Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis καταλήγει η Εγνατία

Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis καταλήγει η Εγνατία

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects καταλήγει, όπως όλα δείχνουν, το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Την Παρασκευή και έπειτα από σχετική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία έλεγξε τις οικονομικές προσφορές που είχαν υποβληθεί, ζητήθηκε βελτιωμένη προσφορά μόνο από το εν λόγω σχήμα. Αυτό σημαίνει ότι η απόκλιση με την έτερη προσφορά, που είχε υποβληθεί από την κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Αβαξ, ήταν μεγαλύτερη του 15%. Εκτιμάται ότι το συνολικό ύψος της προσφοράς, μαζί με τη βελτιωμένη προσφορά που θα κατατεθεί, θα προσεγγίσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει ένα σημαντικό σκέλος που αφορά τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά τις δαπάνες του αναδόχου για την αναβάθμιση του υφιστάμενου άξονα και στη συνέχεια τη συντήρησή του σε βάθος 35ετίας (ελαφριά και βαριά συντήρηση). Σημειωτέον ότι η Εγνατία είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας μήκους 657 χιλιομέτρων και ο μεγαλύτερος ενιαίος δρόμος στην Ευρώπη. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή τριών κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνα).

Η ανάληψή του καθιστά τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχο «παίχτη» τόσο στον κατασκευαστικό κλάδο όσο και στον τομέα των παραχωρήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού θα είναι 75%, με το υπόλοιπο 25% να ελέγχεται από την Egis Projects, ενώ ο όμιλος θα αναλάβει και το 100% του κατασκευαστικού αντικειμένου της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει ένα πολύ σημαντικό όφελος από το συγκεκριμένο έργο. Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει επίσης το 100% της Νέας Οδού (Ιονία Οδός και τμήμα Αθήνα – Λαμία) και το 100% της Κεντρικής Οδού (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας και Σκάρφεια – Ράχες).

Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2017 και οι θεσμοί τα τελευταία χρόνια έχουν θέσει επιτακτικά το ζήτημα των καθυστερήσεων έναντι των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Εβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Eνώνει τις περισσότερες περιφέρειες και εξυπηρετεί το 36% του πληθυσμού της χώρας, το 33% του ΑΕΠ της, το 54% των αγροτικών περιοχών της, το 41% της απασχόλησης στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου και το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή