Πρόστιμο 875 εκατομμυρίων ευρώ συμφώνησαν να πληρώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και BMW λόγω της δημιουργίας καρτέλ, το οποίο εμπόδισε το λανσάρισμα της τεχνολογίας απορρύπανσης AdBlue. Από πλευράς της, η πρώτη θα πληρώσει 502 εκατομμύρια ευρώ ενώ σχεδόν 373 εκατομμύρια ευρώ θα καταβάλει η BMW, κάτι το οποίο απέχει πολύ από την αρχική πρόβλεψή της του 1,4 δισ. ευρώ. Τον Μάιο, πάντως, η εν λόγω γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε δηλώσει, κάνοντας στροφή 180 μοιρών, πως πρόκειται να έρθει σε διακανονισμό με την Κομισιόν – μέχρι τότε διεμήνυε ότι θα προσέφευγε στη Δικαιοσύνη. Ο διακανονισμός σημαίνει πως οι επιχειρήσεις αποδέχονται όσα τους προσάπτει η Ε.Ε. και ως αντάλλαγμα τα πρόστιμά τους μειώνονται. Εν τω μεταξύ, ακόμη μία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η Daimler, δεν θα επιβαρυνθεί με πρόστιμο, διότι αν και συμμετείχε στο σχήμα της παράνομης συνεργασίας ενημέρωσε σχετικά τις ευρωπαϊκές αρχές. Ωστόσο, το τωρινό πρόστιμο είναι πρωτόγνωρο ως προς το ότι υπεισέρχεται και στο επίπεδο των τεχνικών συνομιλιών μεταξύ εταιρειών για τον καθορισμό κοινών προδιαγραφών. Eπ’ αυτού ενδεχομένως να κινηθεί νομικά η Volkswagen.
Η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού και αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, επισήμανε ότι «οι αυτοκινητοβιο-μηχανίες είχαν στην κατοχή τους τεχνολογία μείωσης των βλαβερών εκπομπών ρύπων πέραν των επιπέδων που η ίδια η Ε.Ε. είχε ορίσει». Εντούτοις, «απέφυγαν να ανταγωνιστούν γύρω από αυτήν και να εκμεταλλευθούν πλήρως τις δυνατότητές της». Κατά το πόρισμα της Κομισιόν, οι τρεις εταιρείες συμφώνησαν μεταξύ τους για τις σχεδιαστικές προδιαγραφές του πρόσθετου συστατικού της ουρίας AdBlue, το οποίο μειώνει τις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίου του αζώτου από τα ντιζελοκίνητα οχήματα. Επιπλέον, οι εταιρείες συμφώνησαν για το μέγεθος της δεξαμενής της AdBlue και τον τρόπο κατανάλωσής της.
Ως αντίδραση των αγορών στις εξελίξεις των προστίμων, οι μετοχές των Volκswagen και BMW χθες στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης είχαν πτώση 1,4% και 1,3% αντιστοίχως. Τα πρόστιμα επιβάλλονται, τέλος, ενόσω οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία αρχίσουν να εξέρχονται από τη στενωπό της πανδημίας, η οποία κατακρήμνισε τις πωλήσεις οχημάτων.