ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Κόπηκε» από τις αρχές αεροπλοΐας των ΗΠΑ το νέο 777Χ της Boeing

kopike-apo-tis-arches-aeroplo-as-ton-ipa-to-neo-777ch-tis-boeing-561415333

Ακόμα ένα πλήγμα δέχεται ο κολοσσός της Boeing, το οποίο αποδεικνύει πως οι τεταμένες σχέσεις της με τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές αεροπλοΐας δεν έχουν αποκατασταθεί. H Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ενημέρωσε την αεροναυπηγική εταιρεία ότι το αεροσκάφος 777Χ δεν πληροί ακόμα τους όρους για την πιστοποίησή του, προειδοποιώντας την ταυτόχρονα ότι δεν θα τη λάβει πριν από τα μέσα ή τα τέλη του 2023. Συγκεκριμένα, σε επιστολή, η οποία περιήλθε εις γνώσιν του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η υπηρεσία αιτιολογεί την απόφασή της επικαλούμενη μια σειρά θεμάτων που την προβληματίζουν και την εμποδίζουν να εκδώσει πιστοποιητικό επιχειρησιακής ετοιμότητας. Παρατηρείται έλλειψη αναγκαίων στοιχείων και μη διεξαγωγή προκαταρκτικής αξιολόγησης ασφάλειας, προκειμένου να την επεξεργαστεί η FAA, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν θα δώσει έγκριση σε οποιοδήποτε αεροσκάφος, εκτός και αν καλύπτει τις προϋποθέσεις ασφάλειας και πιστοποίηση», ανέφερε σε ανακοίνωση, που η ίδια εξέδωσε την Κυριακή. Το 777Χ συνιστά μία νέα εκδοχή του δημοφιλούς αεροσκάφους του 2013 και αναμενόταν να διατεθεί προς χρήση από τις αεροπορικές εταιρείες ήδη από το 2020. Αξίζει να αναφερθεί πως το 777Χ θα είναι και το πρώτο αεροσκάφος της Boeing το οποίο θα πιστοποιηθεί, μετά τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα με αεροσκάφη Boeing 737 MAX. Αυτά προκλήθηκαν από προβλήματα στο λογισμικό το σχετικό με τις παραμέτρους ασφαλείας πτήσης, πυροδοτώντας έντονη κριτική για τις διευκολύνσεις που είχε εξασφαλίσει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η Boeing. Τέλος σημειώνεται πως από την πλευρά τους οι αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες έχουν ανακοινώσει ότι ειδικά για το 777Χ, με το προηγούμενο του 737 ΜΑΧ κατά νου, θα προχωρήσουν σε επιπλέον ελέγχους. Τα δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα το 2018 και στις αρχές του 2019, μέσα σε μόλις 5 μήνες, υποχρέωσαν τους αερομεταφορείς σε όλο τον κόσμο να καθηλώσουν όλα τα 737 ΜΑΧ που διέθεταν επί είκοσι μήνες συνολικά.