ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια τον Απρίλιο

oi-katanalotes-espeysan-na-agorasoyn-roycha-kai-papoytsia-ton-aprilio-561419209

Ρούχα και παπούτσια έσπευσαν κυρίως να αγοράσουν οι καταναλωτές όταν άνοιξαν ξανά τα φυσικά καταστήματα στις αρχές Απριλίου, τα οποία είχαν κλείσει στα τέλη Ιανουαρίου. Την ίδια ώρα προκύπτει ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων συνέχισαν την ανοδική τους πορεία και τον Απρίλιο, αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με τους μήνες που τα φυσικά καταστήματα του λιανεμπορίου παρέμεναν κλειστά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο κατέγραψε αύξηση τον Απρίλιο του 2021 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 κατά 38,9%. Η αύξηση αυτή είναι σχετικά υψηλή –ίσως όχι τόσο υψηλή όσο θα ανέμενε κάποιος– διότι τον Απρίλιο του 2020 τα εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά σε όλη τη χώρα στο πλαίσιο του πρώτου πολύ αυστηρού lockdown που είχε επιβληθεί από τα μέσα του περυσινού Μαρτίου.

Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, όταν δηλαδή τα καταστήματα ήταν επίσης κλειστά, ο τζίρος του λιανεμπορίου τον Απρίλιο του 2021 ενισχύθηκε κατά 10,1%. Εκεί που καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων σε μηνιαία βάση, δηλαδή τον Απρίλιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, ήταν στην κατηγορία ένδυσης – υπόδησης, με τον τζίρο να υπερδιπλασιάζεται (αύξηση 107%). Πρόκειται, άλλωστε, για τις μεγάλες εκείνες κατηγορίες του λιανεμπορίου που επλήγησαν περισσότερο από τα περιοριστικά μέτρα, καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών θέλει να δοκιμάσει τα ρούχα και τα παπούτσια πριν τα αγοράσει. Κατά 31,1% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων βιβλίων, χαρτικών κ.λπ. και κατά 27,4% οι πωλήσεις των καταστημάτων επίπλων και εν γένει οικιακού εξοπλισμού.

Από την άλλη, μικρή ήταν η αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ (2,5% τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο), κάτι αναμενόμενο δεδομένου του γεγονότος ότι το άνοιγμα του υπόλοιπου λιανεμπορίου «επέτρεψε» να κατευθυνθούν και σε άλλες δραστηριότητες οι δαπάνες των νοικοκυριών. Οι περιορισμοί και η σύγχυση που επικράτησε αρχικά σε σχέση με τη λειτουργία των πολυκαταστημάτων είχε ως συνέπεια οι πωλήσεις τους να ενισχυθούν μόλις κατά 3,8%. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις διατηρήθηκαν σε θετικό πρόσημο τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο, αλλά η αύξηση αυτή ήταν 5,1%, μικρότερη από την αύξηση συνολικά των πωλήσεων στο λιανεμπόριο.

Οι ετήσιες μεταβολές πωλήσεων είναι αρκετά πιο εντυπωσιακές. Ο τζίρος στην κατηγορία της ένδυσης – υπόδησης τον φετινό Απρίλιο αυξήθηκε κατά 348% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020, στην κατηγορία των επίπλων – οικιακού εξοπλισμού η αύξηση ήταν 159,9%, στα βιβλιοπωλεία 117%, στα πολυκαταστήματα 47,4%, στα πρατήρια καυσίμων 48,2%, στα φαρμακεία 39,1%, ενώ στα σούπερ μάρκετ 5,7%. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, τέλος, εμφάνισαν αύξηση τον Απρίλιο του 2021 κατά 57,1% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.