να επιστρέψει στο επίπεδο του 2019 μόλις λειτουργήσει πλήρως και το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Τα έργα παραχώρησης αναμένεται να απασχολήσουν σε μεγάλο βαθμό τον όμιλο Αβαξ τα επόμενα χρόνια, καθώς διεκδικεί σημαντικές νέες συμβάσεις, όπως την Εγνατία Οδό και τον ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης), αξίας άνω του 1,5 δισ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη βρίσκεται στο τελικό στάδιο της διαδικασίας για τη σύσταση αυτόνομης θυγατρικής εταιρείας παραχωρήσεων, με την επωνυμία Αβαξ Παραχωρήσεις. Οπως εξήγησε ο κ. Κουβαράς, η κίνηση αυτή γίνεται «προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιλογές μας για περαιτέρω χρηματοδότηση και ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων».

Η εισηγμένη προετοιμάζεται πλέον και για την έναρξη των εργασιών στο εμβληματικό έργο της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, από το Αλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι του Γκύζη. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη την Τρίτη και το έργο του 1,8 δισ. ευρώ βρίσκεται πλέον στην αφετηρία, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Οπως ανέφεραν χθες στελέχη του ομίλου Αβαξ, το έργο προβλέπει την εγκατάσταση εργοταξίων στις δύο άκρες της γραμμές (Βεΐκου και Γκύζη) εντός των επόμενων 18 μηνών, προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους οι δύο «μετροπόντικες». Ωστόσο σημειώθηκε ότι βούληση της κυβέρνησης είναι το χρονοδιάγραμμα αυτό να επισπευσθεί, ώστε να καλυφθεί το χαμένο έδαφος. Στόχος είναι να ξεκινήσουν οι εργασίες μέχρι το τέλος του έτους, κάτι για το οποίο η διοίκηση της Αβαξ δηλώνει έτοιμη.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2020 οι συνολικές απώλειες εσόδων του ομίλου Αβαξ εξαιτίας της πανδημίας διαμορφώθηκαν σε 40 εκατ. ευρώ. Ομως, η διοίκηση αισιοδοξεί ότι θα αναπληρωθούν κατά τη φετινή χρήση, λόγω της επιτάχυνσης των έργων που εκτελούνται. Οπως αναφέρθηκε χθες, μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος θα παραδώσει σημαντικά έργα, όπως τη μαρίνα της Λεμεσού, το ξενοδοχειακό θέρετρο και καζίνο, επίσης στη Λεμεσό, και τον αγωγό φυσικού αερίου IGB (Ελλάδα – Βουλγαρία). Στις αρχές του 2022 θα παραδοθεί και η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 1.650 MW στο Ιράκ, ενώ τον Ιούλιο του 2022 είναι προγραμματισμένη η παράδοση των τελευταίων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά.

Ωστόσο, η διοίκηση είναι αισιόδοξη ότι θα μπορέσει να υποκαταστήσει αυτά τα έργα με νέες συμβάσεις, καθώς ήδη συμμετέχει σε διαγωνισμούς έργων ΣΔΙΤ αξίας 2,5 δισ. ευρώ, έργα παραχωρήσεων άνω των 2 δισ. ευρώ και άλλα δημόσια έργα. «Τουλάχιστον 6-8 διαγωνισμοί θα βρίσκονται στη φάση της υποβολής οικονομικών προσφορών μέχρι το τέλος του 2021», σημείωσε ο κ. Κουβαράς, ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις μελλοντικές προοπτικές του κλάδου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή