ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βελτιώνεται το οικονομικό κλίμα στην Ευρώπη

veltionetai-to-oikonomiko-klima-stin-eyropi-561417028

Η εμπιστοσύνη στην Ευρωζώνη βελτιώθηκε στο υψηλότερο επίπεδο των δύο τελευταίων δεκαετιών τον Ιούνιο, καθώς το εκ νέου άνοιγμα των καταστημάτων, των εστιατορίων και άλλων υπηρεσιών ώθησε την ανάκαμψη της περιοχής από την κρίση της πανδημίας.

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος της Ευρωζώνης σημείωσε άνοδο στις 117,9 μονάδες, υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις.

Η άνοδος αποδίδεται στη βελτίωση της αισιοδοξίας στις υπηρεσίες, στο λιανικό εμπόριο και στις κατασκευές.

Η οικονομία της περιοχής ανακάμπτει ραγδαία καθώς τα κρούσματα μειώνονται και αίρονται οι περιορισμοί της πανδημίας.

Πολλές χώρες αναμένουν ότι η ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες θα αυξηθεί καθώς ανακάμπτει η ταξιδιωτική και επιχειρηματική δραστηριότητα, αν και κάποιοι συνεχίζουν να είναι επιφυλακτικοί εξαιτίας της εξάπλωσης των μεταλλάξεων του ιού.

«Υπάρχει ακόμη το υγειονομικό ρίσκο», ανέφερε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών καλώντας τους ανθρώπους να εμβολιαστούν.

Η εμπιστοσύνη τον Ιούνιο αυξήθηκε σε πέντε από τις έξι μεγαλύτερες χώρες της Ε.Ε., ενώ μόνο η Ισπανία εμφάνισε μικρή πτώση.

Αν και η έκρηξη έχει εγείρει ανησυχίες για τον υψηλό πληθωρισμό, ξεχωριστή ανακοίνωση σήμερα κάνει λόγο για επιβράδυνση του πληθωρισμού στη Γερμανία στο 2,1% από το 2,4%.

Την ίδια στιγμή, στα ύψη βρίσκεται και η εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών που στην τελευταία δημοσκόπηση για τον Ιούνιο δηλώνουν αισιόδοξοι τόσο για την οικονομία όσο και για την αγορά εργασίας. Ο σχετικός δείκτης έφτασε στις 127,3 μονάδες από τις 120 του Μαΐου και υπερέβη και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις των οικονομολόγων που συμμετείχαν σε σχετική δημοσκόπηση του Bloomberg. Κύρια αιτία της αισιοδοξίας είναι βέβαια η επαναλειτουργία της οικονομίας στο σύνολο των αμερικανικών πολιτειών συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων πολιτειών όπως η Καλιφόρνια και η Νέα Υόρκη. Ενδεικτική της αισιοδοξίας των Αμερικανών είναι, άλλωστε, η αύξηση των προγραμματισμένων διακοπών αλλά και των καταναλωτικών δαπανών που εκτιμάται πως θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στην ανάπτυξη της οικονομίας. Οπως επισημαίνει μάλιστα ο Λιν Φράνκο, ανώτερο στέλεχος του Conference Board που έδωσε χθες στη δημοσιότητα τα στοιχεία για την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών, «οι βραχυπρόθεσμες πληθωριστικές πιέσεις έχουν ενταθεί αλλά αυτό δεν επηρέασε παρά ελάχιστα την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ούτε τα σχέδιά τους για δαπάνες». Πράγματι έχει αυξηθεί το ποσοστό των Αμερικανών που στη σχετική δημοσκόπηση δήλωσαν ότι σχεδιάζουν μεγάλες δαπάνες και αγορές διαρκών αγαθών όπως κατοικιών ή αυτοκινήτων και μεγάλων συσκευών. Σε ό,τι αφορά, πάντως, ειδικότερα τις αγορές κατοικιών σημείωσαν αύξηση σε σύγκριση με τον Μάιο, αλλά έχουν μειωθεί σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους ενδεχομένως συνεπεία της αύξησης των τιμών.