Στην εποχή των ηλεκτρονικών πωλήσεων οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Στην εποχή των ηλεκτρονικών πωλήσεων οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθοριστικής σημασίας αποδεικνύεται για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της «Σκλαβενίτης» η συνεργασία με την efood, όχι μόνο διότι μέσω αυτής υπερβαίνει τα όρια της Αττικής, αλλά και διότι αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα το ηλεκτρονικό του κανάλι. Την ίδια ώρα αποδεικνύεται ότι παρά την εκρηκτική αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων ειδών σούπερ μάρκετ, οι αγορές στη συνείδηση του καταναλωτή παραμένουν άμεσα συνδεδεμένες με το φυσικό κατάστημα.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησαν πρόσφατα η Convert Group και το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τον κλάδο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, το πλέον αναγνωρίσιμο μεταξύ των καταναλωτών είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα της «ΑΒ Βασιλόπουλος», το οποίο λειτουργούσε αρκετά χρόνια πριν από την εκδήλωση της πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα, το αναγνωρίζει το 81% των ερωτηθέντων. Στη δεύτερη θέση με ποσοστό 64% βρίσκεται το ηλεκτρονικό κατάστημα της «Σκλαβενίτης», με την αναγνωρισιμότητά του, όμως, να εκτοξεύεται στο 82% όταν προστεθεί το ποσοστό όσων ξέρουν ότι διενεργεί ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω της efood. 
Αντιθέτως, η συνεργασία που έχει η «ΑΒ Βασιλόπουλος» με την πλατφόρμα delivery.gr, λίγο προσθέτει σε αναγνωρισιμότητα, καθώς αυτή αυξάνεται στο 84%.

Ο λόγος, βεβαίως, είναι ότι το emarket της «Σκλαβενίτης» εξυπηρετεί για την ώρα μόνο την Αττική, με την επέκταση στη Θεσσαλονίκη, η οποία αρχικά είχε προγραμματισθεί να γίνει μέχρι το Πάσχα –το αργότερο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021– να έχει καθυστερήσει και πλέον να εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Πάντως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», της επέκτασης στη Θεσσαλονίκη θα προηγηθεί η επέκταση σε δύο άλλες πόλεις. Ο λόγος αυτής της καθυστέρησης, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, είναι ότι η εταιρεία θέλει να έχει ολοκληρώσει και να έχει οργανώσει πλήρως τις υποδομές που απαιτούνται, ώστε να μην εμφανιστούν προβλήματα και δυσλειτουργίες. 

Υπενθυμίζεται ότι μέσω της πλατφόρμας efood η «Σκλαβενίτης» εξυπηρετεί ηλεκτρονικές παραγγελίες σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο Κρήτης, Ιωάννινα, Λάρισα, Πάτρα, Σέρρες και Τρίκαλα.

Τρίτο σε αναγνωρισιμότητα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι αυτό της αλυσίδας MyMarket (55%), ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-fresh.gr (52%).

Το ηλεκτρονικό κατάστημα της «ΑΒ Βασιλόπουλος» είναι αυτό από το οποίο έχουν ψωνίσει οι περισσότεροι καταναλωτές στο παρελθόν (44%), ακολουθεί το κατάστημα της «Σκλαβενίτης» (36%), ενώ στην τρίτη θέση με ποσοστό 21% βρίσκεται το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ της MyMarket, στην τέταρτη θέση το e-fresh.gr με 17% και στην πέμπτη θέση με 16% το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ της «Μασούτης». Και σε αυτή την περίπτωση η συνεργασία με την efood αποδεικνύεται καθοριστική για τη «Σκλαβενίτης», καθώς προσθέτει ακόμη ένα 34% καταναλωτών που έχουν ψωνίσει μέσω της πλατφόρμας. Αντιθέτως, πολύ μικρότερο είναι το επιπλέον όφελος για την «ΑΒ Βασιλόπουλος» από τη συνεργασία με την delivery.gr (+5%), καθώς και αυτό που έχουν η «Μασούτης» και η «Κρητικός» από τη συνεργασία με την BOX.

Ενα άλλο στοιχείο που δείχνει το πόσο ακόμη επιδρούν στους καταναλωτές οι συνήθειες που έχουν από τις αγορές από το φυσικό κατάστημα, είναι ότι το 59% παραμένει επιφυλακτικό στο να αγοράσει μέσω Διαδικτύου φρέσκα προϊόντα. Επίσης, βασικό κριτήριο για την επιλογή ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ είναι η ποιότητα όταν οι αγορές αφορούν τρόφιμα, ενώ για τις λοιπές κατηγορίες (χαρτικά, απορρυπαντικά, καλλυντικά κ.ά.) βασικό κριτήριο είναι οι προσφορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή