Οι αγορές εξωτερικού στήριξαν την Jumbo

Οι αγορές εξωτερικού στήριξαν την Jumbo

Αυξημένες κατά 12,6% οι πωλήσεις το α΄ εξάμηνο. Στο 4% η αύξηση στην ελληνική αγορά.

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση των πωλήσεων κατά 12,6% έκλεισε το πρώτο εξάμηνο για την Jumbo σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, με τον όμιλο, πάντως, να επισημαίνει για μία ακόμη φορά την αβεβαιότητα που υπάρχει τόσο από υγειονομικής πλευράς όσο και από πλευράς οικονομικού περιβάλλοντος και αυξημένου κόστους. Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων κατά το α΄ εξάμηνο προήλθε από τις άλλες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος, κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι εκεί τα περιοριστικά μέτρα ήταν πολύ λιγότερα στο λιανεμπόριο σε σύγκριση με την Ελλάδα. Ειδικά τον Ιούνιο, πάντως, τα στοιχεία της Jumbo επιβεβαιώνουν αυτό που υποστηρίζει σχεδόν στο σύνολό του ο κόσμος του λιανεμπορίου, ότι δηλαδή καταγράφεται αύξηση του τζίρου, αλλά αυτή δεν είναι η προσδοκώμενη. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2020 ο όμιλος είχε σημειώσει πωλήσεις 278,82 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εισηγμένη, οι πωλήσεις της στην Ελλάδα αυξήθηκαν το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021 κατά περίπου 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ 4% ήταν και η αύξηση που καταγράφηκε στις πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα τον φετινό Ιούνιο σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2020, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων του ηλεκτρονικού της καταστήματος.

Στην Κύπρο οι πωλήσεις της Jumbo το α΄ εξάμηνο ήταν αυξημένες κατά 16% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, ενώ ειδικά τον Ιούνιο καταγράφηκε μείωση πωλήσεων κατά περίπου 3%. Στην Κύπρο, όπως και στην Ελλάδα, εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται ταυτόχρονα εντός των καταστημάτων.

Με περιορισμούς στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών συνέχισαν να λειτουργούν τα καταστήματα και στη Βουλγαρία. Οι πωλήσεις της Jumbo κατέγραψαν αύξηση κατά 5% περίπου τον Ιούνιο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 18%.

Στη Ρουμανία, η Jumbo σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης πωλήσεων σε επίπεδο εξαμήνου – 35% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Τον Ιούνιο, ωστόσο, οι πωλήσεις στη Ρουμανία υποχώρησαν κατά 4% σε σύγκριση με τον περυσινό Ιούνιο.

Στη χθεσινή της ανακοίνωση η Jumbo δεν παραλείπει να αναφερθεί στην αλλαγή της στρατηγικής αγορών, κάνοντας λόγο για αναγκαστική εξέλιξη, καθώς και σε αλλαγές στον σχεδιασμό της λειτουργίας νέων καταστημάτων. Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές εβδομάδες κατά την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων, ο επικεφαλής της Jumbo Απόστολος Βακάκης είχε επισημάνει ότι έχει σταματήσει να κάνει νέες παραγγελίες από την Κίνα, ενώ έχει μετατεθεί για το 2022 η έναρξη λειτουργίας ενός νέου καταστήματος στην Ελλάδα, καθώς και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος της Jumbo στη Ρουμανία.

Στις 26 Ιουλίου θα ξεκινήσει η καταβολή στους μετόχους της Jumbo, εν είδει μερίσματος, έκτακτης χρηματικής διανομής από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη της χρήσης 2020, μεικτού ποσού 0,47 ευρώ/μετοχή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή