ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεκαπλασιάστηκαν τα κέρδη της Tesla το δεύτερο τρίμηνο

Ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια, σε επίπεδα ρεκόρ οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της

dekaplasiastikan-ta-kerdi-tis-tesla-to-deytero-trimino-561449137

Θεαματική άνοδο εμφάνισαν τα κέρδη της καλιφορνέζικης εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Τesla κατά το προηγούμενο (δεύτερο) τρίμηνο του 2021, υπερσκελίζοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών της Γουόλ Στριτ – πρώτη φορά στην ιστορία της ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια και δεκαπλασιάστηκαν από το 2020. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της ανήλθαν σε επίπεδα ρεκόρ, όπως αναφέρουν τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία. Ειδικότερα, η εταιρεία, την οποία ίδρυσε ο εκκεντρικός μεγιστάνας Ελον Μασκ και η οποία επί σειράν ετών αιμορραγούσε οικονομικά, ανακοίνωσε πως την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου του τρέχοντος έτους τα έσοδά της σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 11,96 δισ. δολάρια από τα 6,06 δισ. δολάρια πριν από έναν χρόνο την ίδια περίοδο. Πέρυσι την άνοιξη το εργοστάσιο της Tesla στις Ηνωμένες Πολιτείες είχε διακόψει τη λειτουργία του για διάστημα μεγαλύτερο των έξι εβδομάδων, ώστε να ανασχεθεί η πανδημία του κορωνοϊού στη χώρα. Οι αναλυτές  είχαν τοποθετήσει τα έσοδα δευτέρου τριμήνου του 2021 στα 11,3 δισ. δολάρια. 

Αναφορικά τώρα με τα κέρδη της, αυτά δεκαπλασιάστηκαν, φθάνοντας το 1,14 δισ. δολάρια ή 1,02 δολάρια ανά μετοχή, εν συγκρίσει με τα 104 εκατ. δολάρια ή 10 σεντς ανά μετοχή την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Συν τοις άλλοις, όπως αναφέρει το Reuters, πρώτη φορά από τα τέλη του 2019 η Tesla αποκομίζει κέρδη κυρίως από τις πωλήσεις επιβατικών, παρά από τις πωλήσεις δικαιωμάτων ρύπανσης, κάτι το οποίο δείχνει πως βελτιώνεται η οικονομική της υγεία. Παρά ταύτα, όμως, η συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών από την παγκόσμια αγορά προβληματίζει τον Ελον Μασκ, ο οποίος δήλωσε ότι η κατάσταση παραμένει προβληματική. Δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του ηλεκτροκίνητου φορτηγού Cybertruck ούτε για την επόμενη γενιά μπαταριών.

Ενηλικίωση

Οπως αναφέρει στην ανάλυσή του στο Reuters ο αρθρογράφος Αντονι Κιούρι, τελικώς η Tesla μπορεί πλέον να συγκαταλέγεται στις ώριμες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, διότι όχι μόνον ξεπέρασε σε κέρδη το 1 δισ. δολάρια, αλλά και τα προ φόρων περιθώρια κέρδους της διαμορφώνονται στο σχεδόν 11%. Τέτοια περιθώρια απολαμβάνουν οι ηγέτες του κλάδου, όπως είναι οι Toyota και General Motors. Επιπλέον, δεν χρειάστηκε να βασιστεί στις εφάπαξ πωλήσεις των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων για να εμφανίσει ευνοϊκά οικονομικά αποτελέσματα. Μάλιστα, αν και από τη δραστηριότητα αυτή αποκόμισε το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 354 εκατ. δολάρια σε έσοδα, ακόμα κι αν αυτά αφαιρεθούν, πάλι τα περιθώρια κέρδους της διαμορφώνονται στο σχεδόν 9%. Τα δε κέρδη από τις πωλήσεις του κρυπτογραφημένου νομίσματος bitcoin αντιστοιχούν στο 1/5 και πλέον των συνολικών.

Και κάτι ακόμα σημαντικό, όπως τονίζει ο αρθρογράφος, είναι ότι ο Ελον Μασκ δεν έχει χάσει την ικανότητά του να διατηρεί υπό έλεγχο τις δαπάνες της αυτοκινητοβιομηχανίας του. Αθροιστικά οι δαπάνες ανήλθαν σχεδόν στο 9%, όταν τα έσοδα σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου ενισχύθηκαν 14%. Οι εξελίξεις αυτές παρατηρούνται εν μέσω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, αλλά και της καθυστερημένης κυκλοφορίας των ανανεωμένων μοντέλων S και Χ. Εντούτοις, η αποτίμηση της Tesla στα 620 δισ. δολάρια, δηλαδή στις 115 φορές τα έσοδα των επόμενων 12 μηνών, σύμφωνα με τα δεδομένα της Refinitiv, θεωρείται υπερβολική. Ο Ελον Μασκ, πάντως, ανέφερε πως η αύξηση στον όγκο παραγωγής το τρέχον έτος θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων, ενώ στόχος του είναι να αυξήσει 50% τις πωλήσεις οχημάτων. Τέλος, τόνισε ότι προσβλέπει σε περιορισμένη παραγωγή του μοντέλου Y SUV στα υπό κατασκευή εργοστάσιά του στο Τέξας και τη Γερμανία.